Met prepaid bellen in Thailand en dan?

Hoi Allemaal,

ik heb van alles gelezen op dit forum en weet dus dat ik in iedere 24/7 een thaise sim kan kopen en ook opwaardeer bonnen
Maar dan
Eigenlijk heb ik dus twee vragen
Welke thaise provider kan ik het beste kiezen ?
omgeving Bangkok Phuket Koh samui
En als ik opwaardeerbonnen koop, staat er dan ook in het Engels hoe ik moet opwaarderen of heb ik daar mijn allerliefste glimlach voor nodig en een vriendelijke Thai?
Alle info is welkom

Alvast bedankt

Ik heb een Thaise simkaart van 1 to call gekocht in Thailand voor 290 Baht met 300 Baht beltegoed.
Als ik bel, dan gebruik ik niet het beltegoed op de telefoon.
Bij de 7 Eleven koop ik internationale telefoonkaarten. Op die kaart staat een gratis nummer dat je moet bellen, daarna voer je de code in die op de kaart staat. Zo’n kaart kun je met elke telefoon gebruiken en het is goedkoop.
De kaart kost 300 Baht en je kunt 18 minuten naar Nederland bellen, zowel vast als mobiel., da’s even duur.
Met zo’n Thaise simkaart kun je gewoon vanuit nederland gebeld worden, dat kost je niets. Dus een beltegoed heb je niet nodig.
Om te bellen binnen Thailand moet je de kaart wel opwaarderen, da’s geen probleem. Koop beltegoed en de mensen in de winkel waarderen het voor je op.

Dank je voor je antwoord.Ook al is het duuder bellen met de thaise sim met opwaardeer kaart is altijd nog goedkoper dan bellen met miojn eigen mobiel.Misschien dat ik daar toch voor kies>maar ik zal je andere suggestie ook onthouden

Graag gedaan, Annepiek. :slywink:
Ik heb mijn Thaise beltegoed opgemaakt, en volgens mij is het net zo duur als de kaart met de code van de 7 Eleven. Alleen kun je met het beltegoed op je sim ook bellen binnen Thailand, dat kan met die internationale telefoonkaart dus niet.

Ik heb 1-2 call ook gebruikt maar vond het altijd lastig opwaarderen aangezien het toen alleen maar in het Thais geschreven stond. Het beltegoed is maar een paar maand geldig. Ik gebruik nu Happy, ook te koop bij 7/11. Gebruiksaanwijzing in het Thais en Engels. Kosten sim 199 Baht incl. 50 beltegoed, opwaardeerkaarten van 100 en 300 Baht. Het beltegoed is een jaar geldig.

Dat is wel iets om op te letten, of het er ook op in het Engels staat, maar hoe graag ik ook zou willen, ik blijf toch niet langer dan een maand, dus dat het beltegoed misschien beperkt houdbaar is, vindt ik geen probleem.
Ik ga mij gewoon eens verdiepen in het netwerk.
Gelukkig kan ik bij mijn eiegn nederlandse operator zien wat voor dekking de buitenlandse netwerken hebben.
Bedankt voor alle info :thumbsup:

Annepiek,

Nog even een 2 kleine aanvullingen nu je het over je nederlandse provider hebt:

Zorg er wel voor dat je een simlock vrije telefoon meeneemt… Anders doet hij het niet.

Als je blue tooth hebt zet het uit en gebruik die functie niet in Thailand.
Er zijn daar nogal wat hardnekkige %$#@& virussen in omloop die zich via blue tooth verspreiden.
Ik kreeg er 1 op het moment dat ik de telefoon aanzette op het vliegveld. Het komt binnen als een sms en ik dacht dat het een berichtje van de provider was.
Op het moment dat je het opent ben je de klos.
Caribe is bijvoorbeeld zo’n virus. Het maakt bellen bijna onmogelijk want het trekt binnen een minuut een volle batterij leeg. Dan moet je er daar mee naar een telefoonwinkel, het duurt een paar dagen, en dan is je telefoon weer schoon.
Nieuw uit de verpakking schoon. Alles wat je in de telefoon hebt staan zoals nummers e.d. ben je dan kwijt. Kopieer de telefoonnummers die je hebt naar je nederlandse sim en neem die mee als back up.
Zonder blue tooth is er niets aan de hand.

Hendrik

Ik sluit mij aan bij bovenvermelde, Thailand is een telefoon vriendelijk land.
Kijk, naar de heer Taksin, die man is er super rijk van geworden.:wereld:

in 2005 had ik “Happy D” deze had overigens ook nog een tegoed van 50 SMS-en. Was me goed bevallen, dus dit jaar weer. In combinatie met die internationale telefoonkaart, zit dat wel goed… overigens belde ik voorheen ook low budget 009 ipv 001 vanuit Thailand

Ik heb een beetje met de zoekfunctie gekeken maar zag :

1 to call
Happy (D)
Dtac en
12 call

Weet iemand (misschien één van de in Thailand woners)
of je met één van die kaarten ook kan internetten?

Zoals hier in Nederland, kan je een kaart kopen met internet erbij (bijvoorbeeld een maand onbeperkt of zoveel mb per maand).
Is er zoiets ook in Thailand?

Onze telefoon heeft geen wifi en ik wil mijn reislog kunnen bijwerken.
Inbellen kan natuurlijk ook maar misschien bestaat er één waar het internetten bij zit.

Alvast bedankt!

Had dit hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=49905 ook al besproken; volg de link in de laatste bijdrage.

Groet,
Joe

1,2 call werkt goed en sim lock vrij kan je in thailand ook doen is een stuk goed koper tussen de 200 en 300 bath en beltegoed in het thais ja ok maar mensen acvhter de ballie die de kaarten verkopen doen het graag voor je hoor geen probleem succes

oke 1 2 call prepaid kaart heb ik ook met nummer,maar uit je verhaal begrijp ik dat je 2 soorten kaarten hebt voor opwaarderen int en nationaal? of lees ik het verkeerd.
inderdaad om gebeld te worden dien je wel beltegoed erop hebben te staan als i het maar 50 ct of zo !!! hoor het wel

in de carrefour kun je ze ook koen bij de belchop !!!

Hallo,

Nee je hebt een opwaardeer systeem voor nationaal of internationaal. Je kunt verschillende soorten beltegoed kopen het start bij 150 bath geloof ik. Je kunt met die kaarten gewoon naar het buitenland bellen. Ik doe dat niet ik gebruik het echt voor hier in Thailand. Het is supergoedkoop hier en je doet er heel erg lang mee. Soms krijg je zelfs gratis beltegoed kado dat is wel relax.

gr van Moira

okee dank je!!! wisst ik niet ,dat er 2 soorten waren.
ik heb zo iets ze bellen mij maar,als ik daaro ben toch!! goedkoper,en hier hoor ik ze ook niet dus)))) zijn altijd die mensen die je nooit hoort en dan ben je ineenkeer interessaant natuurlijk))) lekker gratis op vakentie ja doei dokkuh met die handel )))frank ik meld me af voor dit onderwerp opdat ik anders te veel post binne krijg dank je wel v d reactie moira !!!