WHP verwarring.

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig om een stage naar canada te plannen startende in maart. Echter omdat dat redelijk kortdag kan worden m.b.t. het IEC program wilde ik er voor zorgen dat mijn formulieren al helemaal gereed klaar liggen en daarnaast goed en volledig ingevuld. Het betreft het WHP programma en de stage zal zijn in Vancouver.

Hier zijn toen ook enkele vragen bij naar boven komen drijven:

Vooral het stuk waar wordt gevraagd om je voorgaande banen e.d. is even vaag. Op dit moment studeer ik nog en heb dan ook geen relevante werkervaring. Moet ik hier dan aangeven dat ik studeer? Zo ja: moet ik daar dan gewoon mijn opleiding e.d. invullen? dus dat je onder current Activity/occupation zegt: Studying en bij company de naam van de hogeschool?

Daarnaast wordt er gevraagd in de andere formulieren naar mijn bankgegevens voor het moment dat het niet wordt goedgekeurd en het geld teruggestort wordt. daar vragen ze om je Banc code ? wat is dit? moet dit zijn bank code? of moet je je rekening nummer invullen bij account number?
als laatste is er de BIC/SWIFT code en IBAN: zijn beide nodig of is alleen een IBAN nodig?

Bij voorbaat dank.

Heb je zelfs geen bijbaantje? Als ik de moet gissen, dan denk ik dat de overheid wilt zien dat je een baantje hebt en dus dat je geld hebt om je financieel te kunnen redden tijdens je verblijf.

Als het goed is moet je ergens kunnen aangeven dat je student bent.

ja dat klopt,

Begreep echter dat een bijbaan of iets dergelijks hier niet op hoefde. Aangezien ik natuurlijk wel een bijbaan heb.

Ik heb mijn formulier uit 2010 erbij gehaald:
11) My present job/ status is (Give your job title and a brief description of your position, or status, i.e. unemployed, student, etc.)
Student with part-time job

1. The name and address of my employer and the type of business are
    Employer: Restaurant de Lekkerbek, Straatweg 123, 4567 AB, Dorp, The Netherlands
    Position: Dishwasher

Zoiets heb ik gedaan en heb er geen problemen mee gekregen.

ahh okee alvast bedankt. mocht de reis alsnog doorgaan dan zal ik hier zeker rekening mee houden