Vragen over reis van Siem Reap naar Hanoi

Hoi,

Wij zijn 50 Plus en willen volgend jaar in februari een reis van 5 weken maken door Cambodja en Vietnam.
Wij landen met het vliegtuig in Siem Reap en willen dan met bus en trein naar Hanoi.
Nu komt mijn vraag we reizen met grote koffers, kunnen we die overal fatsoenlijk kwijt of moeten we die op bepaalde stukken op schoot nemen?
En mijn tweede vraag is over het visum van Vietnam, ik lees op het forum dat het theoretisch mogelijk is om het in Phnom Penh te halen.
Volgens onze huidige planning zitten we 2 dagen in Phnom Phenh en moet ik natuurlijk wel zeker weten dat het dan ook lukt anders haal ik ze hier wel in Den Haag.

Met vriendelijke groet,

Pieter

No worries, ik heb in die regio nog nooit met grote koffers/tassen op schoot gereisd. De bussen hebben genoeg ruimte achter-/onderin en in treinen zijn onder meer bagagerekken of ruimte onder de bedden, zie Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online Tweede vraag weet ik helaas niet, maar ik zou het er zelf niet op wagen.

Hallo Peter

Ook wij zijn helemaal weg van Cambodia en Vietnam.
Februari en maart 2014 gaan we zeker weer [voor het vierde jaar].
Op je vraag over het visum voor Vietnam.
Dat is heel gemakkelijk. Wij laten het altijd regelen door SAMOL TICKET CENTER.
Heel vertrouwd, snel, goedkoop en op een dag geregeld
Zij heeft een plaats op de hoek bij de GARDEN BAR.
Hoek boulevard- street 136.
Veel plezier en geniet van de vacantie.
Wie weet tot ziens en doe Samol de groeten van Marinus en Maria.

Hoi Marinus,

Bedankt voor je reactie, wij zijn wel al twee keer naar Thailand geweest maar Cambodja en Vietnam wordt de eerste keer.
Dus als je nog tips of een reisverslag hebt zijn die uiteraard welkom, het wordt voor ons ook de eerste keer dat we alles zelf regelen. Het enige wat we vooraf boeken is de vliegreis( al geboekt bij Malaysia Airlines) en het hotel in Siem reap de rest staat nog grotendeels open dus tips zijn welkom.

groet Pieter