Wij gaan in september 3 weken naar BC/Alberta en hebben een volgende route gepland. We hebben een campertje gehuurd (wicked van - enige dat nog vrij was en betaalbaar). Geen idee nog wat waar te doen, maar denk veel hiken rond Jasper en Banff en Icefields parkway. Ben ook benieuwd of op deze route mooi gekayakt kan worden. Of dat ik misschien drastische wijzigingen in de route moet maken. Hoor graag wat jullie van deze route vinden!
27/8 Amsterdam - Vancouver
28/8 Vancouver (familie bezoek)
29/8 Vancouver (familie bezoek)
30/8 Vancouver
31/8 Vancouver - Kelowna (Beaver Lake)
01/9 Kelowna - Golden
02/9 Golden - Banff
03/9 Banff
04/9 Banff - Icefields Parkway
05/9 Icefields Parkway
06/9 Icefields Parkway - Jasper
07/9 Jasper
08/9 Jasper - Kamloops
10/9 Kamloops - Whistler
11/9 Whistler (omgeving)
12/9 Whistler - Nanaimo
13/9 Nanaimo - Tofino
14/9 Tofino
15/9 Tofino - Ucluelet
16/9 Ucluelet - Victoria
17/9 Victoria - Vancouver - Amsterdam
Ik zou als ik jou was een paar plaatsen eruit halen. Als je ucluelet naar victoria rijdt kom je halverwege de middag aan. Dan heb je paar uurtjes om rond te kijken en de volgende dag moet je weer naar vliegveld.
12e whistler tofino
13e tofino
14e tofino
15e tofino victoria
16e victoria
17 vliegen
Is al iets rustiger. Misschien vind je het met een camper niet zon probleem om te verkassen, maar het oogt daardoor wat druk.
Als je echt rustig wil genieten van jasper en banff zou je ook tofino en ucluelet eruit kunnen schrappen, dan krijg je wel veel lucht om ergens waar het mooi is een paar dagen langer te blijven!
Super!! Dank voor je reactie, ik was vooral een beetje bang dat ik Whistler - Tofino niet zou redden, aangezien het een behoorlijk stuk is om te overbruggen?
Als ik heel eerlijk ben zou ik eerder of Banff of Jasper schrappen en of voor Tofino of voor Ucluelet kiezen zodat je daar wat langer op een plek zit. Zelf vond ik Banff/Jasper (vooral die laatste) zó toeristisch. Mooi hoor en natuurlijk prachtige omgeving, maar Vancouver Island vond ik (persoonlijke mening dus) juist veel meer ongerept. Uren wandelen en niemand tegenkomen, zeekayakken, walvissen op een paar meter afstand spotten, lekker surfen, mooie hikes naast de kust, wilde dieren…