Ja de afstand is wel te doen maar he ligt eraan hoeveel je uit je camper wilt zijn en ‘dingen doen’ of dat je ook rijdend een mooie dag kan hebben. Sommige stukken weg hebben meer te doen en sommige zijn alleen maar rijden.
Hou er rekening mee dat de wegen waar je op zal rijden 50, 60, 80 km/h zullen zijn en je dus niet lekker kan doortrekken zoals in NL.
Plan de route op Vancouver Island wel even uit, ik zelf heb het hele eiland nog niet verkend maar op het forum staan wel genoeg ervaringen. Ik neem aan dat je van Tsawassen naar Sidney gaat met ferry als eerste en later van Nanaimo naar Horseshoe Bay terug om vervolgens richting Whistler te rijden. De weg tussen Horseshoe Bay en Whistler (Sea to Sky highway) is erg mooi. Er zijn wel enkele uitkijkpunten maar die zijn soms alleen voor verkeer vanaf de andere kant.
Als je het dorpje Whistler in wilt dan moet je Whistler Village nemen (al die buurtschappen hebben een naam) Dan ga je onder een bruggetje en aan het eind van de weg zou ik links gaan. Je hebt daar pakeerplaatsen waar je een paar dollar voor moet betalen maar als je verder door rijdt en op het eind rechts gaat heb je gratis parkeren. En dan begin je te wandeen in het dorp bij het olympisch plaza en kan je doorgaan tot aan de skipiste.
De weg tussen Whistler en Lillooet is ook mooi en onderweg vele kleine kampeerplaatsjes. Als je aan het begin van je toer een boek wil kopen is ‘Camp free in BC’ een aanrader (oranje cover). Daar staan al die kleine plekken in (behalve een outhouse-toilet) zonder voorzieningen maar wel vaak mooie plekken en gratis.
Wells Grey ben ik nog niet geweest
In de parken is het overal wel mooi natuurlijk, at ik wel weet is dat vlak voor Field je de afslag kan nemen richting takkakaw falls, een waterval, de route ernaartoe is erg mooi en de waterval mag er ook zijn. wel erg toeristisch. En na Field kan je weg af richting de ‘natural bridge’, is opzich niet veel speciaals maar wel erg toeristisch. Je kan ook door rijden naar Emerald Lake, een mooi meer waar je eventueel omheen kan lopen in een uur of anderhalf.
Hopelijk zijn ze nu met de weg klaar en kan je in een streep van Field naar Golden rijden. In de buurt van Golden heb je een bear-sanctuary maar daarvoor moet je de berg op. Je hebt na Golden, een kwartiertje erna, ook een Wolf sanctuary (Northern Lights Wolf Centre).
Glacier Park is mooi (voor de verandering) 
Kelowna is beetje anders omdat het een stuk droger is, maar wel mooi. Om diezelfde reden zou ik voor deze route kiezen op het eind
langs Keremeos. De zuidroute wordt ook wel de Canadese woestijn genoemd. Hier zitten heel veel fruit-telers en wordt veel wijn verbouwd vanwege het gunstige weer. Een ander landschap maar wel erg mooi, en beter dan snelweg 1 richting Hope (tenzij je heel snel moet zijn, als orientatie, je kan van Kamloops in 4 uur naar Vancouver rijden) De zuidroute vanaf Kelowna duurt langer maar is dan ook mooier (Kelowna-Vancouver via zuid is 5 uur zonder stops)
Ook op deze route kom je door Manning Park, mooi :).
Vanaf Chilliwack is het in een streep naar waar je wilt zijn want dat is gewoon snelweg zoals je overal hebt
Verdr kan je op het eind in West Vancouver, Cypress Mountain oprijden (Cypress Bowl Road), een afslag van highway 1 en onderweg heb je een mooi viewpoint van de hele Vancouver regio.
Maar ik vraag me af hoeveel tijd je hebt op het eind