Wie boekt vaker via Ebooker?? PLEASE HELP!! Mijn 1ste boeking hier gedaan

Wie heeft goede ervaringen met ebookers en de 2 punten die ik hier vermeld.

Ik heb afgelopen woensdag 6 febr. tickets geboekt naar Jakarta voor 2 personen incl. reis en annul. verz.
voor de 1ste keer bij Ebookers.
Nu loop ik tegen 2 dingen aan en ik hoop dat mensen die vaker bij ebookers boeken mij kunnen helpen.

Vertrek 9 juni en terug 5 juli
We vliegen met Emirates.
Ook heb ik 2 reserveringsnrs waarvan de ene van ebookers is en de andere van emirates.
De betaling is via ideal gegaan echter ik heb nog steeds geen e-mail bestiging ontvangen.
De boeking is wel terug te vinden onder mijn boekingen en achter reissom en factuuroverzicht staat:

Totaal: €1.301,42 gereserveerd op wo 6 feb 2013 22:18 CET
Klik ik op reissom en factuuroverzicht dan staat er wel aangegeven dat de betaling one-line is gedaan.

Bij reizigersgegevens zie ik ook ticketnrs staan met daarachter electronisch. Klik ik daar op verschijnt het volgende venster:

Tickets en Aflevering

Zodra uw reservering is voltooid ontvangt u binnen een uur een e-mailbevestiging met de titel “Uw reisdocument” die uw reisschema, ticketnummers en boekingsreferenties voor de luchtvaartmaatschappij bevat.

U dient dit document uit te printen en te tonen bij de check-in en/of bij de beveiliging op de dag van vertrek.

Mocht u dit reisdocument verliezen dan volstaat het om in te loggen in Mijn boekingen en het reisdocument opnieuw af te drukken.

Indien u geboekt heeft met een “lowcost”-maatschappij (dit wordt vermeld tijdens het boekingsproces) ontvangt u naast de ebookers reisbevestiging ook een e-mailbevestiging van de luchtvaartmaatschappij.

Inchecken :

Om in te checken op de luchthaven en uw boarding pass te ontvangen, dient u de e-mail met als titel “Uw reisdocument” of de e-mailbevestiging van de luchtvaartmaatschappij in het geval van een “lowcost”-maatschappij aan de balie van de luchtvaartmaatschappij te tonen.

In de meeste gevallen kunt u online inchecken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Luchtvaartmaatschappijen behouden het recht om u te vragen de creditcard te presenteren die is gebruikt om de reservering te betalen.

Onder algemene voorwaarden staat het volgende:
3. Levering
Nadat u een reserveringsbevestiging heeft ontvangen en het volledige bedrag heeft betaald zullen wij tot levering van uw vliegtickets en andere reisbescheiden overgaan. Wij versturen uw electronische ticket per e-mail naar het door u opgegeven e-mail adres uiterlijk 48 uur na betaling.

Ik heb dus nog steeds geen bevestiging ontvangen en weet nu ook niet zeker of de boeking daadwerkelijk vast staat. Is nu de e-mailsbevestiging het belangrijkste voor inchecken of mag de uitdraai van mijn boekingen ook?
Deze heb ik ondertussen zelf naar mijn mailadres gestuurd, maar is dus geen officiële bevestiging!!

Ik heb heel goed gekeken of onze namen goed zijn ingevuld wat ik echt goed heb gedaan. Precies zoals in onze paspoorten vermeldt staat.
Mijn vriend heeft een 2e naam in zijn paspoort staan en hij heeft als tussen voegsels voor zijn achternaam:
van der …

Heb dit alles met spaties ingevuld, maar bij de reizigersgegevens staat zijn 2e naam niet vermeld en de tussenvoegsels en achternaam staan aan elkaar.
Als ik naar mijn profiel ga en ik klik andere reizigers aan dan zie ik onze beide namen staan.
Zijn 2e naam staat er niet, maar wel met spaties tussen de voor voegsels en zijn achternaam.
Klik ik op zijn naam zie ik wel zijn 2e naam vermeld, maar ik zie dat hier geen rode ster bij staat.
Niet verplicht dus, echter beide namen staan wel in zijn paspoort met spaties tussen de voorvoegsels en achternaam.
Als ik naar mijn boekingen terug ga en ik ga naar vluchtinformatie staat onder tickets wijzigen heel duidelijk in het venster dat je de klantenservice moet bellen om een reservering te wijzigen, maar dat naamswijzingen niet toegestaan zijn.

Dit lees ik onder klantenservice:

Moeten de naam op mijn ticket en mijn paspoort gelijk zijn?
Ja - Het is zeer belangrijk dat de naam op uw ticket exact gelijk is aan de naam op uw paspoort. De huidige beveiligingseisen bepalen dat dit moet en het is dus essentieel dat u dit controleert tijdens het maken van de boeking. Bovendien zal elke wijziging na de boeking kosten met zich meebrengen en het kan zelfs noodzakelijk zijn de boeking te annuleren en opnieuw te boeken tegen aanzienlijke kosten. Wij adviseren u daarom dringend om zeer zorgvuldig te zijn tijdens het maken van uw boeking en opnieuw te controleren zodra u documenten ontvangt. Als om wat voor reden dan ook de naam op het ticket niet gelijk is aan de naam op het paspoort – bijvoorbeeld door het gebruik van een bijnaam of verkeerde initialen --neem dan zo snel mogelijk contact op met onze +35 2 2700 2729 om te kijken wat er nog aan gedaan kan worden. Hoe eerder we dit weten des te groter is de kans dat we u nog kunnen helpen.

Ik zie echter nog iets staan onder algem. voorwaarden:
Daarom bent u er zelf verantwoordelijk voor dat u in ieder geval 2 dagen voor vertrek van elke vlucht uw actuele reisschema raadpleegt via de website www.checkmytrip.com. Vul op deze site de achternaam (zonder spaties) in van hoofdreiziger en uw reserveringscode.

Hij is niet de hoofdboeker en ik heb gewoon 1 achternaam

Ik heb ook onze geboortedata’s ingevuld bij onze profielen en opgeslagen alleen als ik het later na opnieuw ingelogd te zijn check staat het er niet meer en moet ik het steeds weer opnieuw invullen en opslaan. Waarom pakt ie dit niet??

Wat moet ik nu doen? Ik heb echt alles goed ingevuld en ik heb nu stress om de problemen die ik ga krijgen met zowel geen e-mailbevestiging als de naam van mijn vriend zoals in zijn paspoort staat en misschien zelfs wel mijn geld kwijt ben, dan wordt het dag vakantie.
Ik kan ook niet eerder dan maandag bellen (alleen op werkdagen), waar ik nu al tegen op zie want het bereik van hun is heel moeilijk heb ik al gelezen.
Het kan misschien zijn dat maandag de bevestiging binnen komt ivm iets langere verwerkingstijd, vandaar dat ik ondertussen hier mijn verhaal neer zet en ik hoop op reacties van mensen die vaker boeken bij ebookers en mij hopelijk gerust kunnen stellen.

Allereerst de vraag over naam en geboortedatum: absoluut geen probleem. Een tweede naam staat nooit op een ticket. Op een ticket staat verder (bijna?) nooit spaties. Het klopt gewoon.

De andere vraag is op afstand moeilijker te beantwoorden. Je zegt dat je óók een mail van Emirates hebt, dat is zeer waarschijnlijk je e-ticket. Met deze gegevens kun je tzt inloggen en inchecken. Staat dat nergens in de mail? Zo niet, dan kun je na 24 uur alsnog bellen.

Dank je Jenny.
Gelukkig de naam klopt dus hoef ik daar niet meer over in te zitten.

Ik heb helemaal geen mailbevestiging gekregen zowel van ebookers als emirates niet.
Bij de boeking zie ik wel een ebookers reserveringsnr en ook een emirates reserveringsnr. staan.
Het gaat mij echt om de bevestiging die ik binnen 1-36 uur van ebookers had moeten hebben, maar nog steeds niet heb.

Wat vervelend. 2 keer bij ebookers geboekt maar wij kregen gewoon een bevestiging dat ‘uw reisdocument’ heet. Ik denk dat je ebookers even moet bellen of mailen. Bij bijvoorbeeld WRC Reizen hadden we een tijdje geleden een offerte aangevraagd en het duurde ook een eeuwigheid voordat die kwam. Na een simpel mailtje kregen we voorrang en uiteindelijk hebben we geboekt en is alles goed gekomen. Als je even contact opneemt kan de klantenservice uitzoeken wat er mis is gegaan. Het reisdocument komt niet binnen 1 minuut maar zou er na een paar uur wel moeten zijn.

1 like

Vanmorgen heb ik gebeld met ebookers gelijk na 9.00
Werd vrij snel geholpen en kreeg direct via 2 andere systemen alsnog de bevestigingen toegestuurd.
Titel heet nu niet “mijn reisdocument” maar het zijn de bevestigingen en ik zie dat ze anders zijn dan wat in mijn boekingen staat dus ik neem aan dat het nu gewoon verder goed is.

Bedankt mensen voor jullie reacties.