West USA, routes tips?

Over 2 weken ga ik met een vriend van mij een rondreis west usa maken (28dagen!) We hebben al veel informatie verzameld afkomstig uit de lonely planet, national parks boek west usa etc. Ook dit forum heeft aan onze road trip bijgedragen! Allereerst harstikke bedankt voor al jullie info op het forum en wij zouden graag onze reis aan jullie willen voorleggen, en of jullie mogelijkerwijs nog tips/aanpassingen hierop hebben. Hetgeen wat we willen doen is ons duidelijk, we hebben alleen onze vraagtekens bij de te rijden routes. Zo willen we graag weten welke routes/wegen het mooiste zijn om te rijden, van en naar genoemde plaatsen. Tioga pass bv is niet open. En ook weten we niet exact wat te doen rondom de highway 1. Stuk bij cambridge is mooi om te rijden schijnbaar?

dag 1: san francisco
dag 2: san francisco
dag 3: yosemite
dag 4: yosemite
dag 5: yosemite
Dag 6: seqoiua/ kings canyon
Dag 7: seqoiua/ kings canyon
dag 8: death valley
dag 9: death valley
dag 10: las vegas
dag 11: las vegas
dag 12 las vegas
dag 13: zion
dag 14: zion
dag 15 bryce canyon
dag 16: bryce canyon
dag 17: page
dag 18: page
dag 19: grand canyon
dag 20: grand canyon
dag 21: high way 1 (naar san diego ivm sea wordl/whale fishing? )
dag 22: high way 1
dag 23: high way 1
dag 24: los angeles
dag 25: los angeles
dag 26 los angeles
dag 27 san francisco
dag 28 san francisco

alvast bedankt

pato10

Het mooiste stuk highway 1 ligt tussen LA en SF. Maar dit is alleen een mooie weg, er is verder niet veel te doen. Na al het moois dat jullie in het eerste deel van je reis gaan zien denk ik dat de highway 1 je misschien iets gaat tegenvallen. Ik vond het in ieder geval niet zo geweldig als dat sommigen mensen vertellen. De kudde’s zeeolifanten zijn wel super om te zien.

Programma ziet er goed uit! Alleen van LA terug naar SF (dag 28) doe je niet in een paar uurtjes; daar trek je twee dagen voor uit, zeker als je highway 1 wilt doen.
Grand Canyon-San Diego/LA is ook niet niets. Wellicht liever dit opbreken en Josua Tree of zo ertussen plannen. San Diego schijnt niet een grote ‘must’ te zijn, alleen als je één van de attracties daar wilt bezoeken.

Heb je al reserveringen? Yosemite zal tjokvol zitten in het paasweekend. Je kan de route ook omdraaien en eerst hw1 doen en dan maar hopen dat hw1 bij Big Sur weer open is na de landslides. De bedoeling is dat hij 4/16 weer open gaat maar dat weet je maar nooit. Het mooiste stuk hw1 is tussen Carmel en Cambria (lijkt wel wat op Cambridge…kwa naam)
Je hebt een mooie route gepland en genoeg tijd voor alles, soms wellicht wat te veel tijd… Ik zie Monument Valley niet in je route en ook niet Sedona.
GC naar San Diego is idd nog een hele rit (9-10 uur) en deze rit heb je niet in je route opgenomen.
Laat even weten of de route andersom mogelijk is, dan kunnen we je meer adviezen geven. Ik neem niet aan dat je op walvisjacht gaat. Whalewatchen kan je bv vanaf Monterey doen.
Yeehaw

Bedankt voor jullie reacties, alleen alcatraz is vastgelegd maar dat maakt geen verschil. Voor yosemite waren we aan het kijken, maar inderdaad erg druk al. Het is wel mogelijk om de route andersom te rijden… Is dit aan te raden, en wat voor adviezen hebben jullie in deze?
Voor welke plekken hebben we wellicht te veel tijd gepland?
Monument Valley zijn we over aan het twisten, is het een aanrader en hoe kunnen we onze reis dan het best vervolgen
En nee we gaan niet op walvistjacht :wink:

thanks

pato10

Ik zou eerst Yosemite lodging vastleggen.
Ik zou idd zelf deze route andersom plannen vooral voor Yosemite en Seki omdat de sneeuw dan wat meer gesmolten zal zijn en wellicht de weg naar Kings Canyon ook open.
1,2: SF
3. SF-Monterey
4. Monterey-Cambria
5. Cambria-Los Angeles
6,7: LA
8: LA-Sedona (lange rit via Phoenix)
9. Sedona
10: Sedona-GCNP
11. GCNP-Monument Valley
12. Monument Valley-Page
13. Page
14. Page-Bryce
15. Bryce-Zion
16: Zion
17: Zion-Las Vegas
18,19: Las Vegas
20: Las Vegas-Death Valley
21. Death Valley-Seki (Three Rivers)
22. Seki
23. Seki-Yosemite
24,25: Yosemite
26: Yosemite-San Francisco
27,28: San Francisco
Ik zou dus ook San Diego voor een andere reis bewaren.
geeft de reis ook wat meer rust aan het eind. Maar andersom is ook goed mogelijk hoor. Als je nog nooit van Sedona hebt gehoord: www.visitsedona.com
Een van onze posters geeft altijd hoog op van Yosemite Bug maar zelf ben ik daar niet geweest.
Yeehaw

thanks yeehaw voor je reactie, hopelijk werkt de politiek mee…

pato10

Ja, de Government shut down houdt op dit moment iedereen bezig. Afwachten…