Ik ga rond november 3 maanden reizen door Thailand en misschien nog daar omheen, maar ik vroeg me dus af of het dan handig is om een Thaise simkaart te kopen en zo ja, welke provider is dan het handigst en wat is de prijs? En is het oké om gewoon mijn Iphone mee te nemen en waar laat je dat ding als je een trekking gaat doen?
Zo even wat vragen die in mijn hoofd ronddwalen. Iemand een idee?
Ik heb al jaren DTAC ,nooit geen problemen spotgoedkoop om te bellen naar het buitenland,dekking over heel het land,Je bedrag dat op je sim staat is 1 jaar geldig.
Overal in het land kun je heel gemakkelijk een Thaise simkaart kopen voor je mobiele telefoon met daarbij een pre-paid kaart die je in verschillende waarden van 100 tot 300 baht kunt kopen ,Liz!
Nu hebben ze ook iets speciaal voor de toerist namelijk happy toerist sim.
Call to any network is 1.25 Baht/minute (charge is by full-minute increment), 24 hours a day.
Call to other countries For more detail, click!
Call back to Thailand For more detail, click!
Call to premium numbers Depend on the service providers
Get benefits until 31 January 2013
Price Happy Tourist SIM – 99 Baht :
•Get total calling credit 35 Baht valid for 35 days.
•Unlimited Happy internet free for the first day after activation.
Happy Tourist SIM – 49 Baht :
•Get total calling credit 15 Baht valid for 35 days
•Unlimited Happy internet free for the first day after activation
Je kan eens polshoogte nemen op deze link hier aanklikken
hallo Lizabet,
ik zeg ook dat dit verstandig is omdat het simpel weg veel voordeliger is, one two call (12call) en DTAC hebben inderdaad door heel thailand bereik.
het beste ga je in Bangkok naar een van de vele grote shopping mall’s (is op het vliegveld behoorlijk duurder) en daar zoek je een loket van een van deze twee aanbieders op en laat daar de simcard gelijk activeren door een van de medewerkers (is in het engels/thai soms vrij lastig) je kan er ook gelijk internet op laten zetten.
Zelf heb ik DTAC en betaal 600 bath per maand (ongeveer 16 euro) voor onbeperkt internet, watsapp (blijft werken op je nederlandse nummer) en skype doen het uitstekend
tijdens een trekking laat je je Iphone gewoon in je dagrugzak welke je bij je hebt
wel vooraf al je contacten met een internationaal nummer op je iphone opslaan (voor nederlandse contacten +31 ervoor en de eerste 0 weglaten)
dat Happy tourisme sim waar George het over heeft is opzich prima maar ze activeren wel internet voor je de eerste dag is dit gratis daarna betaal je dus per MB en dat kan behoorlijk oplopen als je er niet oplet
nog vergeten te vermelden, als je vanuit thailand naar nederland wil bellen doe je dit (behoorlijk) voordeliger ddor het land nummer +31 te vervangen door 00931 voor belgie is dit ook maar dan dien je +32 te vervangen en dan is het dus 00932
Eind augustus ga ik met mijn vriendin naar Thailand met een groepsreis voor 22 dagen.
We blijven vooral in het noorden (Bangkok, Cha-Am, Chiang Mai, Chiang Rai)
Nu wil ik een simkaart aanschaffen. (Het liefst een Nano Simkaart voor iPhone 5, maar Micro Sim mag ook wel, maar dan moet ik gaan knippen)
Ik wil graag gebeld worden vanuit Nederland (heel af en toe zal ik zelf ook weleens naar Nederland bellen) en ook genoeg kunnen internetten.
Ik heb me beperkt tot het onderzoeken van sim kaarten bij DTAC.
Mijn vraag is;
Doe ik het goed als ik de volgende combinatie zou aanschaffen?
Ik ben vooral onzeker hierover omdat ik lees dat op dit forum de voorkeur niet uitgaat naar een Happy Tourist sim omdat na de gratis promotietijd (van 1 of 7 dagen) internet per MB’s betaald moet worden.
Maar ik neem aan dat dit vervalt zodra ik de bovengenoemde internetbundel erbij koop?
In eerste instantie wilde ik ipv de ‘happy tourist sim’ de ‘sim happy’ aanschaffen.
Maar ik lees bij deze niets over internationale telefoongesprekken.
Zijn de kosten hetzelfde als ik naar Nederland bel met een gewone ‘sim happy’ ipv ‘happy tourist simkaart’?
Ik zou namelijk liever een Sim Happy kaart kopen omdat deze in Nano formaat te verkrijgen is.
Mijn laatste vraag; kan ik deze ook ergens online aanschaffen en thuis ontvangen?
Dat bespaard me moeite en zorgen als ik in Thailand aan kom.
Ik heb heel internet afgestruind, en kan ze alleen op eBay of Amazon vinden. Maar ik twijfel over de betrouwbaarheid hiervan.