Eind juli of begin Augustus ga ik 15 dagen naar Marokko! Althans dat is mijn planning. Dit jaar zal het alleen in mijn eentje zijn (zolang ik geen reisgenoot vindt). Alleen gaan houd mij wel tegen, puur omdat ik niet weet hoe het is om met een groepsreis op vakantie te gaan.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook alleen met een groepsreis zijn meegeweest (of gaan) en hoe je er dan over denkt.
Ik denk dat als ik toch niet zou gaan ik enorm veel spijt krijg, maar ik heb wel wat motovatie nodig van andere.
Wie wil zijn ervaringen vertellen?
Of wil je zelfs met mij mee naar Marokko!
Ik hoor graag van je!
het is heel normaal dat je alleen wilt gaan reizen. dit jaar vertrek ik ook alleen naar kenia. ook met een groepsreis en ik heb geen idee welke mensen er allemaal heen gaan maar dat is juist spannend. als je je zelf flexibel genoeg opsteld en het positief bekijkt dan komt het wel goed. van zo’n reis leer je alleen maar van. mocht je toch de kriebels hebben en niet weten wat je moet doen dan kun j altijd nog de reisorganisatie zelf bellen of mailen en zeggen dat dit je eerste keer is en zij houden daar dan rekening mee en helpen je met het voorbereiden van de reis.
Hoi Jet!
Ga je toevallig ook met shoestring? Want ik zit eraan te denken dezelfde reis te boeken!
Ben al eerder alleen weg geweest, onder andere naar Malta Italie en Griekenland. Griekenland heb ik alleen gedaan, na mijn stage, dus kende het land al wel.
Naar Italie ben ik met de bouworde geweest, en daar heb ik het ontzettend getroffen met de groep.
Uit ervaring en verhalen merk ik dat alleen reizen echt niet raar is. Vooral met shoestring gaan er veel mensen alleen, die es wat anders willen.
Succes met alles!
Elsbeth
Aan alleen reizen zitten heel veel voordelen en heel weinig nadelen als je goed met jezelf overweg kunt! Als alleen reizende vrouw wordt je heel snel opgenomen door de lokale bevolking, je maakt heel makkelijk vrienden en je kunt net zo makkelijk weer uit elkaar gaan. Alleen zijn geeft je de kans te zien wat je zelf wilt, één keer of 10 keer. Alleen zijn maakt keuzes makkelijk en je bent uiterst flexibel natuurlijk, hoewel je eigenlijk niet vaak alleen bent, hoe kan dat ook in een wereld vol mensen?! Maar als je er niet tegen kunt alleen te zijn, alleen op een hotelkamer te zijn, alleen te eten en alles helemaal alleen te moeten regelen is een organisatie misschien beter; daar wordt alles voor je geregeld (denk ik). Niettemin: alleen reizen is super avontuurlijk en geeft je ontzettend veel voldoening.
Ik ben vaak alleen naar India geweest en heb 2 keer een jaar alleen gereisd (alleen is dan natuurlijk heel betrekkelijk). Over een half jaar vertrek ik voor 2 jaar op reis, ook alleen en ik raad je het echt aan! Maar alleen als je goed met jezelf overweg kunt, niets is zo erg als een hopeloze reiziger die wanhopig aansluiting zoekt…
Ik wens je heel veel plezier, waar je ook voor kiest. Groetjes Cinderella