Het heeft mijn man grote moeite gekost om deze grote Zuid-Afrika liefhebster zover te krijgen om een keer ander continent te bezoeken. Maar het is hem gelukt en we gaan in juni 23 dgn met een camper door Canada reizen.
Ik wil graag weten of de route die we hebben bedacht haalbaar qua afstanden is en of iemand suggesties heeft!
Amsterdam – Vancouver
Vancouver, omgeving
Vancouver (Tsawwassen) to Victoria (Swartz Bay)
Vancouver Island: Victoria
Vancouver Island: Victoria - Tofino
Vancouver Island: Tofino
Vancouver Island: Tofino – Campbell River
Vancouver Island: Campbell River - Courtenay
Vancouver Island: Courtenay - Nainamo – Lions Bay – Whistler
Whistler – Kamloops
Kamloops – Clearwater - Wells Gray NP
Wells Gray NP
Wells Gray NP - Jasper NP
Jasper NP
Jasper NP
Jasper NP - Bannf NP
Banff NP
Banff NP
Banff NP – Glacier NP
Glacier NP – Kewlona
Kewlona – E C Manning Provincial Park, Hope
E C Manning Provincial Park, Hope - Vancouver
Vancouver
Alvast bedankt,
El en Leen
Prachtige route!
Ik zie dat je geen dagen in glacier gepland hebt hoewel dit een prachtig park is. In Canada heet dit eigenlijk waterton en in de US heet het glacier. Ik vond de US kant mooier om eerlijk te zijn. Misschien kun je er omheen rijden?
Ik hoop dat het niet teveel rijden wordt.
Anders zou ik toch glacier schrappen omdat dit toch een flinke omweg vereist. Hoe mooi het ook is.
Denk idd dat het iets te veel km is al hoewel het er erg mooi uitziet. Misschien een volgende keer.
By the way je hebt echt schitterende foto’s gemaakt!
Het Canadese park “Glacier NP” ligt overigens wel degelijk op de route tussen Banff en Kelowna, dit is een park dat tussen Yoho en Revelstoke ligt.
Ik weet niet veel over het Manning provincial park, als je er een dag voor uittrekt en behoorlijk om rijd moet het redelijk de moeite zijn?
Zo niet kan je ook overwegen om bv Kootenay te bezoeken in een dag en dan in 1 stuk van Kelowna naar Vancouver te rijden.
Ja, klopt, Ik zat aan glacier park in montana te denken in combinatie met het waterton park. Het canadese glacier park ligt inderdaad op de route.
Hallo El en Leen,
Jullie route ziet er prima uit. Het enige stukje wat misschien wat veel is is dat stukje van Tofino naar Campbell River en dan weer terug naar Courtenay en zo naar Nanaimo. Dit stukje zou ik persoonlijk weg laten, tenzij je voor een specifieke reden die richting wil uitgaan (whale watching?).
Als je dat stuk eruit kan laten dan kan je bijvoorbeeld van Tofino naar Qualicum Beach of Parksville en daar een nachtje verblijven en van daaruit naar Whistler. Dat breekt de lange rit van Tofino naar Whistler op en de omgeving van Qualicum Beach/Parksville is ook erg mooi. Zo heb je dan nog wat extra dagen om ergens anders te gebruiken. In Whistler zou ik ook 1 dagje verblijven als het mogelijk is. En een extra dagje in Vancouver op het einde is ook wel de moeite.
Ik zou de route dan doen als volgt:
Amsterdam – Vancouver
Vancouver, omgeving
Vancouver (Tsawwassen) to Victoria (Swartz Bay)
Vancouver Island: Victoria
Vancouver Island: Victoria - Tofino
Vancouver Island: Tofino
Vancouver Island: Tofino - Qualicum Beach/Parksville
Vancouver Island: Parksville - Whistler
Whistler
Whistler - Clearwater
Wells Gray NP
Wells Gray NP - Jasper NP
Jasper NP
Jasper NP
Jasper NP - Bannf NP
Banff NP
Banff NP
Banff NP – Glacier NP
Glacier NP – Kewlona
Kewlona – E C Manning Provincial Park, Hope
E C Manning Provincial Park, Hope - Vancouver
Vancouver
Vancouver
Maar als jullie absoluut naar Campbell River willen dan is jullie route zoals jullie beschreven hebben ook te doen!
Veel plezier met de voorbereidingen. Voor wat tips in verband met jullie route kan je eens kijken naar mijn route beschrijving van een reis door West Canada: My One True Love found on the internet!!
Groetjes uit Vancouver,
Ann
Hey schoentje,
Ik was ook heel benieuwd naar je foto’s, maar de link werkt niet meer. Staan ze nog ergens online?
Op mijn profielpagina kun je ze nog zien volgens mij. onder fotoalbums