Wie gaat 23 feb.2011 ook naar Biijlo,Gambia?

Ik ga met mijn dochter naar hotel lemon greek, iemand
leuke verhalen over hotel, omgeving? tips over eten, drinken excursies
etc. Nog meer alleengaande met/zonder kind(eren) met vertrek
op 23 feb.2011?

Hallo,

Welkom op forum! Ik was afgelopen december 9 dagen naar Hotel lemon creek geweest met me zus. Wat een geweldige ervaring. Ik zal je een paar tips geven. De eerste paar dagen word je zeg maar getest door de personeel, ze zijn en blijven vriendelijk. Maar iedereen vraagt als je naar hun huis wilt gaan om hun gezin te leren kennen en kijken hoe het echte gambia er uit ziet. Heel lief allemaal, maar vervolgens willen ze dat je eigen wat geld geeft, ook niet erg maar goed als je het bij 1 doet is het netjes om het bij iedereen te doen, dus het is beter dat je het niet doet. Ik ging samen met me zus er heen, ik ben zelf 18 jaar en bijna iedereen wou dat ik met hun zusje ging trouwen enzo, zodat ze hoopten op een goede toekomst. Daar zat ik zelf ook niet op te wachen haha, want had toen al maanden een vriendin.
Als vrouw en kind is het veilig om zo dicht mogelijk bij het hotel te blijven, als je bijvoorbeeld naar een andere plek wilt kan je met de taxi gaan. Er zijn 2 soorten taxi’s, een gele en een groene. De groene is een toeristen taxi en is iets duurder maar wel veel veiliger want ze hebben een erkend rijbewijs. Ik raad je ook aan om op het strand geen vruchtendrank te kopen het ligt daar al weken in de kast en is niet meer goed. Zelf op het terrein van Lemon creek heb je een klein winkeltje waar je het kan kopen, koop het daar dus niet! Want je kan last krijgen van buikgriep etc.
Wij hadden zelf paar excursies gedaan, zoals naar Senegal ( Fathala Park ) heel groot nationaal park met allemaal dieren ( neushoors, giraffe’s etc ) super mooi! Maar goed het is erg onrustig in Senegal nu, dus moet je even kijken als het veilig is! Verder is het Monkey Park en de krokodillen park zeker een aanrader! Een avond uit eten met zijn 2en kost amper 12 euro. Heel goedkoop allemaal.
Op het strand lopen ook soldaten rond, het is zeker een aanrader om met ze te praten, het zijn erg lieve mensen en willen je altijd helpen! Als je bijv. naar het monkey park wilt lopen ze met je mee daar naar toe. Tevens als iemand je lastig valt moet je zeggen dat je naar de politie gaat dan zijn ze zo weg…
In Banjul heb je een Albert market, zeker een leuke markt alleen veels te chaotisch en je bent heel snel de weg kwijt, probeer dan ook met een excursie hier heen te gaan. Ik weet niet hoe oud u dochter is? Maar als ze wat jonger is, is het beste om gewoon lekker bij het hotel te blijven. Toen wij er zaten, waren er nog 2 andere gezinnen in het hotel. Verder niemand, dus was lekker rustig! Als je bent aangekomen, de volgende dag komt de hotel baas ( een Deense man ) je alles uitleggen over hoe en wat. Leuk dat die je verwelkomt. Ik geef je als tip, je kan daar niet pinnen alleen met een VISA card. Dus neem voldoende cash geld mee dat hadden wij gedaan.
Tevens had me zus voor de zekerheid een VISA card mee genomen. Maar alleen met VISA dus geen Mastercard of iets anders. Wij waren voor die vakantie kleine 500 euro kwijt aan excursies en eten en drinken etc. Dus als je ongeveer zo’n bedrag mee neemt moet het goedkomen!
Ik heb u ook even een bericht gestuurd :wink:

Ik wens u een fijn verblijf!

Groeten,

Joopi

joopie! super lief, al die info, daar kan ik echt iets mee:cheer:

we blijven maar een weekje, dus we gaan vooral chillen en een excursie maken!

nogmaals super bedankt!!!

gr. denise

Graag gedaan hoor =)! Had je me bericht nog gelezen? Is dit nog mogelijk :slight_smile: ?

Groeten Joopi

ik ga ook op 23 feb naar Gambia met 2 kinderen ( 13 en 15) maar dan naar KOLOLI
groet Cynthia

Ik ga met vriendin de 23e naar Biijlo beach hotel.Zelf ben ik vorig jaar ook geweest. Denk aan genoeg Cash mee te namen! Pinnen gaat niet en creditcard moet je voor naar de bank. Wanneer je geen excursies doet dan moet je ongeveer € 50,- per dag rekenen. Gemiddeld verdienen ze per maand € 20,-!
Een erg leuk ervaring is de tweede avond op uitnodiging van de reisleiderster. Aan het strand met eten en dan genieten van een stukje cultuuir (muziek en dans) het is wel enigszins aangepast aan hetgeen je als toerist wilt zien hoor :slight_smile:
Verder erg leuik met de boot naar de mangrove = zijtak van de Gambiarivier.
Ik ga twee weken.
Mocht je meer willen weten…

Gr rene

Dankjewel Rene!, Iedergeval jullie ook een hele fijne vakantie!!
gr. denise

hi Cynthia,
Ik ga met mijn dochter van bijna 11 jaar, misschien zien we elkaar nog op een excursie.
Wens jullie in ieder geval een super vakantie!
gr. Denise