Aanleveren stukken WHP bij Canadese Ambassade

Ik zit even met een paar vraagjes met betrekking tot het aanleveren van de nodige stukken voor het aanvragen van een WHP.

Er wordt gevraagd naar voldoende bewijs dat je financieel daadkrachtig genoeg bent om in Canada te vertoeven. Nu heb ik als ouder voor mijn dochter een garantstelling geschreven in het engels met daarbij een kopie van mijn paspoort. Ook moet ik een x-bedrag kunnen tonen, waaruit blijkt dat mijn dochter voldoende geld heeft op haar rekening. Is het de bedoeling dat ik een PrtScr maak van het saldo en daar een omreken som op schrijf naar Canadese Dollars? Ik begeijp dit niet zo goed. En hoeveel geld moet er eigenlijk minimaal op haar rekening staan?

Daarnaast moet je nog fee betalen. In totaal CAN 250,- krijg je het bankrekening nummer pas te zien zodra je alle stukken heb ge-upload? Ik heb geen bankgegevens nl. .

Alle tips zijn welkom!

.

Hallo,

Ik ben niet zo thuis in het WHP, maar als tip:
Een bevestiging van uw bank zou het mooist zijn.
Een persoonlijke brief kan ook, maar dat is meer een vertrouwens kwestie aan de balie op het vliegveld.
Originele papieren zijn altijd het beste.
Ik weet niet hoeveel saldo je moet hebben. mischien kan een ander met ervaring daar op reageren.
Wat ook best heel belangrijk is:
Je moet kunnen laten zien dat je voor gezondheid verzekerd bent voor de gehele periode dat je in Canada bent.
Dat kan d.m.v een bevestiging van je verzekering, en je verzekerings pas. let er daarbij wel op dat Canada er ook bij staat.
Het is ook belangrijk dat repatriering onder de dekking valt. Soms wordt dat onder een reisverzekering gedekt.
kijk even hoe immigration dat schrijft:

your passport;
your Port Of Entry (POE) Letter of Introduction;
proof of funds;
proof of health insurance;
a ticket for your departure from Canada or sufficient funds to purchase such a ticket.

Je kan dit nalezen via deze link: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/arrival.asp

ls je bij de aanvraag alle documenten geupload hebt kom je in het betaal menu en krijg je instrukties.
Voor mij is het 2 jaar geleden, maar het zal ongetwijfeld nog hetzelfde werken.

Sukses.

Ik vond nog even dit, maar ze zijn er wat vaag over:

5: have enough money for your stay. The amount of money needed varies with the circumstances of the visit, how long you will stay and whether you will stay in a hotel or with friends or relatives. For more information, ask the Canadian visa office in your country or region.

Bedankt voor beide reacties. Een bevestiging van een bank waaruit blijkt dat zij kapitaalkrachtig is, zal niet zoveel uithalen ben ik bang. Vandaar dus de geschreven garantstelling ondertekend door mij en mijn man. Mijn dochter is net 19, nog studerend en leeft van een weekend baan & wat studietoeslag dus denk niet dat de Canadese Ambassade daar erg van onder de indruk is. [emoji16]
Ik heb een stuk gevonden op de site van CIC

(http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/invitation-apply.asp)

waar onder het stuk “Proof of Means of Financial Support” gesproken wordt van een equivalent van CAN $ 2.500. Ik heb dit heel ruim genomen en EUR 2.000,- naar haar rekening gestort. Hier maak ik dan een uitdraai van en zal er een omreken som bij vermelden naar CAN $. Ik hoop dat dit geaccepteerd wordt.