Hallo,
Ik vertrek in juli voor zes weken naar Thailand, en ik vraag me af of het dan goedkoper is om een Thaise sim te kopen? Is dit veel goedkoper dan naar Nederland bellen/smsen met een gewone Nederlandse simkaart? Of heeft iemand nog andere alternatieven?
Ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven!
Zeker doen,veel goedkoper dan Nederlandse provider.
Simkaarten en beltegoed overal makkelijk verkrijgbaar zelfs op Suvarnabhumi airport zitten een aantal winkels die dat verkopen.
Let wel op dat de telefoon die je meeneemt simlockvrij is anders kan je niet met een thaise simkaart bellen.
Een alternatief is met skype bellen maar dat is wel wat minder flexibel.
Theo
Thaise pre-paid simkaart kopen veel goedkoper, zal hier later op terugkomen want er blijkt een Thaise provider te zijn waarbij het nog goedkoper is internationaal te bellen dan bij bv 1.2.call welke het meest bekend is zodra ik het weet zal ik het posten…
… ik kijk met spanning naar je vervolg hierop uit, want voor veel van de trouwe forumleden barst de reis binnen enkele weken los.
Groet,
Joe
Wij schaffen ook altijd een simkaart van 12 go zeer goedkoop en goed bereik. Ik geloof een startpakket voor 120 baht met wat beltegoed. Ze hebben ook veel acties dat je gratis dingen krijgen enzo.
gr van Moira
1-2-go? Je belt toch niet met zo’n low budget air-company aan je oor? Je zal wel 12-call bedoelen…maar die kent elke Thailand-ganger en daar is al genoeg over gepost op dit forum.
Ik denk dat we ons even op de aanbieding van Jan Aalstede moeten gaan concentreren, want dat is echt nieuw voor mij.
Groet,
Joe
Wat maakt het uit dat het nogmaals genoemd word. Foutje van 12 go daar zou ik nooit mee vliegen. Je bent zeker de leukste thuis.
Veel succes met jan.
gr van Moira
Nou nou niet boos worden hoor op elkaar, laat mijn vrouw binnenkort wel even bellen met het persoon in kwestie wie het vermelde daar ik er wel gemakshalve vanuit was gegaan dat het pre-paid was wordt vervolgd.
De simkaart heet sim-inter en is van de provider True, bellen na 18.00 uur lokale Thaise tijd kost dan 4 Bath p/m. Naar Nederland.
Te verkrijgen bij 7/11 of bij de shops van True welke ook de satelietschotels voor tv etc. verzorgen.
Veel bel plezier.
Bedankt Jan,
ik heb het gevonden; hier kan je de kosten vinden: http://www.truemove.com/eng/product/package/tm_sim_inter.htm. Je zult merken dat Nederland niet onder het promotietarief valt. Gedurende de uren 18:00 en 06:00 is dit THB 15 (naar vast en mobiel) en gedurende de uren 06:00 en 18:00 is dit THB 16 naar vast en THB 20 naar mobiel… De complete lijst met tarieven is weer hier te vinden: http://www.truemove.com/eng/product/package/tm_sim_inter_pop.htm.
Ik heb overigens ook gezien dat de startpaketten ook op AirAsia-vluchten worden verkocht.
Groet,
Joe
Graag gedaan Joe, ook al zijn het wel niet de tarieven die mijn vrouw ik dacht me toe fluisterde of heb ik niet alles tot me door laten dringen,zal het laatste wel zijn :retard: ben toe aan vakantie. In ieder geval is het voordeliger dan 1.2. call.
ja hoor heel simpel. Overal in Thailand kun je een simkaart kopen met een nieuw nummer. DTAC is de beste. Opwaarderen kan heel simpel via een kaartje van 100 Bath dat je bij iedere Family markt en 7 Eleven kan kopen.
Werkt echt perfect en kost veel minder dan bellen en smssen met je dure nederlandse mobiel.
Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik neem aan dat we zo’n simkaart gewoon in Bangkok op het vliegveld wel kunnen kopen? Iemand enig idee waar we dan moeten zijn? (Ik ben er nog nooit geweest, heb geen flauw idee…)
En van welke provider kunnen we er het best een kopen? Hierboven zie ik DTAC, hoe duur is het dan?
Hallo,
Wij mijn man en ik hebben er net 3 weken een gekocht op het vliegveld bij een kantoor van Dtac en hier 100 bath met 35 baht beltegoed. 100 bath is iets meer dan 2 euro.
gr van Moira
Oke, dankjewel!
Maar aan 35 baht beltegoed heb je dan toch vrij weinig? Dat is maar 73 eurocent?
Hallo,
Nou in Thailand kun je daar wel iets mee. Bellen naar Thai Mobiel of vast kost 1 bath per minuut en sms versturen naar Nederland en in Thailand kost 3 bath per berichtje.
Dus je red er wel even mee. Je kunt vanaf 100 bath beltegoed kopen.
ohja en bellen naar Nederland kost 17 baht per minuut.
gr van Moira
Zoooo, dat is wel erg goedkoop, zo extreem had ik het niet verwacht!
Dus je betaalt 0.06 euro om een smsje naar Nederland te sturen!?
Bedankt!!!
Hallo,
Ja ik stuur nu alleen nog maar sms naar Nederland met die thaise mobiel dat scheelt gewoon onwijs veel geld. Want met mijn NL mobiel kost het 50 cent per berichtje.
gr van Moira
Begrijp ik het nou goed dat de Sim-Inter kaart van True het goedkoopste is?
Ja, dat begrijp je goed.