West-canada in mei met klein kindje

Hoi,

Wij vertrekken eind april voor 3,5 week met onze dreumes van 1,5 naar west-canada, Vancouver. We gaan een camper huren en willen in ieder geval naar Vancouver-Island, Calgary, Banff en Jasper. Het bekende rondje dus. Mijn vraag is of iemand nog tips heeft over de route. Kunnen we het beste eerst naar Vancouver-Island gaan of eerst richting de Rockies en wat mogen we echt niet missen. We willen in ieder geval walvissen zien. Is dat al mogelijk begin mei?

Verder wil ik graag tips over reizen met kleine kinderen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om autostoeltjes e.d. te huren in Vancouver of kunnen we er beter 1 kopen. We hebben namelijk een camper gehuurd bij cruise canada en zij leveren geen stoeltjes.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Hoi,
Ben in mei en juni (2008) naar het Westen van Canada gereisd. We hebben daar een auto gehuurd. Er lag nog heel wat sneeuw in oa Well’s Grey en Banff en ook Manning. Op de wegen echter geen probleem. Voor mij was Vancouver Island de mindere van de reis. Geef mij maar Jasper, Banff, Manning, en vooral Well’s Grey. Zijn walvissen gaan spotten in Tofino, dit vraagt wel 20 min full power met de zodiac tot je er bij bent. Vanaf de kust kan je het wel schudden om er te zien. Ga vooral kijken op Vancouver Island naar MacMillan provincial park; echt de moeite. Je kan er tientalle bomen vinden van 800 jaar en ouder en mooi wandelen. Rij je in de streek rond Banff (highway) raad ik je aan om niet de hoofdweg te nemen maar de oude parallelle baan wegens 100x mooier en rustiger om te rijden, bovendien zie je dan meerdere malen de Canadian pacific in al zijn schoonheid. In deze periode van het jaar maak je zeer goede kans om beren met jonkies te zien! Ps sommige videos op : The very best of Canadian wildlife - YouTube

Ik ben het met het vorige commentaar niet eens. Vancouver island is heeeel erg mooi en zeker veel veelzijdiger als Banff, Jasper (Rockies gebied). Daarbij is het waarschijnlijk verstandig om eerst naar Vancouver island te gaan, omdat jullie nog heel vroeg in het seizoen zitten, en het dan heel erg koud nog is in de rockies (met veel ijs en sneeuw).

Wij zijn vorig jaar eerst van Vancouver naar Victoria op Vancouver Island via Horseshoe Bay met veerboot gegaan. Toen van Victoria naar Nainamo (strand en natuurgebieden, de eilanden met een zeilboot). Toen naar Comox/Courtenay en een paar dagen naar de wouden en kust bij Tofino, geweldig. Whalewatching, de wouden, de beren die we gezien hebben, de natuur is zooo mooi. Wel een windjack meenemen want het kan flink waaien. Wij hadden de route via de site van rent-a-tent-vancouver waar we de spullen hadden gehuurd, deze staat op hun website. Het is wel raar dat ze geen kinderstoeltjes verhuren want anders mag je toch volgens mij echt de weg niet op in Canada. Dat snap ik niet, zou je nog es bij Cruise Canada moeten navragen. Lijkt mij een beetje raar. Wij gaan zelf dit jaar weer naar Canada, is zo goed bevallen en helemaal niet duur. Het weer in de zomer is ook overwegend zonnig maar ook niet te warm.

Hallo,

Misschien even surfen naar www.verrereizenmetkinderen.nl, daar vind je veel tips over verre reizen met (kleine) kinderen, ook staat er een reisverslag van iemand die West - Canada met de camper heeft rondgetrokken met kindje van 9 maand.

Succes

Wij gaan naar Oost Canada

Misschien wel iets om rekening mee te houden, zeker met een “dreumes van anderhalf” aan boord, is dat tot half, en hier en daar zelfs, eind mei vele campgrounds nog niet open zijn. Dat betekent 's avonds en 's nachts geen verwarming. En de temperaturen kunnen in deze periode, zeker 's nachts, tot dicht tegen het vriespunt aan dalen.

Wij zijn in mei 2007 naar canada geweest, onze dochter was toen 2,5 jaar oud. In mei 2009 vertrekken we weer met ondertussen nog een zoontje van 14 maanden.
Cruise Canada levert inderdaad geen kinderstoeltjes. Wij hebben er toen voor gekozen om een stoelje in Canada te kopen. Onze kinderstoel is behoorlijk zwaar, dat is de voornaamste reden dat wij hem niet hebben meegenomen.
Wij zijn naar het ophalen van de camper eerst naar de supermarkt geweest en daarna naar de Wall Mart voor oa het stoeltje. Hebben de goedkoopste aangeschaft (wel een goede) en deze gaat in mei weer mee, is erg licht van gewicht! Hier hebben we het aan mijn schoonouders gegeven, is erg handig.
Hoe je wilt reizen moet je natuurlijk zelf weten. Wij hadden toen het principe dat we de Rockies en Vancouver Island wilden zien, en langs de grens met Amerika wilden terugrijden mochten we hier nog tijd voor hebbben. Dit is dus niet gelukt, komt dit jaar goed! Maar was dus jammer, maar deels al ingecalculeerd.
Let er op dat je goede dikke slaapzakken meekrijgt, in de Rockies is het koud. Maar wij waren in Calgary begonnen en bij terugkomst was het kouder dan op de heenreis, valt dus niet te plannen!!

Kijk ook eens op onze site Startpagina
even nog eens op over ons drukken, dan komt de goede naar boven. Ik ben bezig om een nieuwe te maken en hoop dat deze binnen een maand online staat!
ik zou het leuk vinden als je een berichtje wilt achterlaten in het gastenboek.