Ik zit te denken om een minilaptop aan te schaffen. Handig om mijn foto’s op op te slaan, eventueel een beetje bewerken en ook handig om ze via de laptop meteen op internet te zetten voor mijn reisverslag.
Zijn er veel (gratis?) wifi punten?
Offf zijn er overal internetcafés?
En als ik daar een minilaptop zou kopen? Zou dat dan goedkoper zijn dan de 250-300 euro hier?
elctronica is in thailand weinig gordkoper dan in nederland en garantie word al helemaal een probleem er komen steeds meer wifi punten ook hebben veel guest houses wifi zeker in de wat grotere plaatsen
maar er zijn op iedere hoek van de straat wel 2 0f meer internetcafés het is dus wel handig maar niet noodzakelijk
zelf neem ik wel altijd een minilaptop mee is inderdaad handig om foto’s op te slaan en ook om een reis verslag bij te houden
mmm geen idee eigenlijk ik heb 2 kaarten maar aangezien ik altijd een "mini"laptop bij me heb en hier mijn foto’s op zet heb ik mijn 2e kaart nog nooit nodig gehad
Gezien de dumpprijzen hier kan ik me niet voorstellen dat daar nog veel winst op te behalen valt, of ze moeten ze daar gratis weggeven. Dan koop ik m’n spullen liever vooraf, zodat ik ook zeker weet dat het allemaal werkt.
Over CF kaartjes. We wilden er nog eentje bij hebben, aangeschaft op Schiphol want waren de onze vergeten! (die met veel GB) In Thailand nog wel even gekeken, want tja t zou toch maar goedkoper zijn dan in NL… In Thailand amper kunnen vinden, dus we waren wel blij met onze aanschaf in NL. Wel andere soorten zoals XD kaarten. En de CF kaarten die we wel vonden waren vreselijk duur! Nog duurder dan in NL de Scandisk. Dus gewoon vanaf NL meenemen.
Mijn ervaring is dat ook SD kaarten in NL goedkoper zijn dan in het buitenland.
Wat de minilaptop betreft: eigenlijk wil ik niet meer zonder op reis (bij wijze van spreken dan). Ideaal om verslagen bij te houden - wat ik in de praktijk te weinig doe. Maar ook ideaal om foto’s op op te slaan, uit te zoeken, en een beetje te bewerken. Scheelt je thuis een hoop tijd, en je hebt ook een goede back up voor het geval je camera kwijt raakkt of gestolen wordt. (Of vol loopt tijdens het duiken.)
Een EeePC weegt relatief weinig, en heeft een lange batterijduur.
Ik heb veel plezier gehad van mijn netbook in Thailand. Skypen vanaf het teras aan zee op Koh Tao. Hotel in bkk reserveren vanuit mijn hotelkamer op Koh Samui. Maar echt nodig is het niet want er zijn echt overal internetcafees waar je voor 30 tot 60 baht een uurtje kan internetten.
wifi access in een hotel kost soms 150 baht per uur Maar er zijn ook plekken waar wifi gratis is. Verder gebruiken ze in Thailand nog veel wep encryptie, dat is na 10 minuten wachten ook gratis ;).