ik heb me laten vertellen ik beter daar een simkaart koop bij aankomst en vanaf dan met dit nummer te bellen naar huis uit of in het binnenland zelf, waar koop je die dan in thailand zelf bij aankomst in bangkok?
En iemand enig idee wat een sim kaartje daar kost? en dit dan direct in orde is ook om naar het buitenland te bellen?(belgie)
Wil je een simkaart kopen, loop een 7eleven binnen en vraag bij de kassa om een simkaart.
Er zijn een aantal aanbieders:
True move (slechte dekking wel edge en 100mb gratis internet)
Dtac (goede dekking, 8 uur gratis internet en goedkoopst onderling bellen)
12Call (goede dekking, beste tarieven voor internationaal bellen).
Voor Belgie als je een dtac simkaart hebt moet je eerst 00832 en dan de gewone nummer(huistelefoon of gsm intoetsen!!)
Ook nog ff vermelden dat de belwaarde op je simkaart 364 dagen erop blijft staan.
Ik gebruik ‘happy’. Zowel simkaart als herlaadkaarten kan je in elke 7/11 kopen. Simkaart was dacht ik 100 Bht. Herlaadkaarten kunnen vanaf 50 Bht. Hiermee kan je al een paar telefoontjes naar België doen.
Maar mss wel beter met zo Dtac kaart dan, wel handig ik ook op internet kan dan.
voor berichten sturen naar belgie voeg ik dan ook altijd 00832 toe voor de gsm nummer dus vb 00832(471/123.456)?
en als ze mij van belgie willen bellen kunnen ze dan gewoon het nummer ik hen doorstuur op bellen of hoeven zij daar ook nog iets aan toe te voegen?00668 en dan de nummer van je gsm
Je struikelt erover in Bangkok. soms vind je er zelfs twee op 20 meter afstand. Ook in de rest van Thailand meer dan goed vertegenwoordigd.
Altijd handig voor een verfrissende tussenstop tijdens een stadswandeling. Ze hebben over het algemeen de airco op diepvries staan.lol2
Ik koop dan vaak ook zo’n verfrissend doekje uit de frigo…
Wat ik niet begrijp is dat ze in de 7/11 überhaupt frigo’s hebben. Met die airco is alles vanzelf al ijskoud.lol2
Ik drink gewoonlijk een capucchino in de 7/11 dit maar voor 20bath alsook mijn pafstokjes.
btw:vind het melodieke als je de winkel binnenkomt,heel grappig!
Met jou kun je ook geen zaken doen hé Dave!!lol2 denk dat degene wed met jou zijn 1000bathjes al kwijt is,voor hij al heeft ingezet!lol2
En we gaan gezellig door met off topic,deels mijn fout,graag nog het filmpje van Jelle en dan back to buisnesse.
oke dan zie ik het in bangkok zelf wel en nu ben ik toch benieuwd naar het liedje te horen als ik binnen kom in de 7/11
En zalig de winkel gelijk een frigo is, daar zulllen we regelmatig dus eens binnen gaan
Gebruik zelf namelijk altijd mijn AAAAAIIIIIIIIIphone en haal dan mijn (micro)sim bij Telewizz laat daar dan 30 dagen onbeperkt internet opzetten kost je 899 Thbt dan heb je nog geen beltegoed maar is het wel mogelijk om te WhatsAppen pingen surfen en mits je een model 4 gebruikt (want op een 3G/GS is geen 3g netwerk ondersteuning) is het zelfs mogelijk bij een goede 3G netwerk verbinding te skypen via de Iphone welliswaar heeft Thailand nog niet overal 3G netwerk maar hoofdzakelijk EDGE, kun er nog meer over vertellen maar weet niet of je er op zit te wachten, Telewizz is te vinden in vrijwel iedere shoppingmall.
En betreffende simlockvrij…als je tel dat niet is accepteert deze geen andere simkaart…