Tips gevraagd fotografie Thailand

In april ga ik met m’n vriend voor 3,5 week naar Thailand. We willen natuurlijk een heleboek foto’s gaan maken en zijn op zoek naar goede tips!

Hoe erg is bijvoorbeeld de hoge vochtigheid voor je digitale camera? En hoe zit het met je foto’s tussentijds opslaan: is er in Thailand de mogelijkheid om foto’s op internet te zetten of om cd-tjes te branden? Ook willen we graag weten hoe dat gaat als je bijvoorbeeld gaat duiken: kun je je camera gewoon aan boord van de boot of in je bungalow laten liggen, hoe vertrouwd is dit?

Alle tips wat betreft fotograferen in Thailand zijn welkom!!

Bedankt!
Jessica

In de meeste internetshops kan je je foto’s branden op een cd, ook zijn er 10- tallen fotowinkels waar je een cd kan laten branden,(prijs ongeveer 200 bath per cd in Chiang Mai).

hoi Jessica,

ik laat me camera gewoon aan boord liggen als ik aan het duiken ben, als ik me spullen in een bungalow laat liggen dan doe ik me Pacsafe om me rugzak(hiking-site.nl: in de kijker - Pacsafe Backpacker)

veel plezier in thailand

Luchtvochtigheid is niet zo’n probleem. Wel opletten met regen, stof (bvb in een rijdende bus), zand (strand) en zout (wanneer je uit zee komt, hangt er nog steeds zout aan je droge handen). Indien je een digitale spiegelreflex hebt: voorzichtig als je onder deze omstandigheden een lens wil wisselen.
Veiligheid is ok op de boot als je gaat duiken. Check alles voordat je weer van boord gaat. In je bungalow niets in 't zicht laten liggen voor alle zekerheid. Eventueel in een safe of aan de receptie.
Internetcafé’s met de vleet, met de jouw gevraagde mogelijkheden. Microsoft office picture manager (fotobewerking) staat niet op alle computers. Handig om het eerst even te checken indien je het nodig hebt. Vragen helpt niet, want de meesten weten niet wat je bedoelt.

Extra raad:
Uit beleefdheid vraag je steeds op voorhand of je een foto van iemand mag maken. En je maakt geen foto’s van mensen die zich in de rivier aan 't wassen zijn. Je laat toch ook geen vreemde in jouw badkamer foto’s van je maken …

Nog een tip:
De betere foto’s maak je 's morgens of 's avonds vanwege het feit dat er op 't midden van de dag teveel zonlicht is (tropenzon!). Wat niet wil zeggen dat je 's middags geen foto’s kan maken, maar dan moet je daar wel rekening mee houden.

Veel plezier!