Over 41 nachtjes slapen is het zover, dan ga ik met een vriend een roadtrip maken door het westen van de U.S.A. Het reisschema is bekend (zie hieronder), de vlucht en auto zijn geboekt, de hotels zijn geboekt, Antelope Canyon is gereserveerd, ESTA geregeld, “America the beautiful”-pas geregeld, de reis- en annuleringsverzekering zijn afgesloten en we hebben er zin in!
Maar wat missen we nog? Zien we iets over het hoofd, moeten we ergens aan goed aan denken? Hebben jullie als ervaren reizigers nog tips over wat we echt nog moeten zien of gewoon andere tips? Ik hoor ze graag zodat we goed voorbereid op reis kunnen!
We hebben bijvoorbeeld wel ideeën over mountainbiken bij Moab en schieten in Las Vegas (en hardlopen in Death Valley), maar misschien hebben jullie daar tips voor. Of leuke wandelingen die je echt niet mag missen. Graag horen wij ze!
23-7-2013 - Dinsdag: Amsterdam -> Los Angeles Overnachten: Hollywood Travelodge
24-7-2013 - Woensdag: Los Angeles Overnachten: Hollywood Travelodge
25-7-2013 - Donderdag: Los Angeles -> Palm Springs Overnachten: 7 Springs Inn & Suites
26-7-2013 - Vrijdag: Palm Springs -> Sedona Overnachten: Whitehouse Inn Sedona
27-7-2013 - Zaterdag: Sedona Overnachten: Whitehouse Inn Sedona
28-7-2013 - Zondag: Sedona -> Grand Canyon Overnachten: Red Feather Hotel
29-7-2013 - Maandag: Grand Canyon -> Page Overnachten: Motel 6 Page
30-7-2013 - Dinsdag: Page Overnachten: Motel 6 Page
31-7-2013 - Woensdag: Page -> Monument Valley Overnachten: Prospector Motor Lodge
1-8-2013 - Donderdag: Monument Valley -> Moab Overnachten: Moab Lodging Vacation Rentals
2-8-2013 - Vrijdag: Moab Overnachten: Moab Lodging Vacation Rentals
3-8-2013 - Zaterdag: Moab Overnachten: Moab Lodging Vacation Rentals
4-8-2013 - Zondag: Moab -> Torrey (Capitol Reef) Overnachten: Aquarius Inn
5-8-2013 - Maandag: Torrey -> Bryce Overnachten: Americas Best Value Inn & Suites at Bryce Valley
6-8-2013 - Dinsdag : Bryce -> Zion Overnachten: Super 8 Hurricane Zion
7-8-2013 - Woensdag: Zion Overnachten: Super 8 Hurricane Zion
8-8-2013 - Donderdag: Zion -> Las Vegas Overnachten: Days Inn at Wild Wild West
9-8-2013 - Vrijdag: Las Vegas Overnachten: Days Inn at Wild Wild West
10-8-2013 - Zaterdag: Las Vegas -> Death Valley Overnachten: Death Valley Inn & RV Park
11-8-2013 - Zondag: Death Valley -> Bishop -> Mammoth Lakes Overnachten: Motel 6 Mammoth Lakes
12-8-2013 - Maandag: Mammoth Lakes -> Bodie -> Mono Lake -> Yosemite (via Tioga Pass) Overnachten: Mountain Trail Lodge Oakhurst
13-8-2013 - Dinsdag: Yosemite Overnachten: Mountain Trail Lodge Oakhurst
14-8-2013 - Woensdag: Yosemite -> San Francisco Overnachten: Red Coach Motor Lodge
15-8-2013 - Donderdag: San Francisco Overnachten: Red Coach Motor Lodge
16-8-2013 - Vrijdag: San Francisco Overnachten: Red Coach Motor Lodge
17-8-2013 - Zaterdag: San Francisco -> Monterey Overnachten: Torch Lite Inn at the Beach Boardwalk
18-8-2013 - Zondag: Monterey -> Cambria Overnachten: Courtesy Inn
19-8-2013 - Maandag: Cambria -> Los Angeles -> 's avonds vlucht terug
In ieder geval al enorm bedankt voor jullie hulp want ook het reisschema is met jullie hulp opgesteld!
Hi
Mooie route hoor. Voor activiteiten ter plaatse kan je het best de nps websites raadplegen www.nps.gov of de locale websites zoals www.visitsedona.comwww.visitpageaz.com of www.visitmoab.com Als je specifieke vragen hebt zal ik ze graag beantwoorden.
Je beseft, en ik neem aan dat dat om budgetaire redenen gedaan is, dat je niet altijd dicht bij de NPs zit. Zo is Red Feather in Tusayan, Prospector Inn in Blanding, Aquarius in Bicknell, America Best Value in Tropic en DV Inn in Beatty. Ook Hurricane is nog buiten Zion. Torch Lite Inn Santa Cruz. Courtesy Inn San Simeon.
Monument Valley Tribal Park is nog 1h15m van Blanding af en wees heel voorzichtig met het rijden in het donker. Ook is Blanding een ‘‘droge’’ plaats. geen drank bij je eten. De best plek om je van drank te voorzien is in Page bij bv Safeway.
Hardlopen in Death Valley moet ik ten sterkste afraden. Heetste plek ter wereld en zorg er altijd voor dat je genoeg water bij je hebt en drinkt voordat je dorstig wordt. Oakhurst ligt nog zo’n 1.5 uur rijden van Yosemite Valley af maar ik begrijp dat jullie daar logeren want Yosemite zelf is erg duur en vooral vaak uitverkocht. Over je route kan ik verder geen kwaad woord zeggen. Goed gepland.
Yeehaw
De route is mede door jouw hulp tot stand gekomen. De motels liggen inderdaad vaak een klein stukje erbuiten, inderdaad om budgettaire redenen. De brandstof is goedkoper dan het verschil in prijs. Daarnaast geven we als ‘gewoon vrienden’ de voorkeur aan twee aparte bedden boven een knus bedje samen. Dus dat is soms ook de reden geweest om uit te wijken naar iets verder buiten een park.
Red Feather in Tusayan ligt toch wel vrij dichtbij de Grand Canyon? De prijs was er in ieder geval wel naar.
Monument Valley Tribal Park doen we denk ik gewoon als tussenstop tussen Page en Blanding, of is dat teveel voor 1 dag? Wat bedoel je met rijden in het donker? Hoe laat wordt het ongeveer donker? We zijn eigenlijk wel van plan om uiterlijk 18.00 uur op de plaats van bestemming aan te komen elke dag. Soms misschien een zonsopgang/zonsondergang meepakken, maar niet 's avonds rijden verder.
Enneh, dat hardlopen in Death Valley was niet serieus bedoeld hoor. Op 10 augustus zal de temperatuur zeer waarschijnlijk hoger liggen dan onze lichaamstemperatuur. Hoe zit het eigenlijk met de temperatuur op de andere plekken waar we komen? We willen toch wel af en toe wandelen of mountainbiken, maar kan dat wel met die temperatuur? We gaan natuurlijk midden in de zomer…
Dat van Death Valley dacht ik al maar je weet maar nooit: http://www.badwater.com/
Sedona heeft net een periode met 100F achter de rug. Meestal is het er niet warmer dan 90F. GC onder de rim wordt steeds heter hoe verder je loopt. Page en Moab kunnen best 100F hebben. Bryce is koeler en Zion kan weer heet zijn net als Las Vegas. Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Je kan er toch niets aan veranderen. Tusayan ligt ca 15 minuten rijden van de rim.
Je kan zien hoe laat het donker en licht wordt op www.sunrisesunset.com/usa
Tussen Page en Blanding zou ik je de route: Page-Monument Valley-Mexican Hat-Gooseneck SP-Moki Dugway-Blanding aanraden.
Je doet er uiteraard niks aan, maar je kunt er wel rekening mee houden met de planning. Bijvoorbeeld meer 's ochtends doen als het nog niet zo warm is.
Zijn er verder nog speciale routes of bezienswaardigheden die je aanraadt?
Of op het gebied van inkopen doen? Als we de auto hebben is het verstandig om gelijk een koelbox te kopen bij de Walmart begreep ik. Nog andere dingen die we moeten kopen? En hoeveel vocht moeten we meenemen?
En nog een andere vraag: Een internationaal rijbewijs… Is het het geld waard om dat aan te schaffen of is het standaard Nederlandse rijbewijs voldoende. De meningen zijn hier nogal over verdeeld.
Een internationall rijbewijs is nergens voor nodig en wordt ook niet verlangd. Alleen in de staat Georgia is hij verplicht. Ja een koelbox is zeer aan te raden. Als we in Palm Springs zijn gaan we meestal naar een van de Albertsons. Dat vinden we goede winkels. Ze hebben vast ook wel koelboxen maar die kan je overal krijgen zoals bv bij Walmart. Wij kopen altijd 2x1 gallon waterflessen en laten die in de auto voor back up. En verder genoeg kleine flesjes water. Een gallon is 3.8 liter.
Ik ben er niet zeker van of je geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Wij verschepen onze eigen auto naar de USA en wij krijgen geen verzekering zonder internationaal rijbewijs. Ik heb ook al eens gehoord dat ze bij bepaalde auto verhuurbedrijven vragen om een internationaal rijbewijs.
Prachtige trip die je maakt maar sla zeker The Arches NP en Deadhorse State Park (bij Moab) niet over.
Er is ons op talloze reizen naar de USA bij het verhuurbedrijf nog nooit om een Internationaal rijbewijs gevraagd. Hoe het zit met het verschepen van de eigen auto weet ik niet. Kan alleen oordelen over huurwagens.
Ons is meerdere malen aangeraden om een aantal dagen in Moab te blijven. Zelf hadden we niet echt een idee wat we daar echt moesten zien naast Arches NP. Fijn dat jullie nu ook wat meer tips geven.
Voor wat betreft het internationaal rijbewijs, we hebben nu de voucher voor de auto binnen en Alamo zegt in zijn verhuurvoorwaarden: “A valid European driver’s license. Drivers Licenses from Eastern-European nations will only be accepted if they are accompanied bij an international driver’s license”. Voor ons, als Nederlanders is het dus niet nodig.
Hebben jullie ook nog tips voor andere onderdelen van de reis? Bijvoorbeeld de kustroute?
Bedankt voor al hulp in ieder geval! Gaat een mooie reis worden!