5 dec '08 ga ik met mijn vriend en zijn broertje op bezoek bij schoonmoeders in Perth (leuk zo’n vakantie adresje:wink:). We gaan 4 weken, maar willen daarvan nog wel 2 weken rondtrekken, daarvoor huren we een autootje (of camper). ik ben al aardig aan het rondsurfen om erachter te komen wat er allemaal te zien/doen is daar, maar heeft er iemand niet wat leuke tips voor mij? We willen die 2 weken optimaal benutten en zoveel mogelijk zien…
Goede tip: koop een lonely planet en plan van daaruit je reis! Er zo veel te zien en te doen in WA… het zuidwesten is prachtig, maar ook de stadjes en dorpjes langs de kust! Het is gewoon teveel om op te noemen!
Wil je meer weten, stuur me gewoon maar een berichtje terug!
Er is van Perth & WA een aparte Lonely Planet te koop. Kijk op de site van Lonely Planet (shop, destinations guides en Multi-country/region guides bij Australia & Pacific). Een goede reisboekhandel of outdoorshop heeft deze of kan je het leveren.
Vorig jaar juni/juli van Perth naar Darwin met aan het begin een aantal dagen in de zuidwest hoek. O.a. Augusta - Albany - Hyden
Veel plezier met de voorbereiding.
Not to be missed: wave rock nabij Hyden, albany (o.a. blowholes), esperance (pink lake), manjimup e.o. (megabomen).
Margaret River, Cape Leeuwin, Fremantle, de mijn bij kalgoorlie
Je kunt er een mooi rondje rijden, maar het is best veel voor twee weken; die zijn zo om!
Je schoonouders zullen ook wel ideeën hebben misschien.
Goede reis!
Bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee. Ga voor vertrek de lonely planet kopen, hoorde dat ie nog weleens vernieuwd wordt vandar dat ik wat langer wacht tot ik hem aanschaf.