2 vraagjes over Laptop mee naar Alberta, Canada

2 vraagjes…
Ik ga eind Augustus voor een jaar naar Alberta, Canada om stage te lopen en af te studeren (en daarnaast naar m’n vriendje toe te gaan :wub:).
Nou neem ik mijn Laptop mee, aangezien ik die natuurlijk nodig zal hebben.

1) Wordt het gezien als DE handbagage wanneer je hem meeneemt in het vliegtuig? Of kan je naast je laptop ook nog een tasje mee hebben?

2) Weet iemand hoe je internet daar kan regelen? Mogelijkheden/hoe&wat/Instanties/etc. Alle info zeér welkom.

B.v.d. :hihi:

Officieel wordt dat dan wel gezien als DE handbagage. Het hangt van de maatschappij af of je een 2e stuks mag meenemen. Het wordt niet vaak gecontroleerd, je kan dus de gok nemen (hoe vaak zie je niet vrouwen met een grote tas EN een beautycase?).

Hoi

Bij een Intercontinentale vlucht mag je vaak iets meer bagage meenemen. Wij mochten naar Canada elk 2 koffers/tassen van 23 kilo meenemen, en 1 stuks handbagage. Laptop telde toen niet als handbagage en dus hadden we die los. Je sjouwt je het leplazerus, maar uiteindelijk hebben we alles hier gekregen. Da’s het belangrijkste.

En ik begrijp je vraag over het internet niet precies. Als je een wireless adapter in je laptop hebt (dat hebben de meesten tegenwoordig) kun je op veel plaatsen gratis internetten. Momenteeel zit ik zelf in een Starbucks (Vancouver) omdat het thuis even niet werkt. Het zijn gratis, maar onbeveiligde netwerken. Je kunt dus beter niet gaan internetbankieren, maar verder is het prima in orde.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Groeten,

Ivo

Ah, super! Uit beide jullie reacties blijkt dus dat ik gewoon mijn laptop kan meenemen naást mijn “gewone” handbagage.
@ Elmeau: Ja, je hebt mijn vraag wel goed beantwoord hoor :slight_smile: Ik vroeg me gewoon af hoe je dat even “handig” kon doen zegmaar. Maar het kan dus gewoon bijna in alle restaurants/ketens ofzo? Of begrijp ik dat verkeerd?

En dan verder een vraagje over dat internet (heb er totaál geen verstand van blijkt wel weer :o ): Weet iemand toevallig ook hoe je dat thuis goed en gemakkelijk kan aansluiten? Instantie en hoe en wat? Misschien is het ook geen probleem en tref ik een kamer waar meerdere mensen zijn en er dus al een internetverbinding is. Maar was als ik in een apartement kom en ik het zelf moet regelen :paranoid: …? (wireless of gewoon met plug-in of hoe je dat ook maar noemt)
Tips?

Hoi
Ik heb mijn laptop 3 weken meegenomen in Alberta.
Met draadloos wifi pak je in de stad/dorp meestal automatisch wel een
zenderop die je kunt gebruiken om op internet te komen.
Je kunt voor je mail dan het beste webmail vanj eprovider gebruiken.
Omdat je eigen outloop instellingen niet willen op een wifi access point van iemand anders
mvg
wim

Dat hangt vaak af van de lichtvaartmaatschappij waarmee je vliegt en of je over Londen vliegt. Normaliter kan je naast je handbagage ook een laptop meenemen, maar kijk voor de zekerheid even op de stie van de maatschappij waarmee je vliegt.
Een tip: neem een handbagage mee die groot genoeg is op er de laptop in te stoppen, voor het geval er iemand moeilijk doet. Kijk ook even op de site hoe groot je handbagage mag zijn. Verder reis ik altijd met een "buideltje"om, of een heuptasje, waar ik mijn portemonnee in heb en mijn ticket en paspoort. Dar wordt nooit moeilijk over gedaan.

Hallo,

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen mag je je laptop als extra handbagage meenemen in een apparte draagtas daarvoor. Dit wordt dan normaal gezien niet meegerekend als handbagage. De helft van de tijd letten ze precies nog niet eens op je handbagage. Wij zijn vorige maand naar Europa geweest en van Vancouver naar Amsterdam gevlogen en dan weer terug. Op de heenweg had ik een sport tas als handbagage en daar bovenop nog mijn camera tas. Mijn man had zijn handbagage en laptop in een apparte tas en dat was geen probleem. Bij het terug komen hadden we een elk een handbagage, rugzak, laptop in een tas en camera in een tas…niemand zei daar iets van. Ze hebben de handbagage niet eens gewogen, zowel niet op de heenweg alsop de terugweg. Wij vlogen met Martinair.

Ik zou eens naar de luchtvaartmaatschappij bellen om het na te vragen als je niet 100% zeker bent. Daar kunnen ze je wel een degelijk antwoord geven.

Veel plezier in Alberta!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile: