Pegasus e-ticket vraagje

Beste mensen,

Ik open even een nieuw topic omdat ik mijn vraag niet direct op een ander topic beantwoord kan krijgen denk ik.
Vandaag heb ik via de site van Pegasus airlines mijn ticket geboekt voor december en ik weet niet of het helemaal goed gegaan is.
Ik heb via Ideal betaald en kreeg daarna een reserverings email met daarin de tijden van de vlucht. Als ik inlog op de site van Pegasus kan ik zien dat ik een boeking heb gedaan, kan ik zien dat ik een reserveringsnummer heb, en het ticketnummer. Dan kan ik een document openen dat een soort streepjescode bovenaan heeft, de tijden van mijn vlucht en de informatie dat dit een vervanging van een factuur is.
Verder heb ik geen pasportnummer of wat dan ook in hoeven vullen bij het boeken, alleen mijn voornaam, achternaam, geboortedatum, email en telefoonnummer.

Nu is mijn vraag, moet ik nog een email verwachten met een boekingsbevestiging? Moet ik wat bevestigen of mijn paspoortnummer bijvoorbeeld invullen? Ik snap er werkelijk niets van. Bij andere maatschappijen ging het altijd een stuk gemakkelijker en overzichtelijker.

Ook heb ik proberen te bellen, maar er is geen Nederlands nummer waarop Pegasus te bereiken is.

Wie kan mij helpen??

p.s. is het verplicht om een stoel te reserveren??

Ik neem aan dat het document met de streepjescode je e-ticket al is. Het kan kloppen dat je paspoortnummer niet gevraagd wordt!

Ok dank je. Maar heb jij ervaring met het boeken van tickets bij Pegasus. Zo ja, klopt het dat je maar 1 email krijgt?
Ik krijg dit document ook als ik op tickets afdrukken klik. Maar het ziet er totaal niet uit als de etickets die ik van andere maatschappijen heb gekregen. En ik ben wel een beetje gestresst of het goed geboekt is of niet :mad:
Wil natuurlijk wel >>> in december en niet voor rare verrassingen komen te staan.

Ik wil hier ook wel ff op reageren, want heb een maand geleden zelf ook tickets op die manier geboekt, alleen was dat bij Transavia, maar ik denk dat dat niet zoveel verschilt met Pegasus.

Na betaling in mijn geval met CC, kreeg ik gelijk een mail terug met een PDF bestand erbij en dat is dan je ticket. Gewoon afdrukken op een A4 dus.

Ik heb ook alleen naam en adres en telefoonnummer in hoeven vullen. Met dat A viertje en je paspoort ga je gewoon naar de incheckbalie en daar krijg je dan je boardingpass. Ik geloof niet, dat je bij Pegasus thuis al in kunt checken, wat bij Transavia wel kan.

Hopenlijk heb je hier wat aan en wens je veel succes ermee.

Roanna, bedankt voor je reactie. Ja van transavia spreekt het allemaal voor zich, daarvan had ik ook een e-ticket een maand geleden, maar dat zag er totaaaaaaaal anders uit… en daarbij was het duidelijk of je ticket helemaal bevestigd was :S
Maar het zal wel goed wezen, ik kan op een knop tickets printen drukken, dus dan zal het wel mijn ticket zijn. Erg onhandig dat in Nederland niemand van Pegasus te bereiken is. Maar ik ben heel benieuwd of er ook iemand is hier op dit forum die toevallig ook bij Pegasus heeft geboekt en weet of ik nu mijn eticket heb of dat het alleen de betalingsbevestiging is…

gewoon pegasus mailen en de FAQ bekijken bij Pegasus. zij zijn de enige die jou een eenduidig antwoord kunnen geven

overigens kun je telefoonnummers in het buitenland ook gewoon bellen hoor

Hallo Yaartje,

Heb pegasus geboekt voor okt. Vindt het een prima maatschappij, omdat ze in de winter gewoon op Dalaman vliegen.Je krijgt idd een print met links boven een barcode. Op deze print vind je je naam , je datum, en tijden, en totaalprijs terug. Bij de opmerking status, staat t woord, ok. Oftewel je bent geboekt.Voor alle extra’s die je bijboekt, bvb, stoel, of je maaltijd, krijg je n apart e ticket. Een stoel is niet verplicht te reserveren, is mischien handig als je een bepaalde plek wil hebben, ik doe t altijd wel, 1e rij, snel dr uit…Je betaald bij de maatschappij wel voor je stoel reservering, afhankelijk van welke stoel je neemt,bvb 1e rij of nooduitgang, loopt de prijs op. De “standaard” stoelen kosten niks. Je kan sinds kort ook, je maaltijd reserveren. En wat ook handig is, geef van te voren door of je meer bagage dan 20 kilo meeneemt, dan betaald je een bodemprijs.
Ze hebben een call centre wat je in het nederlands te woord staat, dus bij vragen kan je altijd bellen. En je mag tuurlijk je vraag ook bij neerleggen.