ik weet dat ik een van de zovele ben, maar in mei-juni gaan wij voor een dikke maand naar de States,
en ook ik wilde jullie mening(en) wel eens horen inzake ons opgestelde schema.
Als jullie tips hebben voor bepaalde locaties zijn deze uiteraard ook van harte welkom!
22 MEI: Vertrek BRUSSEL + Aankomst NYC
23 MEI: NYC
24 MEI: NYC
25 MEI: NYC
26 MEI: NYC
27 MEI: NYC
28 MEI: Vertrek NYC + Aankomst SAN FRANSISCO
29 MEI: SFO
30 MEI: SFO
31 MEI (VM): SFO (Alcatraz) (NM): AUTO OPHALEN en vertrek YOSEMITE (Slapen: yosemitypark)
1 JUNI: YOSEMITY – SEQUOIA NP - LONE PINE (Slapen: Lone Pine (Best Western Frontiere))
2 JUNI: LONE PINE – DEATH VALLEY (Slapen: Death Valley?)
3 JUNI: DEATH VALLEY (zonsopgang Zabriskie Point)– LAS VEGAS (Slapen: Las Vegas)
4 JUNI: LAS VEGAS – ZION – BRYCE CANYON (Slapen: Bryce Canyon)
5 JUNI: BRYCE CANYON
6 JUNI: BRYCE CANYON – MOAB (Slapen: Moab)
7 JUNI: MOAB – ARCHES NP (Slapen: Moab)
8 JUNI: MOAB – MEXICAN HAT – MONUMENT VALLEY (Slapen: Mexican Hat)
9 JUNI: MEXIACAN HAT – PAGE (Slapen: Page)
10 JUNI: PAGE - LAKE POWELL (Slapen: Page)
11 JUNI: PAGE – GRAND CANYON (Slapen: Grand Canyon)
12 JUNI: GRAND CANYON
13 JUNI: GRAND CANYON - KINGMANS (Slapen: Kingman)
14 JUNI: KINGMANS – PALM SPRINGS – JOSHUA TREE NP (Slapen: Palm Springs)
15 JUNI: PALM SPRINGS – SAN DIEGO (Slapen: San Diego)
16 JUNI: SAN DIEGO – LA
17 JUNI: LA
18 JUNI: LA
19 JUNI: LA
20 JUNI: LA
21 JUNI: Inleveren AUTO + Vertrek LA + Aankomst BRUSSEL
Dit is het dus in grote lijnen. Wat denken jullie?
En waar kunnen we best kijken voor een huurwagen?
Welkom op het forum!
Paar probleempjes. Je bent tijdens het Memorial Day weekend in NY. Heb je al een reservering?
Van Yosemite naar Sequoia en naar Lone Pine in een dag kan niet. Er is geen weg door de sierras van Sequoia naar Lone Pine.
Dan is er nog de kans dat Tioga Pass gesloten is. Ze proberen hem te openen voor Memorial Day maar dat lukt niet altijd. In 2011 pas op 18 juni maar 2012 al 7 mei.
SFO is de naam van de luchthaven. Afkorting voor San Francisco is SF. Je kan best nog een extra dag in Yosemite gebruiken als je kans ziet iets te reserveren. Lone Pine-DV (Furnace Creek is maar 2 uur rijden. Je kan ook via DV in een dag naar Las Vegas vanaf Lone Pine.
En zoals Roel zegt. Veel te kort voor Zion. Bryce kan met een nacht. Van Bryce naar Moab is veel te zien en een overnachting in Torrey is aanbevolen. Voor Moab heb je al snel 2 volle dagen nodig.
Tenzij je een eind gaat wandelen is 1 nacht voor GC vaak ook genoeg en ik zie niet waarom je naar San Diego wil rijden voor slechts een enkele overnachting. 4 volle dagen LA is ook niet voor iedereen. terwijl menigeen 2 nachten Las vegas zou willen doen.
Choices, choices.
Kijk voor een huurauto eens bij www.ebookers.com of www.usareisen.de
Yeehaw
Hoi, bedankt voor de snelle reacties @Yeehaw en @Roel11 !
Ik ga jullie bevindingen voorleggen aan mijn reisgezelschap! We gaan allen voor het eerst dus hebben nul ervaring
vooral inschatten van de afstanden en rijtijden, laat staan reiswegen, zijn voor ons moeilijk in te schatten.
Dat ons verblijf in NY tijdens Memorial Day valt, daar hebben wij niet over nagedacht. We hebben gelukkig al wel een appartementje geboekt. (http://www.housetrip.com/en/rentals/117650). Bedankt ook voor de tip ivm de afkortingen