West-Maleisië en/of Borneo in juni 2015

Hallo lezers,

Ik ben van plan alleen naar Maleisië te gaan gedurende 4 weken in juni van dit jaar. Tot nu toe heb ik alleen een retourticket van Amsterdam naar Kuala Lumpur:

  • Op donderdag 4 juni (14.55 lokale tijd) kom ik aan op Kuala Lumpur International Airport
  • Op woensdag 1 juli (23.30 lokale tijd) vertrek ik van Kuala Lumpur International Airport

Het oorspronkelijke plan was om met iemand samen te gaan, maar helaas is onze relatie een paar weken geleden beëindigd. Ik kan mijn vliegticket niet annuleren en ik wil dolgraag naar Maleisië. Maar ik zie het niet zitten om die 4 weken alleen te reizen. Daarnaast lijkt het me een heel goed plan om mijn tijd daar nuttig te besteden. Eén van de doelen van onze reis was om de orang-oetans en schildpadden in hun natuurlijke leefomgeving te gaan zien.

Wie kan mij advies en/of mogelijkheden geven om mijn tijd in Maleisië door te brengen met het bovenstaande in gedachten?

Ook andere mogelijkheden om rond te reizen (kernwoorden: sportief, actief, natuur, avontuur) binnen Maleisië als onderdeel van een groep of tour zijn zeer welkom. Als je een reisgenoot zoekt voor (een deel van) deze periode, ook dan hoor ik graag van je!

Ik zou jullie hulp enorm op prijs stellen! Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite.

Groetjes!

Hoi,

Mijn vriendin en ik gaan rond de zelfde periode naar maleisie. Wij hebben ook alleen de vluchten al geboekt. Retour amsterdam kuala lumpur en twee binnenlandse vluchten naar borneo. Wij zijn van plan een huur auto te nemen en willen gaan rondreizen, cultuur natuur en een paar dagen strand staat op ons lijstje. We zouden een keer kunnen afspreken om de reis plannen te bespreken, als je je kan vinden in onze plannen. En te kijken of we eventueel gezamenlijk kunnen reizen, als het klikt. Dat scheelt wel in de kosten van bijvoorbeeld de huur auto. Succes met het plannen van je reis. Dit is de reis volgorde die wij tot nu toe ons hoofd hebben:
Kl, malacca, taman negara, cameron highlands, george town, langkawi, kuching, sabah.

Groetjes,

Hallo,

Omdat ook ik van plan ben om alleen op reis te gaan begin juni en sterk denk aan Maleisië, stuur ik jullie even een berichtje. KL heb ik al eens gezien maar ik zou graag meer van Maleisië willen zien. Jullie plannen lijken daar op aan te sluiten dus het lijkt me leuk om hierover verder met elkaar in gesprek te gaan mochten jullie er nog hetzelfde over denken!

Ik heb al verschillende reizen gemaakt en weet dat vooral hikes en duiken mijn passie zijn! Verder vind ik het heerlijk om aan het strand te liggen, lekker te eten, over markten te slenteren en het land en zijn cultuur beter te leren kennen.

Ik hoor graag van jullie!

(vrouw, 28)

Hoi,
Leuk zo in contact te komen met verschillende mensen die ook in juni naar Maleisie gaan.
Duiken is niet zo ons ding. Maar wandelen, shoppen, cultuur en strand dan weer wel.
Maar stel we kiezen er voor de reis samen af te leggen, is er nog genoeg ruimte voor eigen invulling. Want wij hebben al in grove lijnen een route bedacht. Onze binnenlandse vlucht naar Borneo en van Kuching naar KK hebben we ook al geboekt.
Wij vinden het nog steeds leuk om iets af te spreken en staan open voor suggesties.

                                Groet