In m'n uppie naar Maleisie; op zoek naar info!

Ik wil volgend jaar in mijn eentje naar Maleisie. Om te beginnen zou ik een paar dagen in Kuala Lumpur willen rondkijken. Maar dan? Ik zou heel graag willen relaxen in een hutje aan het strand van een eilandje en vandaar uit excursies willen maken. (ik zou bijvoorbeeld ontzettend graag Orang Utangs willen zien en wat willen eilandhoppen) Nu is er op Internet een ontzettend groot aanbod aan allerlei mooie rondreizen, maar voor iemand alleen is het lastig en wordt het al gauw erg duur. Volgens mij moet het met een losse vlucht en een goed plan ook lukken, maar ik weet niet waar te beginnen, wat de mogelijkheden zijn en wat nu echt de moeite waard is. Bovendien wil ik in Maleisie niet al te veel hoeven reizen.(dus eigenlijk: KL->hutje op het strand->excursies->eilandhoppen->naar Huis) Ik wil het dus klein houden en er 3 weken voor uittrekken.

Heb je goede ideeen? Is Maleisie uberhaupt goed te doen als je alleen bent? (ik wil niet alleen mezelf maar vooral ook mijn moeder geruststellen!:so:) En wat is volgens jullie het ultieme Bounty eiland? Ik zoek in ieder geval eenvoudige strandaccomodatie, dus niet van die enorme resorts.

Groeten,

Melanie

Tioman eiland, ABC guest houses. Dat is echt heerlijk… tenminste dat was het een aantal jaar geleden. Maar je moet wel opletten dat je niet in het regenseizoen daar bent. Verder mss Langkawi als chill eiland, daar kun je ook wat uitstapjes doen.

Ik heb geen ervaring met alleen reizen…

Ik vertrek morgen naar Maleisie en Borneo voor 3,5 week. Ga ook alleen, zover ik weet prima te doen! Ik doe alles met binnenlandse vluchten; www.airasia.com, heel goedkoop!

Je kan bv in KK beginnen en dan naar de Perhentian eilanden gaan, komen ook veel andere backpackers (mensen die dus alleen reizen) dus je zal genoeg aanspraak hebben, vanuit daar zijn er zat excursies te doen. Maar het lijkt mij persoonlijk een beetje saai om zo lang alleen op een plek te zitten.

Maar succes met plannen!