Wij willen 3 weken in Juli 2012 naar West Maleisie.
Nu vroeg ik mij af of het goed te doen is om in Juli met 2 kinderen van 8 en 11 zelf rond te reizen. Is het goed te doen om alleen de tickets te boeken met begin hotel en het eind hotel, ergens op een eiland aan het strand.
Of is het dan heel erg druk en kan ik beter alle overnachtingen al gaan regelen van thuis uit?
Ik zou het willen om zelf te doen maar dan wil ik vrij zeker weten dat alles geregeld is met de kinderen. Ook de huurauto, vanuit Nederland of daar ter plekke?? Je kunt goed zelf daar rond reizen, maar zijn er ook goede gidsen die je eventueel daar aan kunt spreken om excursie’s te regelen?
Wat bevelen jullie aan?
Ik heb al een lijstje gemaakt met plaatsen die wij graag willen zien, nu ga ik dat lijstje helemaal nalopen en kijken wat we in iedergeval willen en wat we kunnen schrappen, want het lijstje is te lang.
Zijn er nog tips wat we absoluut niet mogen missen en plekken waar bijna niemand komt?
Je zit wel in het hoog seizoen. De meeste mensen die wij afgelopen zomer hebben gesproken hadden een huurauto in Ned besproken. Ter plekke was moeilijk, omdat alles bijna weg was.
Wij hebben met ov gereisd, wat erg goed te doen was, en veel binnen landse vluchten (kost bijna niks als je op tijd boekt. ov kun je in elk hotel boeken, maar ook vooraf in Ned.
Een aanrader is Perhentian Island. Wij zijn verder niet in west Maleisie gewesst, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maak een voorstel dan kunnen mensen daar beter op reageren. Ik had van te voren de hotels/huisjes wel geregeld. Wil niet alles regelen op vakantie, maar dat is persoonlijk. Succes ermee.
Hoi Allemaal, dit is “ons” lijstje, graag een reactie a.u.b. Ik dacht dat ik die er wel bij had gedaan,vergeten. Sorry.
Wij willen graag in de eerste 3 weken van Juli 2012 naar West Maleisie. We gaan met 2 kinderen van dan bijna 11 en 8 jaar. Nu ben ik aan het twijfelen of we zelf gaan rijden, wat schijnbaar wel goed kan of dat we een chauffeur/gids regelen.
En kan ik dat dan het beste vanaf hier doen?? Of gewoon daar als we daar aan zijn gekomen??
Weet iemand nog een goede chauffeur?? En ik kan niet zo goed inschatten hoeveel verschil er zit in de kosten tussen die 2 opties?
Kan iemand mij helpen??
De route die we ongeveer willen is:
Nacht 1 Overnachting in Melaka
Nacht 2 Overnachting in Kuala Selangor
Nacht 3 Overnachting in Cameron Highlands
Nacht 4 Overnachting in Cameron Highlands
Nacht 5 Overnachting in Georgetown
Nacht 6 Overnachting in Langkawi
Nacht 7 Overnachting in Langkawi
Nacht 8 Overnachting in Langkawi
Nacht 9 Overnachting in Pulau Banding
Nacht 10 Overnachting in Pulau Banding
Nacht 11 Overnachting in Kota Bahru
Nacht 12 Overnachting in Kota Bahru
Nacht 13 Overnachting in Perhentian Island
Nacht 14 Overnachting in Perhentian Island
Nacht 15 Overnachting in Perhentian Island
Nacht 16 Overnachting in Taman Negara
Nacht 17 Overnachting in Taman Negara
Nacht 18 Overnachting in Kuala Lumpur
Nacht 19 Overnachting in Kuala Lumpur
Nacht 20 Overnachting in Kuala Lumpur
Maar niets ligt nog vast, ik heb de route van snp reizen, maar ik vind het erg prijzig en ik wil kijken of het goedkoper kan?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groeten Mijntje
Je lijstje ziet er prima uit maar wat ga je met 2 nachten in Khota Bharu doen daar is niet echt veel te beleven. Ik zou 1 extra nacht op pherentian slapen. Daar zou ik zeker accomodatie gaat regelen want dit is in hoogseizoen snel vol. Hotels kunnen daarin alles voor je regelen ook je boot.
Ik kan je niet adviseren over een chauffeur want wij hebben alles of met de bus gedaan of gevlogen met Airasia.
Ik zou een nacht langer in Taman Negara doen, en een korter in Kuala Lampur.
En zeker een nacht langer in Perhentians.
Wij hebben vervoer, boot en overnachting voor de Perhentians via Anjung holidays geregeld.
Dit was prima geregeld.
En naar Taman Negara met de boot heen gaan, erg leuk en relaxed.
Je zit inderdaad dan in het hoogseizoen en zal je ook tijdens het vasten maand (ramadan) daar zijn. Aangezien het een overwegend islamitische land is zal je daar zeker mee in aanraking komen. Mijn advies zou zijn ga wat later of eerder.
Bedankt voor de informatie, maar ik heb al op internet gevonden dat de ramadan volgend jaar tussen 20 juli en 18 augustus valt, en we zijn nu eenmaal aan de schoolvakantie gebonden en die start bij ons vanaf 30 juni volgend jaar. Dus als we dan meteen gaan hebben we nagenoeg geen last daarvan. Ik ga er tenminste vanuit dat de laatste paar dagen als we in kuala Lumpur zijn daar niet super veel van merken.
Ik denk wel dat ik de tickets, autohuur en dan zelf rondrijden, en hotels zelf ga boeken. Dan begin ik met de tickets en dan ga ik daar de hotels daarna op afstemmen en dan de huurauto.
Zoals het er nu uit ziet.
Ook wij zitten in dezelfde situatie als jullie. Wij willen ook in juli 2012 voor ongeveer 4 weken naar Maleisie met twee jongens van dan 8 en 10 jaar. Zelf wil ik de hotels vlucht en autohuur van te voren regelen en de excursies ter plekke. Ik zit nu te wachten op goedkopere vluchten van malaysian airlines voor ik de rest ga regelen. Ons reisprogramma ziet er tot nu toe als volgt uit:
1 nacht Kota Bharu
3 nachten perhentians
2 nachten lake kenyir
2 nachten kuantan
4 nachten KL
2 nachten cameron highlands
2 nachten Ipoh
1 nacht Bukit Merah
2 nachten Belum
3 nachten Penang
4 nachten langkawi
Wie heeft er nog tips.
Ik heb het idee om de taman negara over te slaan, omdat je dan de huurauto een tijdje niet gebruikt en het daar volgens mij zo toeristisch is dat je amper dieren ziet. In plaats daarvan willen wij dan naar Belum, ook een tropisch regenwoud waar je zelfs regelmatig olifanten kunt spotten.
Beste Fam. de Beer,
Komen die vluchten dan van Malaysian airlines, want dat zou wel fijn zijn. Nu zit ik er aan te denken met Emirates te gaan. Turkisch airways was nog goedkoper, maar dat lijkt me niet zo prettig vliegen, maar dat is een gevoel.
Ik zou graag met Malaysian airlines gaan, maar ik vind 1100 euro nog wel te duur om te vliegen.
Dus als jullie zeker weten dat hun nog goedkoper gaan worden??
Ik heb altijd begrepen dat je, hoe eerder je boekt hoe goedkoper het ticket, dus ik wil niet al te lang meer wachten.
ik zou niet al te vroeg boeken, wacht tot december en kijk wat de prijzen zijn. De kans bestaat dat er nu heel weinig geboekt wordt voor de zomer van 2012 en vanaf december komt er meer beweging hierin.
Prijzen zijn toch afhankelijk van vraag en aanbod en het is niet te zeggen wanneer Malaysia Airlines met goedkopere tickets komt.
Wat je ook zou kunnen doen is kijken naar start pakketten die organisaties aanbieden bijvoorbeeld van FOX reizen. Je hebt dan de eerste overnachting in Kuala Lumpur en door die overnachting heb je kans dat je een goed tarief kunt krijgen op de vliegtickets. En het is heerlijk om de eerste paar nachten in KL te zijn, bijkomen van de vliegreis en acclimatiseren.
Persoonlijk boek ik, als ik in de zomer ga, voor de vakantiebeurs in januari.
We willen meteen de eerste nacht door naar Melaka, daarom willen we wel een beetje in de middag aankomen en dan de huurauto ophalen en meteen door naar Melaka. En vanaf daar starten we de reis.
Maar ik ga nog effe wachten met boeken en hopen dat er nog iets op ons pad komt. Je kon nu ook met Turkisch Airlines, maar op een of andere manier staat me dat niet aan. Graag zou ik met Emirates, KLM, of Malaysia Airlines willen vlieg en dan KLM als laatste.
Maar we wachten nog effe in de hoop dat er nog iets op ons pad komt.
Op dit moment kun je bijna gratis tickets boeken bij Airasia. Daar hebben wij de afgelopen jaren heel veel gebruik van gemaakt. Kijk op http://www.airasia.com/my/en/promotion/rr1780510.page?mb Maar je moet er wel snel bij zijn. Wij hadden heel goedkope tickets naar Langkawi, Penang, Kota Bharu, Kuching, Miri, Bintulu, Brunei, Bali en Phuket. Voor de vlucht vanuit NL hebben we Emirates genomen, wat fantastisch was! Voor al voor m’n zoon van 8.