Ik zit sterk te twijfelen of ik mijn laptop mee zal nemen of niet. Voorgaande reizen heb ik veel gebruik gemaakt van de aanwezige PC’s in hotels en dergelijke maar dat waren reizen van 3 á 4 weken. Mijn komende reis zal ruim drie maanden zijn en zal ik af en toe wat werkzaamheden moeten verrichten en heb daar echt dan mijn eigen laptop voor nodig. De vraag is eigenlijk hoe safe is het om hem mee te nemen, ga er dus niet de hele dag mee lopen zeulen en zal hem dus achterlaten op mijn kamer. Tuurlijk niet open en bloot maar twijfel toch of dit veilig is, gelukkig geen slechte ervaringen met verdwenen spullen.
Iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken ?
:chin:Gewoon mee nemen in Nederland kan ook je laptop verdwijnen en als je je kamer goed afsluit ben toch wel verzekerd voor eventuele diefstal?
Zet eventueel belangrijke zaken op een usb stick heb je altijd nog wat achter de hand als het toch mis mocht gaan:THAILAND:
Ik neem m’n laptop meestal mee op reis. Goede manier om je foto’s te backuppen en evt al wat uit te zoeken. Handig om muziek te luisteren (en voor sommigen om film te kijken). Handig om te internetten als er WiFi is.
Tegen diefstal ben je te verzekeren, je moet alleen zorgen dat je een goede backup van al je bestanden hebt.
En ik neem m’n laptop zeker niet dagelijks mee, die stop ik gewoon onder in m’n tas in m’n hotel/guesthouse. Ik denk dat de kans dat ik zelf bestolen word nog altijd groter is dan dat er iets uit m’n kamer gestolen wordt!
ik neem mijn laptop ook altijd mee op reis en dan laat ik hem ook altijd achter op mijn kamer in mijn reistas wel doe ik dan uiteraard mijn reistas op slot om de kans op diefstal toch zo klein mogenlijk te maken
ik die dit zo al jaren en nog nooit problemen gehad
Ik heb voor het reizen trouwens zo’n kleine 10 inch Ee PC. Je kan er minder mee dan met een volwaardige PC, maar daar staan een gunstige prijs, laag gewicht en een lange batterijduur tegenover.
Jenny ook ik gebruik een mini laptop op reis, ik gebruik een acer aspire one en ben daar zeer tevreden over op reis gebruik ik hem toch voornamenlijk voor het opslaan van foto’s en om te internetten en dat gaat er prima mee
OK jullie hebben me overtuigd ik neem mijn laptop mee. Uiteraard zal ik voorzichtig zijn en hem niet laten rondslingeren en de nodige back-ups maken.
Nu nog even wachten en 5 januari vertrekken voor drie maanden, och wat kan de tijd langzaam gaan :dag:
Voor de eerste keer me 10 inch Asus meegenomen, in de 3 1/2 week maar 2 keer gebruikt, me Iphone met Happy sim aangeschaft bij Telewizz onbeperkt internet voor ik meen 900 Thbt p/m was een stuk gemakkelijker plus wifi gebruik op beschikbare plaatsen, alleen al dat gedoe bij die controle’s laptop uit de tas/in de tas,en het opbergen van de laptop in de hotelkamer deed ik gewoon in de afgesloten koffer waar hij dus de meeste tijd verbleef, voor mij de eerste en de laatste keer als het gaat om de laptop…Iphone altijd :cheer:.