Voordat je een sim-card koopt, vraag wel even de tarieven na.
Er zijn namelijk best wat verschillen in sim-cards, ook al zijn ze van dezelfde aanbieder.
De besten zijn AIS (12call) en DTAC (Happy), de slechtste is Hutch (deze heeft moeite met het bellen naar andere aanbieders).
De top-up/opwaardeer kaarten zijn er vanaf THB 50 en gaan tot THB 1000.
Een card van 50 baht is 2 dagen geldig en naarmate je meer geld stopt in je telefoon, heb je ook een langere tijd om het op te maken, maar ook hier zijn weer verschillen. DTAC (Happy) schijnt hier weer het soepelst in te zijn.
Vraag ook even na of de simcard geschikt is om naar het buitenland te bellen; dit is ook geen automatisme.
Nogal wat dingetjes om rekening mee te houden, maar als je het dan eenmaal geregeld hebt dan heb je ook wat.
Ik heb met DTAC totaal geen probleem om naar het buitenland te bellen dit doen we zelf regelamtig. Werkte gelijk toen de simkaart geactiveerd was.
Bellen naar DTAC vanuit Nederland werkt ook prima.
Als je het draadje volgt (zie ook blz 1), dan is intersim het goedkoopst; we spreken echter in de (munt)eenheid van enkele bathjes per minuut ( 1 THB is ongeveer EUR. 0.02) dus laat het onderling verschil van 2 of 3 bathjes (tussen de providers) de pret niet drukken om naar het buitenland te bellen. Mocht je nou 25 minuten met Nederland willen beppen en je bent THB 50 duurder uit tov de goedkoopste provider, dan hebben we nog maar over 1 euro.
De volgende tip is, dat indien je op het vliegveld door de douane en kofferafhandeling heen bent, ga dan naar links in de aankomsthal richting de “public taxi’s” aan je rechterhand vind je de stalletjes, waar ze de diverse simkaarten aan de man brengen. Houdbaarheid van deze simkaarten is 1 of 2 maanden; de houdbaarheid wordt verlengd na opwaarderen.
Ik heb hem inderdaad ook meteen daar op het vliegveld gekocht. Zij hebben hem erin gedaan en het beltegoed erop gezet, werkt prima! Het is inderdaad allemaal heeeeel goedkoop, ben echt heel blij dat ik een Thaise heb ipv m’n Nederlandse.
En je kan mensen uit NL met zo’n 0900 nummer naar je thaise nummer laten bellen, kost jou niks en hun 2 cent per minuut ofzo!
Swordfish
Ik heb vorig jaar december een simkaart van Dtac gekocht voor 49 Baht bij de 7 eleven. En mijn beltegoed loopt zonder opwaarderen sinds 14 februari tot 14 februari 2010
Ik weet niet of die actie nu nog loopt.
Bellen naar Nederland is goedkoper als je in plaats van + of oo1 008, of 009 intoest voor de landcode. Je hebt dan wel kans dat de verbinding iets minder is, maar over het algemeen is het goed te doen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Henny
Ik heb zelf in juni een belkaart gekocht van Dtac en die verloopt toch echt na gelang van hoeveel beltegoed je erop zet en niet voor 1 jaar.
Als je 100 bath erop zet dan verleng je het met 1 maand.
Is nogmaals geheel afhankelijk van de aktie die op dat moment aan de sim-kaart hangt.
Ik heb vandaag ook nog gelezen, dat er een Happy (DTac) kaart 1 jaar geldig is.
Pas nog een 12call (AIS) gekocht en ook daar was de geldigheid 1 jaar, maar de gesprekskosten waren weer hoger.
Ja het is echt zo en gelukkig maar.
Je hebt namenlijk een thais nummer en geen nederlands nummer. De kosten blijven daardoor voor de beller en niet voor de ontvanger.
Als mensen in Nederland jou bellen in thailand op jou Thaise sim/nummer dan zijn de kosten uiteraard voor de mensen in Nederland, zij bellen jou toch !!
Als ze je bellen op welke manier dan ook op je Nederlandse sim/nummer dan ga je schrikken als je terug in Nederland komt en je jou factuur krijgt, jij betaald namelijk het meest, let daarbij ook op het sms,en.
Voor wie jou belt op je Thaise sim/nummer bedragen de kosten ongeveer, via een 0900 nummer.
De eerste tik kost dan zeg maar 0,10 cent, de vervolg tikken p/m bedragen variabel van 0,02 tot 0,04 euro cent, verschilt per aanbieder.
Dus hier wat 0900 nummers voor je achterblijvers als ze je willen bellen.
Bel gigant 0900-1555, Bel piraat 0900-0206, Bel123 0900-9841,Spaartelecom 0900-1445, Calldiscount 0207019292(via vastnettarief). En volg de gegeven instructies.
Als je een Simkaart koopt in Thailand vind ik persoonlijk dat 1-2 call het beste werkt ook in de uithoeken v/d Isaan, zowel binnen als buiten.
En voor die enkele 1 of 2 Thaibath verschil hoef je het niet te laten, welke er voordeliger is.
Ikzelf georgessiam,gebruik al jaren ditack happy,heb er geen klagen van,altijd goede ontvangst in heel Thailand.Over True,dikwijls slechte ontvangst,alsook om te bellen naar het buitenland,Ik kan het weten,want mijn vriendin heeft een simcard van True.groetjes:georgessiam.
:chin:sorry Moira,Ik spreek je niet graag tegen,maar je bent verkeerd!Ik heb in mei(datum:30)100bath op mijn kaart gezet,en die is geldig tot en met 29mei:2010 dus één jaar Moira.na 29mei volgend jaar vervalt mijn kaart als ik er geen gebruik van maak.groetjes:georgessiam.:dag:
goed gevonden,Joe!!! moest er is met lachen,en ik lach al zo weinig!!ff serieus,ditack happy=is mijn vriend,nooit geen problemen mee.de rest zoals true en ais-gsm zijn vodden!!
Allemaal verspilde moeite deze discussie, het gaat om een pre-paid simcard, bewaar je telefoonnummers is hij verlopen koop je toch gewoon weer een nieuwe. Welles nietes welles nietes welles nietes :slapen:.