Ik vertrek in januari naar Thailand en wil natuurlijk als ik daar ben, kunnen bellen met mijn mobiele telefoon naar het thuisfront.
Ik heb nu een abonnement bij Debitel.
**Weet iemand een goedkopere optie als ik vanuit Thailand naar het thuisfront wil bellen en als het thuisfront mij wil bellen? ** Ik heb al gehoord dat je in Thailand een kaart kunt kopen om goedkoop naar Nederland te bellen –> happy promt!
VOIP is inderdaad goedkoop, maar je bent niet ten alle tijden bereikbaar, dus…
Ga naar een telecom-, 7-eleven of ander kisoskje en koop daar een thaise prepaid-simkaart (rond de 300 Bath) van de merken happy prompt of 1-2 call. Oh ja je toestel moet wel simlockvrij zijn.
Tip 1. Moeilijkheden met installeren, laat het door een Thai doen.
Tip 2. Happy prompt is/was goedkoper met bellen.
Tip 3. Bellen naar Nederland, draai eerst 009 ipv het standaard +, dus 00931etc.
Tip 4. Sla de telefoonnummers op in je toestel met 00931 en je hebt al je contacten met wie je wil bellen of sms-en.
Leuke bijkomstigheid is, dat wanneer je gebeld wordt, de kosten voor de beller zijn en niet voor jou.
Hallo,
Thais nummer nemen, en de mensen jou laten bellen dmv “first number”(zoek op google)
Dit kost de beller 3 cent p/m naar je mobiel of vast nummer.
Werkt perfect!
Dit is weer goedkoper dan via je Thaise mobiel nummer.
Er zijn ook telefoons speciaal voor buiten Thailand,die kaart kun je bij 7/11 kopen.
Nadeel is dat het tijdens spitsuur 15:00 tot+ 20:00 uur (Thaise tijd) slechte verbinding heeft.
Of via internet gmail talk instaleren(30sec. werk) en hopla, perfecte verbinding.
Alleen wel even gmail aanmaken voor alle partijen.
En idd als je iets niet snapt helpen de mensen je daar echt!