wie van jullie heeft ervaring met het meenemen van z’n laptop. Ik heb een Asus eeePC, een kleine laptop dus. Wat is volgens jullie het verstandigste om deze laptop in je koffer of in je handbagage mee te nemen. Ik ga hem alleen maar gebruiken om te internetten. Dus in het vliegtuig doe ik er zowiezo niets mee. Tijdens de tussenstop in Kuala Lumpur kan ik ook overal (gratis) internetten…dus naar mijn idee is het meenemen in de koffer het handigste. Wie heeft hier ervaring mee? En hebben jullie ook ervaring met WiFi in Bali? Ik hoor het graag.
Ik vervoer elektronica ALTIJD in mijn handbagage. Met je koffers wordt nogal eens gegooid, en dat is niet echt goed voor de harde schijf van je laptop.
Mijn handbagage-rugzak is meer dan groot genoeg voor een camera + lenzen, een onderwatercamera + flitser, en een EeePC. Stiekem weegt dit alles tesamen iets meer dan wat officieel in je handbagage mag, maar daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan
WiFi hotspots komen op Bali als paddestoelen uit de grond. Zeker in Ubud en Kuta is het geen probleem om met je eigen laptop online te gaan. Helaas niet in (budget)hotels, maar wel in verschillende bars en restaurant. Vaak gratis, mits je een consumptie gebruikt.
Een laptop op vakantie is overigens vooral handig om foto’s op te baack-uppen
Ik acht mijn noodboek alsmede mijn camera’s veilig tussen mijn kleren in mijn koffer. Ik was eens op airport Juanda bij de bagaecontrole, leg mijn rugzakje en daarna de tas met mijn noodboek op de lopende band en ga door het detectiepoortje heen. Ik wacht pak mijn rugzakje en wordt prompt opzij gedrongen dfoor twee Indonesiers type SA, die schijnen op luchthavens en op stations altijd haast te hebben en niets om zich heen te zien. Zij gristen hun bagage weg. Ik denk waar is mijn noodboek en hoor klap, donderd zo van de rollenbaan af. Er staat wel een pesoneelslid om dat tegen te houden maar die had net zeer belangrijke zaken via zijn HP’ tje. Ik schrok me de pleuris en vroeg aan die vent waarom ie daar stond, dan kijken ze allr kanten op. ik vlug die tas opengemaakt en mijn noodboek geprobeerd, werkte gelukkig nog, dus hoefde geen scene te maken. Ik heb na die tijd eens opgelet op Indonesiche luchthavens, maar aan het einde van die rollenbanen zit nooit een stop. Dus jullie zijn bij deze gewaarschuwd, laat types zoals SA (Bos-bos dari Jakarta) niet voordringen.