Enkele praktische vraagjes

Binnenkort gaan we een rondreis maken met 333travel. Nu overwegen we een laptop mee te nemen. Met name om te kunnnen skypen met onze kinderen, foto’s, reisverslag, informatie opzoeken. Op internationale vluchten kan de laptop mee als extra handbagage, geldt dit ook voor de binnenlandse vluchten?
Zijn er voldoende wifi punten? weegt het gesleep met de laptop op tegen het nut ervan. Wie heeft hier ervaring mee?
Een ander vraagje is of een hard shielded koffer handig is om mee te nemen? Ik heb geen flauw idee hoe veel bergruimte er is in de kleine 8 p busjes waarmee het merendeel van de verplaatsingen wordt uitgevoerd.

Hallo,

Wij reizen inmiddels 2 jaar rond zie onze weblog. We hebben al 2 jaar lang een laptop bij ons. Dit is altijd overal erg handig geweest. In Thailand vind je in de toeristen plaatsen in cafe’s en restaurants veel wifi punten. Verder ook veel in hostels en hotels.
Dit word gezien als handbagage. Mijn man en ik hebben een rugzak waar de laptop inzit deze is speciaal voor laptops.

Hoi,

De vraag is of je je eigen laptop mee wilt nemen of dat je deze zaken ( foto’s, skypen etc) ook niet gewoon in een internet cafe zou kunnen doen??, op deze manier hoef je je geen zorgen te maken over je laptop tijdens het reizen. Als je je laptop toch mee wilt nemen dan heeft bijna elk hotel wel Wifi, en anders zit er wel een internet cafe in de straat. Wat betreft vervoer, de laptop kan gewoon als handbagage mee. Wij gebruiken een oude rugzak voor de 2 laptops, deze valt het minste op tijdens het reizen. Maakt het allemaal net wat minder opzichtig.

Veel plezier met de voorbereiding en geniet van de rondreis.
Groet Loes

Serithipa,

mocht je over een netbook beschikken, dan zou ik het zeker niet nalaten om er eentje mee te nemen. Mijn vrouw en ik hebben dat ook gedaan (dus met 2 stuks aan de sjouw). Zo’n ding mag op alle vluchten mee en zat gewoon los in de rugzak of trolley. De meeste hotels zijn tegenwoordig voorzien van wifi (al dan niet betaald) en kluisjes waar 1 tot 2 netbooks in passen.
In 8-persoonsbusjes worden normalerwijs niet 8 personen geplaatst; mocht dit wel het geval zijn, dan kunnen de koffers alleen maar mee in een aanhanger of bovenop het busje en dan heb je juist hardschalen koffers nodig. Zelf reis ik altijd met hardschalen koffers en heb dat niets als hinderlijk ervaren, integendeel zelfs.

succes,
Joe