What a day!

(origineel bericht op be-more.nl)

What a day!

We konden vandaag uitslapen tot 9 uur( vanaf morgen 0730 starten) we hebben van Wilma een uitgebreide rondleiding gekregen over het gehele terrein van Mother of Peace, erg groot en mooi opgezet allemaal. Foto’s houden jullie van mij tegoed. Er staan stuk of 10 huisjes, huizen van stafleden, een kerk, leslokalen, keuken, kantoren en noem maar op. Dit alles is omringd door een groot hek, en het uitzicht rietsuikervelden tot in de verre omtrek.
Na deze rondleiding nogmaals uitgebreide introductie gehad van Byron en de conclusie we kunnen aan de slag er zijn veel dingen te doen en ze gaan op dit moment door hectische periode mbt financiën en wisselingen in het personeel. 13 uur hebben we gezamenlijk geluncht met de stafleden om zo iedereen te leren kennen. Na de lunch uitleg gehad over HIV en TBC, want er zijn nu eenmaal ook zieke kids op het project en wij hebben uitleg gehad over hoe te handelen en de nadruk lag op het niet hebben van sex met AFrikanen maar dat is uiteraard niet van toepassing met mijn lieffie thuis. Gelijk daarna 4 klassen voor de homeworkschool meegedraaid 2 uur lang. Plots heftige regen en onweer, alles gelijk onder water maar dat hoort bij het seizoen. Na dit alles stond ons nog laatste ontmoeting te wachten wel gelijk de spannendste namelijk met het huisje waaraan we de komende weken zijn gekoppeld. Ik heb het huisje St. Roberts toegewezen gekregen, 1 huismoeder met 6 kids waaronder een drieling, 2 kleintjes en een wat ouder meisje. Na kennisgemaakt te hebben doorgesproken hoe mijn dag er zal gaan uitzien. Voor nu morgen 0730 beginnen om de kleinste te badderen,luier verschonen en eten te geven en laat ik dat nog nooit gedaan hebben Helpppp maar kan ik oefenen voor later hè mams!
Na onze middagactiviteiten ga ik weer terug om weer te badderen, op bed brengen, en tijd door de brengen met de rest van de kids tot een uurtje of 20 en daarna moeten we nog koken voor onszelf…kortom Mies is on à mission en ga veel leren de komende dagen, ook gaan we alle verkregen info van vandaag laten bezinken om goed te kijken wat we de komende weken gaan aanpakken en ons sponsorgeld aan gaan besteden.

Adiossssss

(origineel bericht op be-more.nl)