Ik wil volgend jaar voor 6 maanden naar Canada om te wonen en te werken, met het WHP. Nu vraag ik me af, welke papieren heb ik nodig om mijn fincanciële middelen te kunnen laten zien? Moet ik bij mijn bank een bankverklaring vragen waarin ze aangeven hoeveel geld ik heb e.d., of is een printscreen van m’n Internetbankieren voldoende?
Volgens mij moet ik dit doen:
De application:
bewijs van betaling van 105 euro (printscreen lijkt me genoeg?)
Bij aankomst in Canada:
bewijs van voldoende financiële middelen voor de eerste maanden (is printscreen genoeg of heb ik echt ondertekend papier van de bank nodig?)
return ticket of bewijs van voldoende geld om return ticket te kunnen kopen
Ik vraag me af hoe jullie dit gedaan hebben of gaan doen!
Bij de aanvraag kun je inderdaad een printscreen van de betaling via het internetbankieren bijsluiten. Indien er in de printscreen wat details ontbreken, kun je het met pen erbij schrijven (werd in mijn geval geaccepteerd).
Bij aankomst in Canada: als mij de vraag werd gesteld, gaf ik gewoon antwoord zonder papierwinkel erbij. Je kan een uitdraai meenemen van je rekening voor de zekerheid, maar ik ben de 6 keer dat ik Canada binnenkwam niet gevraagd om bewijs te laten zien.
Hey, sorry, late reactie. Hehe, ik ben niet de echte VicFirth maar ik heb wel iets met het merk
Ik heb nu een officieel bankafschrift gekopieerd waarop mijn saldo te zien is. Is natuurlijk wel een paar maanden oud, maar tot 3 maanden mag hij oud zijn begreep ik. Dus die stuur ik erbij, en daarmee zou het dan goed moeten zijn.
En ik kan ook een recente meenemen als ik ga, dus dat lijkt me ook in orde!