Advies route Vancouver-> Vancouver

Hallo,

Van 11 mei tot 1 juni gaan we een rondreis per camper door West Canada maken, met Vancouver als start en eindpunt.
graag zou ik advies willen over de door mij gemaakte route.

10 mei reisdag Schiphol -> Vancouver met hotel overnachting
Camperdagen
12 en 13 mei Vancouver ophalen camper -> Chilliwack boodschappenstop->event. stop bij de Bridal Falls ->E.C. Mannings PP- 2 nachten
14 mei E.C. Mannings Park -> Vernon - Ellison PP -1 Nacht
15 en 16 mei Ellison PP  -> Revelstoke - Martha Creek PP op de tweede dag Meadows in the Sky Parkway rijden- 2 nachten
17 mei Martha Creek -> Ainsworth Hotspring - Lakeside Cabins -1 nacht
18 mei Lakeside Cabins -> Moyie Lake PP -1 nacht
19 mei Moyie Lake  -> Premier Lake PP-1 nacht *
20 mei Premier Lake PP -> Dry Gulch PP -1 nacht of 2 nachten Dry Gulch dan rijden we niet naar Premier Lake PP *
21 mei Dry Gulch PP -> Lake Louise -1 nacht
22 mei Lake Louise -> Jonas Creek -1 nacht
23 mei Jonas Creek -> Valemount -1 nacht
24 en 25 mei Valemount  -> Wells Gray -2 nachten
26 mei Wells Gray  -> Green Lake PP-1 nacht
27 mei Green Lake PP -> Nairn Falls PP-1 nacht
28 en 29 mei Nairn Falls PP -> Alison Lake PP-2 nachten
30 mei Allison Lake PP -> BCRV – Vancouver -1nacht
31 mei BRCV  -> Fraserway camper inleveren en terug vlucht naar Nederland

Deze route heb ik nu uitgezocht adviezen, commentaar hoor ik graag van jullie.

mvgr,

Florens K

Wil je in 1.5 dag de gehele rockies zien? Je kunt met gemak een week vullen bij banff, lake louise en jasper.

Wat wil je graag zien op je reis? Dan kunnen de mensen ook gerichter advies geven.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

De rockies daar wou ik 2 dagen overdoen. Net als de Kootenay en en Wells Gray. We houden van wandelen en fotograferen en dat willen wij ook zoveel mogelijk doen, daarom zitten er ook meerdere campgrounds in parken. En ik dacht dat dit een tedoen rondje was. Had al meerdere verhalen gelezen maar de meeste daarvan waren met een auto en niet met een camper. Had ergens gelezen dat tussen de 200 en 250 km ongeveer het limiet is dat je per dag met de camper rijd.

Heb je je vliegtickets en zo al geboekt? Dan weten we of begin en eindpunt en data vastliggen.

Het is namelijk zo dat je met deze route denk ik weinig aan wandelen en fotograferen toe zult komen. Ga er vanuit dat je gemiddeld 4 uur aan het rijden bent per dag. Als je onderweg een waterval ziet bijvoorbeeld en daar even wil stoppen, komt daar snel een uurtje bij. Naruurlijk zul je nog genoeg zien, maar er zijn hele mooie wandelingen die een paar uur duren, vaak met een mooi uitzicht als bonus. Wij hebben bijv over de icefields parkway ( volgens mij 250km) ongeveer 10 uur over gedaan, vanwege alle bezichtigingen. Dan heb je bijvoorbeeld geen tijd om diezelfde dag ook in Jasper dingen te bekijken.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Jazeker, de tickets zijn al geboekt de vertrek datums zijn 11 mei vanaf schiphol en 31 mei vanuit Vancouver. Voor het lang-weekend heb ik 2 nachten redstreak en 1 nacht village II in Banf alvast gereserveerd.

Mvrg,
Florens

Grappig ben ook in chilliwack geweest. Als ik mensen in vancouver of toronto tegenkwam en ze vertelde dat ik daar ook was geweest keken ze me raar aan. Maar het is erg leuk!

Leuk dat je daar ook geweest ben, heb je nog tips over Chilliwack voor mij.

Weet niet wat het weer zal zijn maar chilliwack lake kan je kajakken dat is erg leuk en mooi en je hebt hotsprings ik was bij de harrison hot springs hotel maar dat schijnt achteraf heel toeristisch te zijn maar je hebt ook veel andere