Ik wil misschien in juli naar Maleisie (KL, Cameron Highlands, Taman Negara, Penang en Pangkor).
Nu gaan we wellicht met 2-4 personen. Is het mogelijk om rond te trekken zonder vooraf hotels te boeken? We zijn niet zo veeleisend, het moet wel schoon zijn en redelijke bedden.
Iemand ervaring hier mee??
Wij hebben dat twee jaar terug niet gedaan. Maar toen gingen we vooral ook voor Maleisisch Borneo, en daar is de accommodatie schaarser. Achteraf waren we blij dat we dat allemaal vooraf geregeld hadden. Zeker omdat er in Kuching een evenement bleek te zijn waardoor alle hotels vol zaten.
Voor het vasteland van Maleisië is het misschien niet nodig. Of bedenk van tevoren goed of je naar plekken wilt waar maar weinig accommodatie is. Dan zou ik van tevoren wel boeken (desnoods een reservering die je nog tot 24 uur van tevoren kunt annuleren ofzo).
Al met al vonden wij het in Thailand (veel) makkelijker om op de bonnefooi dingen te doen dan in Maleisië. Maar goed, wij hebben dus minder ervaring met het schiereiland dan met Borneo…
Wij zijn ook naar Maleisie geweest en hebben alles op de bonnefooi geregeld, was heel makkelijk te doen daar.
Als ze een kamer hebben vraag dan wel even dat je die eerst even mag zien want we zijn ook wel eens weggelopen nadat we de kamer hadden gezien.
De route die je daar opgeeft gaan jullie die ook zo doen ??
Wij hebben deze route gedaan
Aankomst Kuala Lumpur (4 nachten)
dan van Kuala Lumpur naar Singapore (3 nachten )
van Singapore terug naar Kuala Lumpur (1 nacht )
dan vanuit Kuala Lumpur naar de Taman Negara (3 nachten)
vanuit TN naar de Camaron Highlands (2 nachten)
vanuit CH naar Pangkor(4 nachten)
vanuit Pangkor Naar Penang (3 nachten)
vanuit Penang naar Langkawi (4 nachten)
en vanuit Langkawi weer naar Kuala Lumpur (3 nachten)
In ieder geval is het een topland veel plezier gewenst.
Wij zijn net terug en hebben 3 weken Maleisie gedaan zonder vooraf zonder vooraf ook maar iets vast te leggen. Zelf de route hebben we ter plekke besloten. Je kan met gemak alles ter plekke regelen,geen probleem. Ook vervoer op de dag zelf of een dag van tevoren geboekt.
Hostel, Gh of hotel gewoon binnen lopen, vragen of je kamers kan zien en wat de kosten zijn. Ga je akkoord dan blijf je en vind je het niks dan kan je gewoon naar de buurman gaan.
Veel pelzier !
Goed om te horen dat boeken vooraf echt niet nodig is.We gaan ws. toch met z`n 2-en en zitten nog even te dubben of we met de auto of via openbaar vervoer gaan reizen.
Wat zijn jullie ervaringen en waar is de gunstigste plek om een auto te huren?
Hoi, wij zijn zaterdag terug gekomen van een heerlijke drie weekse vakantie in Maleisie, de eerste week op Borneo en de twee overige weken in west Maleisie. We hebben voor ons gevoel nagenoeg alles gezien, op Borneo het Bako nationaal park en Batang Ai, met de longhouses, alles ter plekke in Kuching geboekt. Ook het hotel, twee nachten, in Kuala Lumpur hebben wij bij hetzelfde toeristenbureau geboekt en veel goedkoper dan in het hotel zelf, meestal weten de mensen van het toeristen bureau ook wel wat het mooiste onderkomen zijn. In Kuala Lumpur weer het vervolg kunnen regelen, een reis naar Taman Negara en ook de bus, de doorreis, naar de Cameron Highlands, prachtig mooi was het allemaal en heel veel vriendelijke mensen die heel dienstbaar zijn zonder er maar iets voor te vragen. De buschauffeur die ons van Cameron Highlands naar Penang bracht heeft ons, na alle andere passagiers op het station afgezet te hebben, naar ons hotel gebracht, voor de deur afgezet, ik wilde hem een fooi doen die hij in eerste instantie weigerde, toen ik zie dat dit voor zijn kleinkinderen was nam hij het aan.
Op Penang weer een boot naar Langkawi en ook het hotel op Langkawi kunnen regelen, allemaal heel makkelijk, ik moet er wel bij vertellen dat wij reisden in het laagseizoen. Ik weet niet hoe het is in het hoogseizoen juni/juli. Een goeie reis toegewenst, en maak je vooral niet druk want dat doen de Maleisiers ook niet.