WHP/YP 2012 aanvragen

Ik heb m’n VOG aangevraagd met m’n contract, dat kon ook :).
Ze hadden nog nooit van spoed gehoord, ik had gelukkig de website van Rijksoverheid geprint en gearceerd waar dat stond :).

Nu ben ik bezig met het 2e formulier invullen (admissibility).
Een vraag snap ik niet helemaal:
“Country where applying?” Bedoelen ze het land van waaruit ik apply, dus NL in mijn geval? Of moet ik het lezen als het land waarvoor je applyt?

Inderdaad waaruit je applied

Hallo!

Ik heb begrepen dat de WHP’s voor 2012 vergeven zijn en dat ik dus nu moet wachten tot november totdat die voor 2013 worden vrijgegeven.
Wat is het handigst, rond die tijd de website van de canadese ambassade in de gaten houden? Kan ik al vooraf nu iets doen?

Aangezien ik een achtergrond in de gezondheidszorg heb, wil ik misschien daarin kunnen werken, ik heb begrepen dat ik dan een medische keuring moet laten doen. Kan ik dat alvast doen?

Dank!

Op de site van rijksoverheid las ik dit:

Uitzonderingen op aanvraagprocedure
Het is niet altijd mogelijk om een volledig door de werkgever ingevuld en ondertekend aanvraagformulier in te dienen. Dit is bijvoorbeeld het geval als iemand een VOG aanvraagt voor:

emigratie;
de beëdiging als advocaat;
een visum of werkvergunning.
Daarom gelden in deze gevallen speciale regels. U moet het aanvraagformulier zelf invullen.

Als het goed is zou ik dus met een Nederlands ingevulde aanvraag VOG (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/documenten-en-publicaties/brochures/2011/06/21/aanvraagformulier-verklaring-omtrent-het-gedrag-natuurlijke-personen.html) gewoon een VOG moeten kunnen krijgen… Ik ga a.s. week naar het gemeentehuis, ik laat anders wel ff weten hoe dat gegaan is en of het daarmee ook gewoon lukt :slight_smile:

Je zou inderdaad alvast een afspraak kunnen maken. Deze keuring moet wel gebeuren bij een kliniek die door de Canadese overheid wordt erkend (lijst staat op de website van CIC). Neem voor de zekerheid contact op met de ambassade in Berlijn of het verstandig is alvast met de tests te starten.

(test bestaat met name uit röntgenfoto van de longen, potje urine en een buisje bloed).

Ik zou nog ff reageren op mijn vorige post. Had wel het formulier van hierboven nodig maar zelfs daarmee wilde ze t in eerste instantie niet doen omdat er geen handtekening enz op stond. Maar t is als t goed is wel geregeld, moet alleen eind deze maand nog een keer terug omdat ik en zij niet wisten tot hoe oud je VOG mocht zijn en sommige landen een max van 3 maanden volgen…

Ik heb mijn VOG binnen. Hierop staat in het NL dat uit onderzoek is gebleken dat ik geen belastende dingen heb gepleegd blablabla en in het engels staat het er nog een keer (in het kort) onder. Op de achterkant staan alle functieaspecten (werken met informatie, geld, goederen enz) maar alleen in het Nederlands.
Weet een van jullie of dat engelse stukje waarin staat dat ik niks belastends heb gedaan voldoende is? Of moeten die functieaspecten ook in het engels? Aangezien hierboven staat dat er een engelse versie moet zijn…

Ik heb een medische keuring moeten ondergaan voor een WHP, en wat je zegt is onjuist. Je kunt niét alvast een medische keuring ondergaan itt een VOG aanvragen. De Canadese ambassade zal eerst naar aanleiding van je WHP aanvraag (dus nadat ze je aanvraag hebben ontvangen) om een medisch onderzoek vragen. De Ambassade zal blad 1 van je onderzoeksaanvraag invullen plus pasfoto. Met dát formulier mag je pas een onderzoek laten doen bij een DMP. Daarvan is er in Nederland momenteel maar één, dr Ritz in Amsterdam. Naar mijn mening een trieste bedoeling, waar er een paar jaar terug meer dan 20 waren verspreid over het land. De kosten voor alle onderzoeken (X-thorax, bloed, urine + onderzoek van dr Ritz a lá 20 minuten) liggen rond de 350 euro.

HOWEVER,

Een mogelijkheid zou zijn om de Canadese ambassade alvast vragen om een IMM 1017 medical report formulier omdat je zeker bent dat je er een nodig hebt bij het aanvragen van een WHP. Wellicht kan er dan iets geregeld worden. Ik zou het gewoon vragen als ik jou was! :slight_smile:

Het belangrijkste is dat er in het Engels wordt uitgelegd dat het Ministerie van Justitie je geen gevaar voor de samenleving vindt. De rest is bijzaak. Op mijn VOG stonden de functieaspecten niet eens uitgelegd (paar jaar geleden). Lijkt mij geen probleem.

Hoi,
Heb enkele korte vraagjes wbt het aanvragen YP visum:

1. Krijg je het bewijs dat je de vergoeding van deelname hebt gedaan automatisch thuisgestuud of willen ze een kopie van je bank account?
    2.Er staat dat je een volledig CV bij moet voegen. Er staat niet bij dat deze in het Engels moet maar dat lijkt me wel het geval toch?

wb application form work permit:

1. punt 1 en 2 zegt:

2. uci (en dan een leeg vakje)

3. I want service in (en dan een leeg vakje) Wat wordt van mij verwacht hier in te vullen?

Alvast bedankt,
Groetjes Lynn

Super deze post!
Ik vraag me af of er nog dingen veranderd zijn in 2013. En volgens de website is de aanvraag nu gesloten.
Kan ik evenwel een aanvraag indienen, of moet ik wachten tot hij weer open gaat? (en wanneer is dat?)

Ik zou heeel erg blij zijn als iemand me hier mee verder kan helpen, ik ben er al maanden mee bezig…

Half/eind november gaat de ambassade open voor aanvragen voor de WHP 2014.

… tenminste, dat is de planning. Afgelopen jaren was er altijd vertraging op het laatste moment.