Zijn er nog mensen die op 27 januari naar Lemon Creek gaan.
Wij gaan voor de 2e keer en willen weer wat excursie gaan doen, met meer personen is het goedkoper.
Ik heb wel een uitstekende gids voor je, met absoluut redelijke prijzen: Lamin (http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=214199.0;attach=545778;image)
Hij is taxichauffeur en gids in een, en heeft een hart van goud!
Hoe was je vakantie in Lemon creek, heb je nog tips ?
We zijn erg nieuwsgierig, wij gaan over een aantal weken ook die kant op dus alle tips en goede raad is welkom !
Geen bijzondere tips behalve dan dat je uiteraard geen geld moet wisselen bij het hotel ivm de zeer slechte koers. Voor 200 Dalasi (of minder) heb je een retourtje met de taxi naar de Senegambia-strip. Daar wissel je voor 44+ Dalasi voor een euro ipv 40 bij het hotel. Taxi’s zouden altijd bij het hotel moeten staan, maar in de praktijk moet je even wachten. Tip: koop een lokaal simkaartje en bel vantevoren je taxi (belkosten minder dan 10 Dalasi). Wij maakten altijd gebruik van Samba, tel: 7647649.
Het ontbijt bij het hotel is beperkt, maar vergeet niet dat je altijd kunt vragen om een omelet of een gebakken of gekookt ei.
Als je verder nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel, ik beantwoord ze graag.
Aanvulling op bericht van Alex, Ook kun je voor het ontbijt pannenkoeken bestellen Er is fruit en diverse sapjes, eigenlijk een super ontbijt. Dit als je bedenkt dat er veel Gambianen zijn die geen ontbijt hebben.
Bijvoorbeeld de mensen met de sap barretjes op het strand . Ga daar een eens sapje drinken.
Altijd mooi om tips te ontvangen, we hebben er erg veel zin in.
Zijn er nog (aan te raden) excursies te doen ?
En hoe zijn de kamers ?
Wij hebben een kamer boven gereserveerd, is er misschien nog een voorkeursplekje en heb je een beetje privacy op het balkon ?
Al vast weer bedankt voor de info !
Boven heb je een iets kleinere kamer, maar een groot balkon met twee ligstoelen. Een goede keuze dus!
Voor wat betreft de excursies: regel het NIET via de reisorganisatie. Je betaalt minstens 2 of 3 keer zoveel en je gaat met een grote groep. Veel beter is met een lokale gids meegaan. Besef ook dat het hun broodwinning is die anders door de mega-reisorganisaties weggepikt wordt. Zelf maken we al drie jaar gebruik van Lamin, een erg prettig persoon en prima gids met ‘eigen’ auto. Zie: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=214199.0;attach=545778;image
Wil je op vogelexcursie dan heb ik nog wel meer tips.
O ja, wat betreft de excursies: de Banjul craftmarket en de vismarkt bij Tanji zijn echte aanraders. Als je van natuur houdt is een wandeling door het “monkeypark” altijd leuk. Ben je een vogelliefhebber dan zijn te mogelijkheden groter dan hier zo even neer te zetten.
Je eigen prive-excursie: kijk in de tuin van Lemon Creek goed naar de takken van de bomen en misschien zie je…
(deze foto is dus echt in de tuin van Lemon Creek gemaakt, zo’n 20 meter van onze kamer)
Mooi om te zien hoor !
En dan zo dichtbij, gezien de temperaturen zoals ze nu zijn zullen we zeker menig uurtje in de tuin en op het strand doorbrengen…
Nogmaals bedankt voor de tips.
Als het lukt is hotelkamer met nr 19 perfect, een groot balkon met vol zeezicht. En de airco werkt daar ook goed.
Kijk daar kunnen we iets mee !
Nu maar kijken of het lukt om kamer 19 te krijgen.
Ron en misschien ook nog andere bezoekers van Lemon Creek hoe is jullie de vakantie in hotel
LC bevallen?
Hebben jullie nog opmerkingen en tips?
Zijn er nog gebouwen of kamers die jullie aan raden.
Alvast bedankt!
Wij zijn voor de 2e keer in januari geweest en het is nog steeds een goede prijs kwaliteit.
Natuurlijk gaat het onderhoud met kleine pasjes achteruit, maar de keuken is nog prima.
Kijk voor de sapjes op zoover Gambia het filmpje over de juicebar van muhamadoe Drammee.
Er zijn 3 hotelkamers die rechtstreeks op zee uitkijken 1 ervan is nummer 19.
Veel plezier daar.
Wij zijn inmiddels weer thuis van een heerlijke vakantie in Gambia en dan met name in het Lemon creek hotel.
De 3 sterren is het hotel meer dan waard, een heerlijk strand voor de deur en erg vriendelijk personeel en goede kamers.
Wij zaten in een kamer boven, lekker ruim met een groot balkon.
Als ik een kamernummer zou moeten adviseren neem dan kamer nr. 39 of 49
Deze zijn beide hoekkamers en kijken uit op het strand.
Heb jij dan als preverentie opgegeven dat je kamer 39 of 49 wil hebben?
Houden ze bij LC er rekening mee?
Ze zijn erg behulpzaam en vriendelijk en zullen als de mogelijkheid er is je zeker helpen.
Bij ons lukte het helaas niet maar vragen staat vrij !
Ik heb gisteren voor Januari 2014 Lemon Creek geboekt.
Is er op loopafstand ook een kleine supermarkt en kan men in het hotel alles op rekening laten zetten
en aan het einde met credietcard betalen
Ik hoop dat dan mijn vragen allemaal beantwoord zijn ha, ha,.
Wij hebben geen supermarkt kunnen ontdekken, wat verder richting de Senegambia-strip zijn wel wat supermarkt(jes).
In het hotel kan je alles op je kamernummer laten zetten en na afloop betalen, of kontant of met een creditcard, dit moet dan wel een visakaart zijn !
Via een collega op het werk hadden we ook het nummer van Lamin gekregen, inderdaad een gouden hart en heel opgewekt. Staat ook open voor alle wensen maar wil ook dat we af en toe iets meedoen voor de bevolking, waar we dan ook vlotjes in meegingen. Een druppel op een gloeiende plaat maar wat moet je anders.