Eind september vertrek ik naar Vietnam (HCMC) om een ontwikkelingsstage te doen. Hiervoor moet ik mijn laptop meenemen. Heeft iemand ervaring met het meenemen van een laptop naar Vietnam? Ik wil na mijn stage ook nog een aantal weken reizen. Hebben jullie hier nog tips voor (ivm veiligheid, diefstal, vervoer)?
Ik zou altijd mijn laptop bij je houden en niet in je koffer of backpack doen. Wij hebben altijd rondgereisd met laptops ook in Vietnam ging altijd prima.
Veel mensen heb ik gezien in vietnam met laptop die rond reisden. Ik heb wel gehoord( weet niet of t waar is) dat als je met n bus reist ze kleine kinderen in het bagage ruim laten om de tassen te doorzoeken. Ik zou m in je handbagage meenemen. Maar ik zou m ook niet op de kamer achterlaten ( ik las in de lonely planet dat in guesthouses/ hotels ze meldingen hebben gekregen van verdwenen spullen uit kamers.
Ik zit nu in Vietnam en heb ook een laptop bij mij. Net zoals honderden andere toeristen hier. Je moet gewoon je spullen in de gaten houden zoals je dat in Europa ook zou doen. We hebben hier in hotels gezeten met en zonder kluisje. Als er geen kluisje is dan leg ik hem tussen m’n kleren. Vietnam schijnt trouwens een erg laag misdaadcijfer te hebben. Ik zou me er maar niet te druk om maken. Als je niet al te opzichtig doet met je spullen is er niets aan de hand. Het vervoeren doe ik altijd in m’n handbagage, meer omdat er nog wel eens met je backpack/koffer ruw wordt omgegaan.