Ik vertrek over ongeveer een maand naar Australië. Om precies te zijn, planning is 23 januari. Ik ga eerst 3/4 maanden werken als aupair in Townsville. Daarna heb ik in principe nog 2 maanden voordat ik weer naar NL moet.
Nu is mijn eerste vraag of iemand mij iets kan vertellen over de fijnste/handigste/goedkoopste vliegroute. De goedkoopste die ik nu kan vinden is :
Dit lijkt mij prima, maar de overstap op Singapore is wel 15 uur… Is dit de beste optie denken jullie?
Terug wil ik vanaf Townsville naar Sydney, en dan vanaf daar terug naar Nederland vliegen. Hoeveel weken zou ik ongeveer moeten nemen om dit te gaan doen met de bus? Is anderhalve maand daar lang genoeg voor?
En dan nog een vraag over de terugreis. Heen moet ik via Brisbane en dan naar Townsville, maar terug moet ik via Sydney. Is het dan niet praktischer om gewoon retour via Sydney te vliegen en dan een binnenlandse vlucht naar Townsville?
Hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb niet veel tijd meer en heb op dit moment eigenlijk geen idee van wat nou wijsheid is.
Er zijn genoeg vluchten die van een andere plaats terug gaan. Dus ik zou kijken naar Amsterdam - Brisbane en Sydney - Amsterdam. Binnenlandse vlucht Brisbane - Townsville. Of de bus, als dat goedkoper is. En Townsville - Sydney kan ook binnen een week, als het moet. Als je anderhalve maand neemt kun je een hop-on hop-off reis maken en een aantal dagen doorbrengen op leuke plekken.
Ben vele keren naar Australië gevlogen maar nooit een overstap van 15 uur in Singapore meegemaakt. wel in Hongkong met Cathay Pacific, maar dan kun je Hongkong bekijken en zit er een kamer bij in.
Ik denk trouwens dat je voor 23 januari niet te lang moet wachten met boeken, de tickets worden alleen maar duurder.
Heb inderdaad gevonden dat ik heen inderdaad Amsterdam-Brisbane-Townsville kan vliegen en terug Sydney-Amsterdam. Dus ik denk dat dat hem gaat worden. Deze vlucht gaat 's nachts naar Abu Dhabi en daar maar 3 uur overstaptijd naar Brisbane. Dat is dus een stuk beter, en kan ik hopelijk snachts gewoon wat slapen.
Tickets worden inderdaad duurder ja… plan is ook om vandaag of morgen te gaan boeken.
Ik heb nog 2 nieuwe vraagjes :
Er is een eis dat je een bepaald bedrag moet hebben als je Australië binnen komt, om jezelf de eerste 4 maanden te kunnen onderhouden. Nou, dat is vrij simpel : dat geld heb ik niet. Ik ga de eerste 3/4 maanden dan ook als aupair werken en heb dat geld dus ook niet nodig om mezelf te onderhouden. Weet iemand of dit echt gecontroleerd wordt? Van de een hoor ik dat ze hier niet naar vragen, maar ik las ook weer dat er strenge controles zijn.
Sinds gisteravond lijkt alle blijheid ineens om te zijn geslagen in angst? Ik wil dit al jaren en ik heb geen twijfels over of dit wel iets voor mij is, maar toch, er spoken ineens rampscenario’s door mijn hoofd. Nu ik mijn visum heb en een ticket moet gaan boeken vind ik het ineens heel eng en zijn er zelfs momenten dat ik het niet eens meer leuk vind… Is dit normaal? En wat moet ik ermee?
Tja, dat het spannend is kan ik me indenken. Misschien komt daar de onzekerheid vandaan. Maar nu je al zo ver bent, zou ik doorzetten. Vooral als je nog twee maanden hebt na afloop van je verblijf in Townsville. En dat ticket dat je nu gevonden hebt lijkt me helemaal ideaal. Drie uur overstaptijd is zo voorbij.
Tja, die eis van het geld staat inderdaad op de website van de immigratie. Maar wij zijn acht keer binnen gekomen in Australië en ons is niets gevraagd. Nu zagen wij er natuurlijk al lang niet meer als backpackers uit, misschien scheelt dat. Zorg dat je er netjes uitziet, bewaar de jeans met scheuren en gaten voor later ;-). Kun je via ouders of andere familieleden en vrienden niet regelen dat die even wat geld op jouw rekening parkeren, voor het geval ze het inderdaad controleren maar die kans is denk ik klein. Maak er anders op het forum (in het reiscafé) nog even een aparte vraag (Controle op geld bij binnenkomst?) van of anderen op dit gebied ervaring hebben.
Sterkte, geniet van de voorpret enne, no worries.