Ik ga over een week een rondje BC maken in 9 dagen: Vancouver (heb ik al bekeken, is alleen het start-en eindpunt), 2 nachten in Nelson, 2 nachten in Banff, 2 nachten in Jasper, 1 nacht in Clearwater en weer terug naar Vancouver. In totaal 2262 km. Ik heb hier een paar vragen over aan mensen die hier ervaring mee hebben, en die net als ik houden van natuur ipv toeristische kroegen en beton.
Is dit rondje te doen in 9 dagen?
Is Jasper en Banff niet te veel van hetzelfde?
Welke stop raden jullie me aan tussen Vancouver en Nelson? Osoyoos, Pemberton, iets anders?
Weet iemand een leuk hostel (rustig, in de natuur) in Banff en Jasper?
In deze tijd van dit jaar moet je je niet druk maken over toeristische plekken want rond deze tijd van het jaar zijn er niet al teveel toeristen, zelfs niet op de toeristische plekjes.
Een rondje naar de Canadese Rockies en terug in 9 dagen lijkt me wel erg kort, maar het is wel te doen omdat je geen tijd in Vancouver doorbrengt. Velen doen zo’n 3 weken over de trip die jij wil doen en ik vrees dat het veel rijden is en niet veel zien. Maar goed, ieder zijn keuze! Vergeet ook niet dat er op de snelwegen richting de Canadese Rockies nog sneeuw kan liggen en dat er daar nog sneeuw kan vallen in deze tijd van het jaar en dat je op sommige plekken wel verplicht bent om met winterbanden/sneeuwkettingen te rijden. Een deel van de bezienswaardigheden in Banff/Jasper/Yoho National Park zijn rond deze tijd ook niet altijd bereikbaar of open, hangt wat af van het weer. Dus hou daar ook rekening mee!
Ik denk dat je het beste in Osoyoos een nacht kan verblijven tussen Vancouver en Nelson. Als je niet naar Nelson moet, dan zou ik de Coquihalla Highway nemen naar de Canadese Rockies, van Hope tot in Kamloops en vandaar Highway 1 richting Revelstoke en zo naar Banff.
Kijk eens op de Hi Hostel websites, deze hebben meestal goed hostels: http://www.hihostels.ca/ je kan daar zoeken op de provincie Alberta en dan kijken onder Banff & Jasper.
Hallo Ann, dankjewel voor je bericht!! Ik vrees zelf ook dat het een beetje te veel is in korte tijd. Denk je dat het verstandig is om niet naar Jasper te gaan? Is Jasper heel anders dan Banff?
Groetjes,
R
Ik denk inderdaad ook niet dat de drukte of de afstand de grootste onzekerheid is of jullie rondje gaat lukken, maar dat dat het weer is. Als je niets reserveert (wat volgens mij ook niet hoeft omdat je buiten het seizoen daar bent) kun je je plannen toch per dag aanpassen? Gewoon zien hoever je komt.
Wel erg veel rijden hoor in zo’n korte tijd. Zoals Ann al aangaf doen veel mensen dit in drie weken en dat is eigenlijk al te kort.
En dan het weer en de omstandigheden. Gemiddelde tempereratuur in Banff en Jasper ligt zo rond de drie graden celsius met nog grote kans op sneeuw. Alle toegangswegen naar mooie plekjes als Maligne Lake, Mount Edith Cavell zijn nog afgesloten. Als je dit met een huurauto wilt gaan doen vanuit Vancouver zal deze zeker niet zijn uitgerust met winterbanden en/of sneeuwkettingen. Het winterseizoen is voorbij en het zomerseizoen nog niet begonnen en dus zal er best veel gesloten zijn.
In zo’n korte tijdsspanne in dit jaargetijde zou ik zeker deze route niet kiezen, maar mijn aandacht meer vestigen op de Sunshine Coast en Vancouver Island. Daar is het wel lente en er is bovendien ook heel veel moois te zien.