Ik zou hier eens wat meer willen weten te komen wat betreft het alleen reizen in USA, met name de West Coast.
Plan is:
San Francisco - Monterery - Los Angeles - Palm Springs - Grand Canyon - Las Vegas.
Dit in 12 dagen, periode eind juni, begin juli.
Ik heb dit laten berekenen bij reisorganisatie Jan Doets, maar kwam respectievelijk uit op bedragen van €3600 of €3000 - wat ik veel te duur vond!
Daarom wil ik graag erachter komen of het in die periode makkelijk is om motels / hotels ter plaatse te kunnen vinden, zodat ik van te voren geen motels / hotels boek, maar ter plaatse gewoon ga zoeken.
Waar moet ik op letten? Enige tips?
Nee, in die tijd van het jaar is het niet gemakkelijk om zomaar hotels te vinden onderweg. Je eerste week valt al in de week van Independence (4th of july) wanneer het overal erg druk zal zijn. Vooral langs de kust. In GCNP moet je zeker reserveren. Waarschijnlijk zal je in LA en Palm Springs nog wel wat vinden zonder reservering. Net als in Las vegas.
Dat is vaak camperen en in de grotere steden in een hotel.
Je reist met een kleine groep en een gids.
En dat is handig als je er nog nooit geweest bent, je komt overal, alles is geregeld en je hoeft niks zelf te zoeken.
Dit heb ik zelf 2x gedaan en het was een geweldige ervaring.
Je moet wel enigszins gemakkelijk contact maken met andere culturen.
Ik heb mensen van o.a. Australie, Nieuw-Zeeland, Zwisterland, Italie, Duitsland, Amerika en Japan in de groep gehad.