Wie gaan er nog meer alleen op vakantie??

hallo,

ik zat eraan te denken om misschien alleen op vakantie ( met beachmasters/gogo-tours) te gaan naar lloret de mar. in de bus maak je natuurlijk veel contacten, dus alleen blijf je vast niet.
is dit een goed idee??
en doe jij dit zelf ook?? reageer dan aub.

x kira

raad het je niet aan!
stel je voor je leert niemand leuks kennen in de bus?
en die mensen gaan niet alleen op vakantie! die zijn meetsal met vriendne etc!

Ik zou het ook niet doen, dan zou ik eerder met Vinea o.i.d gaan, daarbij heb je ook leeftijdsgroepen en alles, maar gaan meer mensen alleen. Moet je even googlen.

Ik raad het je ook niet aan. Alleen over de boulevard lopen midden in de nacht is niet slim en zeker niet in lloret ofzo. Je zal vast wel mensen leren kennen maar die zijn vaak wel met vrienden dus daar kan je ook niet altijd op bouwen. Succes ermee

Ga lekker met Vinea mee naar een spaans strand en uitgaan natuurlijk.
Dan ga je alleen, maar ben je met een hele groep.
Met goede reisleiding is de groep heel hecht!:nod:

Ik zit er zelf ook aan te denken. Alleen naar calella met beachmasters (wel met het vliegtuig). Doe het liever niet, maar wil echt graag op vakantie.
Waarschijnlijk raden jullie het kira af omdat ze een vrouw is.

Jeetje, wat een negatieve reacties. En tussen de regels door lees ik dat geen van hen ooit zelf alleen is gegaan. Niet echt goede adviesgevers dus, wel?

Alleen op reis gaan, zelfs binnen Europa, is een hele stap, maar geloof me, het is ontzettend gaaf. Ik heb inmiddels aardig wat reizen alleen gemaakt en JE KOMT ALTIJD WEL MENSEN TEGEN MET WIE HET KLIKT!

Het aller fijnste van alleen reizen is, dat je precies kan doen wat jij wilt. Je hoeft naar niemand om te kijken. En de mensen die je ter plekke tegenkomt, zijn mensen die een zelfde soort vakantie als jij kiezen, dus dat is al iets wat je gemeen hebt. Grote kans dat je die in de bus inderdaad al tegenkomt. Of anders aan het strand of in een barretje of… Genoeg mogelijkheden.

Uiteraard kun je soms toch ook wel eens ongemakkelijke momenten meemaken. De eerste dag bijvoorbeeld, als je nog niet gelijk echt aansluiting gevonden hebt. Alleen eten kan wat vervelend zijn, maar daarvoor heb ik altijd een tasje bij me waar een boek(je) inpast. Ik heb het niet vaak hoeven gebruiken, maar het is prettig om iets te doen bij je te hebben. Gewoon voor de zekerheid.

Ga lekker alleen op reis, het is een perfecte manier om jezelf beter te leren kennen en daarbij, ik kan vrijwel zeker zeggen, dat je niet alleen zal blijven. Mits je een beetje assertief en ondernemend bent natuurlijk.

Fijne vakantie!

Liefs,
Carolina

Poeh, gelukkig een positieve reactie! Ik ga binnenkort namelijk ook voor het eerst alleen op reis. En ja, dat vind ik inderdaad best een hele stap! Spannend!