Ervaring met pegasus?

Hey Hallo allemaal!:dag:
Ik heb een vraag aan jullie:cheer: Wie heeft er ervaring met pegasus?
Ik wil deze week namelijk een ticket gaan boeken voor 30 december t/m 2 januari. Ik wil via Amsterdam vliegen naar Istanbul Sabiha gokcen. Pegasus heeft un vlucht die ik graag zou willen hebben… maaarrr… Ik vlieg de eerste keer alleen dus vind het allemaal erg spannend! Nou wil ik weten hoe het precies werkt enzo. Ben misschien best dom op dat gebied haha:wub: Is het een goede maatschappij,betrouwbaar enz? Als ik boek,moet ik neem ik aan meteen betalen… Krijg ik dan het ticket 1 week van te voren thuis gestuurd of hoe werkt zoiets? Ik heb nog nooit een los vliegticket besteld,wel altijd gewoon met hotel. Kun je er ook apart een reisverzekering en/of annuleringsverzekering bij nemen? Of zit dit al in de ticketprijs… Zie hier niks van staan namelijk…
Bedankt alvast !! :kus:
:dag:

Hoi Jessica!
Heb meerdere keren met Pegasus gevlogen, en alleen maar positieve ervaringen mee gehad!

Het ticket krijg je via de mail. Deze kun je uitprinten en meenemen naar de incheckbalie.

Ik heb even op de site gekeken, en zie echter geen reisverzekering die je erbij kunt afsluiten…(misschien kijk is er overheen en heeft iemand anders wel eerder een verzekering afgesloten…dat laat ik dan maar even in het midden.)
Misschien even met je ouders overleggen, misschien kun je een doorlopende reisverzekering afsluiten.

Dankje Mayraa:zon02:
een doorlopende reisverzekering heeft voor dan toch geen zin neem ik aan? Dan begint het nieuwe jaar net weer. Als ik ongeveer 3/4 keer per jaar naar turkije ga is het dan goedkoper om een doorlopende te nemen? Heb jij dus altijd via pegasus een ticket geboekt zonder reisverzekering? Ik weet helemaal niet of het nodig is voor 4 dagen… Maar er kan natuurlijk altijd wat gebeuren:O
Ik zag er bovendien ook staan 30 kg bagage?:open_mouth: Zoveeeel:O haha ik heb altijd maar 20 kg mogen hebben:P

hoi, Ik heb ook al regelmatig met pegasus gevlogen en het is mij erg goed bevallen. Het ticket krijg je gelijk per email als je hebt betaald. Het betalen kan wel alleen met creditcard dus weet niet of je dat hebt.

Ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering genomen van Proteq, ik geloof dat ik rond de 50 euro kwijt was en had ik een verzekering bij mijn reis genomen dan was ik voor 2 weken duurder uit. Dus kijk even goed rond, bij independer kan je goede vergelijkingen maken op basis van wat je allemaal wilt.
Een doorlopende reisverzekering is vaak goedkoper dan steeds losse verzekeringen en hij loopt gewoon voor een jaar, dus als jij hem in december in laat gaan loopt ie tot december het jaar erop.

En Jessica, naar Istanbul mag je inderdaad 30 kg mee :wink:
maja voor 4 dagen misschien beetje veel hihi
Ik heb altijd een doorlopende reisverzekering gehad, elk jaar weer, uiteindelijk inderdaad goedkoper dan bij de reis boeken.

Maar ik heb geen creditkaart?:open_mouth: Heb wel internetbankieren enzo. Maar dan kan ik dus gewoon niet boeken daar,want dan moet ik eerst een creditkaart gaan regelen?:open_mouth: Dan moet ik maar eens gaan uitzoeken waar ik een verzekering ga afsluiten… Had van mijn werk ook laatst een boekje gekregen met verzekering misschien dat daar wat instaat.
Inka heb jij een doorlopende reis en annuleringsverzekering samen gepakt? Of is dat allebei apart?

@Jessica internetbankieren werkt helaas niet, alleen via een creditcard. Heeft een van je ouders een creditcard? Misschien vrienden, die je beloofd eerst het geld voor het ticket over te maken, om vervolgens van hun creditcard gebruik te mogen maken?

Pegasus is prima. Heb al diverse keren direct bij hun geboekt, is altijd goed gegaan. Volgens mij kun je ook met Ideal betalen, dan heb je geen creditkaart nodig. Maar helemaal zeker weet ik dat niet!
Succes in elk geval.

Ja, ik heb ze samen gepakt. Volgens mij ging het niet los. Maar kijk anders even bij independer wat je vindt. Volgens mij betaal ik rond de 50 euro per jaar, valt uiteindelijk dus wel mee.

Nou nou wat moet je allemaal doen voor een ticket haha:P Ik ben net bij de bank geweest en heb een creditcard besteld! Dus volgende week wordt die geleverd en dan kan ik eindelijk mijn ticket boeken! Moet nu daar dus nog op gaan wachten:(

@ inka. Ik heb op independer gekeken,maar ik wordt er niet echt wijs uit haha. Ik ben niet zo slim op dat gebied. je moet allerlei dingen invullen van : eigen risico bagage per polis ?? dekking geld en cheques per polis? verzekerd bedrag bagage per persoon??
Ik weet echt niet wat ik daar allemaal moet invullen. Je kunt je voor een bepaald bedrag verzekeren maar ik weet echt niet voor welk bedrag een ‘normale’ reisverzekering is… Die wat je afsluit bij een reisbureau hoeveel vergoed die??
Poeh poef:P

Niets mis met Pegasus…tenminste dat is mijn ervaring…

Jessica, ik wist het ook allemaal niet hoor. Je moet zelf even bedenken wat je belangrijk vind en wat in jou situatie van toepassing is. Ik heb zelf nooit dure bagage mee, dus een beetje onzin om dat te verzekeren en geld verzekeren was geloof ik heel erg duur. Ik heb hem uiteindelijk een paar keer ingevuld gewoon om te kijken wat er uit kwam. Volgens mij zit er bij Proteq ook wel iets voor bagage in, maar ik vond het eigenlijk alleen belangrijk dat we naar de dokter kunnen als het nodig is en dat we verzekerd zijn voor annulering.
Maar in mijn verzekering zitten ook allerlei andere dingen die ik helemaal niet nodig vond. Maar is wel lekker om het te hebben. Ik was in Tr in de tijd van die aswolk. Heb verder weinig schade gehad, behalve emotioneel, maar wel een hoge rekening omdat iedereen ging lopen bellen. Weet nog niet zeker of ik het vergoed krijg (T-mobile al 5 keer gebeld om een gespecificeerde rekening), maar aan de telefoon zeiden ze dat ik het gewoon kon indienen.
Als je er echt niet uit komt kunnen we anders misschien een keer via msn samen kijken als je wilt.

Vliegmaatschappijen KUNNEN (maar doen dit niet altijd) vragen om de creditkaart waarmee het ticket geboekt is te laten zien. Dit om fraude te voorkomen. Als het enigszins kan, moet je voorkomen een tickets te boeken met een creditkaart van iemand die niet meereist.

Dit gezegd hebbende: ik ben slechts een keer gecontrolleerd - op een vlucht van Thailand naar Duitsland.

Jenny, wat raar, ik laat de mijne namelijk standaard thuis. In sommige landen dient een pinpas namelijk ook als creditcard of wordt zo gebruikt, handtekening en klaar. Beetje lullig in het geval de passen gestolen worden en allebei leeg getrokken worden (want de controle op handtekeningen is niet overal even goed).

Jessica,

Ik neem aan dat je mijn privé berichtje inmiddels ook hebt ontvangen?
Zoals gezegd: Pegasus is een goede en betrouwbare vliegmaatschappij.
Over het meenemen van je visapas gesproken:
Ik neem mijn visapas altijd mee voor “reserve” en bewaar deze standaard in de kluis v/h appartement cq. hotel.
Gelukkig maar want tijdens mijn vorige vakantie ging mijn gewone bankpas “stuk”, de strip was onleesbaar geworden waardoor ik niet meer kon pinnen!!! :mad: En aangezien ik alleen was, was ik op dat moment HEEEEL blij dat ik mijn visacard had zodat ik toch nog geld kon pinnen!!

HELPPPP!!:open_mouth:
Ik heb nu eindelijk mn creditcard ontvangen en wil nu net un ticket gaan boeken en lukt het niet !!!
Je moet je kaartnummer invullen ; dat is dus de 16cijferige code. Ik heb dat ingevuld en de beveiliginscode staat toch bij dat strookje waar je handtekening ook staat maar ik kom niet verder dan die pagina. Er staat dan uw krediet kaart bevat 16 cijfers!!! Dat vult ik toch innnnnn. En als ik iets anders invul krijg ik precies hetzelfde
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Jessica, heb je je kaart al geactiveerd? Toevallig kreeg ik mijn nieuwe van de week en moest even bellen. Als het goed is kan je ergens de nummers van jou kaart invullen en in een ander vakje die code die achterop staat (ik geloof dat je de laatste 3 cijfers moet hebben).

Activeren ?? Daar hebben ze mij bij de bank niks over gezegd,ze zei alleen je kunt je pincode wijzigen gewoon bij de betaalautomaat. Dat heb ik vandaag gedaan maar ik krijg mijn ticket niet geboekt:O Ik heb rabobank, wat heb jij inka? Hoe doe ik die dan activeren? Ik heb hier echt geen verstand van>>>

jessica,

ik weet niet wat er aan de hand is. Misschien kan je bij de bank zelf internetbankieren en dat er iemand van de medewerkers van de bank met je meekijkt om te zien wat er dan evt. fout gaat??
Het heeft duidelijk te maken met je creditcard.
Misschien is deze in het systeem nog niet helemaal verwerkt of zo en dat hij daarom niet herkend wordt (het nummer dan bedoel ik…).
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Ik denk dat je bij de bank even moet informeren (of misschien even morgen opnieuw proberen…)
Succes!