West-Amerika2012

Hallo forumleden

Na het lezen en adviezen van het forum, lezen van reisboeken en reisverslagen gaat het uiteindelijk gebeuren.
De vlucht is geboekt en de samenstelling van de reis op advies van enkele forumleden vindt plaats via onderstaande constructie.
De overnachtingen vinden plaats op camp grounds.
3 overnachtingen zijn vastgelegd: Grand Canyon, Zion en Yosemite NP.
Toch is er misschien iets, wat ik na alle adviezen over het hoofd hebt gezien.
Daarom de final verzoek van de Amerika kenners om als allerlaatste keer te kijken na mijn constructie van de reisroute.
De reisafstanden zijn geschatte afstanden, genomen vanuit de Michelin Road atlas
Uitgebreide route indeling staat op mijn site: http://www.zitterdonline.nl/amerika/index.html

Draaiboek:
03-09-2012

• Aankomst Sky Harbor Intl Arpt (PHX), Terminal 4 (17:35)
• Ophalen auto
• Overnachting Motel

04-09-2012
• Inkopen bij Wall Mart

Phoenix - Grand Canyon (410 km)
Via Flagstaff en Cameron de east entrance van GCNP. Langs de rim naar GC Village.
• NP pas aanschaffen
• Inchecken Mather Campground

05-09-2012
Verblijf GC
• Hiking
Yakipoint, Hermis rest route

06-09-2012
Grand Canyon - Page (223 km)
• Overnachting (lake powell)
• Glen Canyon dam

07-09-2012
Verblijf Page
• Horshoebend
• Antelope Canyons

08-09-2012
Page – Monument Valley (202 km)

09-09-2012
Monument Valley – Mesa Verde (351 km)
Route via Gooseneck SP, Moki Dugway Natural Bridges
• Overnachting

10-09-2012
Mesa Verde
• Hiking

11-09-2012
Mesa Verde – Arches NP (340 km)
• Overnachting

12-09-2012
Arches NP
• Hiking

13-09-2012
Arches NP – Capitol Reef (236 km)
Via Torrey (interstate 12)
• Overnachting

14-09-2012
Capitol Reef – Bryce Canon NP (180 km)
Via Boulder, en Henrieville
• Overnachting

15-09-2012
Bryce Canon – Zion NP (155 km)
• Inchecken Watchman campground

16-09-2012
Verblijf Zion NP
• Hiking Angel Landing
• Riverside Hike

17-09-2012
Zion NP – Las Vegas (285 km)
Via Valley of fire en Leake Mead
• Overnachting

18-09-2012
Verblijf Las Vegas

19-09-2012
Las Vegas – Death Valley (215 km)
• Overnachting

20-09-2012
Death Valley – Mammoth Lakes (330 km)
Via Lone Pine
• Overnachting

21-09-2012
Mammoth lakes – Yosemite (164 km)
• Via de Tioga pass naar Crane Flat
• Inchecken crane flat campground

22-09-2012
Yosemite
• Bus naar Glacier Point - Panorama Trail teruglopen

23-09-2012
Yosemite
• Hiking

24-09-2012
Yosemite – San Francisco (309 km)
Aktiviteiten: Alcatraz, Golden Gate bridge, Fisherman`s Warf, Union Square, Chinatown cable tram
Bike & Roll
• Inleveren auto op San Francisco Int. Arpt voor 18:00 uur
• Overnachting Hotel

25-09-2012
• Alcatraz dagtour aanvang: 09:30 (2,5 uur), helaas was de avondtour volgeboekt.
• Dag / avond besteding

26-09-2012
• fietsen over de Golden Gate bridge en dan terug met de ferry vanuit Sausolito.
• Dag / avond besteding

27-09-2012
Vertrek San Francisco Intl Arpt (SFO), Terminal 1

28-09-2012
Aankomst Brussel airport: 07:55

Einde vakantie

Mooie route Zitterd, ik kan er weinig aan toevoegen.

Het is muggeziften maar ik zou van Phoenix langs de zuidelijke ingang naar Grand Canyon Village rijden. Afhankelijk van je vorderingen kan je die dag misschien nog even in Sedona stoppen. Van GC naar Page rij je sowieso langs de rim.

Voor de rit van Torrey naar Bryce Canyon NP: www.scenicbyway12.com

Queens Garden en Navajo loop trails in Bryce Canyon zijn ook de moeite.

Veel plezier!

Ik vind het ook een mooie route! Eens met Frederik om via Sedona en dan az89A via Oak Creek Canyon te rijden naar Flagstaff. Daarna kan je 180 nemen (mooiste route) naar de south entrance van GCNP. Je kan ook via Williams en 64 rijden.
Het is de vraag of je een hele dag aan Mesa Verde wil besteden. Je zou ook om een uur of 2 kunnen aanrijden naar Moab om daar 2 dagen te hebben. Die je heb je in Moab al snel nodig. Op weg naar Torrey kan je nog Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley SP bezoeken. En er is ook nog Capitol reef NP.
Yeehaw

Hallo Yeehaw en Frederik.

Zo zie je maar weer, denk je alles goed gelezen en gepland te hebben komen er toch nog bruikbare adviezen.
Muggeziften is het niet Frederik. Origineel stond de aanrijding naar GC, gepland via de 180 naar de zuidelijke ingang. Op het forum las ik ergens dat het stuk van Cameron naar GC een mooie route is, welke loopt direct langs de Rim.
2 keer de route rijden is inderdaad dubbel op. Wijziging op jullie advies vindt plaats. Ook de andere adviezen zal ik ter harte nemen.
Ik land gepland om 17:35, moet dan door de douane en mijn huurauto ophalen. Een overnachting is geboekt in Tempe/Phoernix. Ik probeer deze om te zetten naar een motel welke al richting Sedona ligt. (waarschijnlijk gelet de tijd, net buiten Phoenix) Hebben jullie hier nog tips in.

Henk

Tempe ligt niet gunstig. Het carrental center ligt net ten westen van Sky Harbor. Je zit vandaar zo op I17. Wij logeerden regelmatig in Embassy Suites Phoenix North maar ook in de Hampton Inn in Happy Valley. Heel gemakkelijk te bereiken vanaf I17. Wil je de volgende morgen nog wat boodschappen doen dan kan dit bij Albertson (Carefree Hw rechts af slaan.) Een kop koffie drinken (en een pie meenemen) kan bij Rock Springs Cafe exit 242.
Is dat een direkte vlucht op Phoenix? Als je eerder in de USA landt moet je daar al door immigration maar wellicht vlieg je via London.
De shuttle bus naar het rentalcarcenter staat direkt voor de arrival hall.
Yeehaw

Ha die Yeehaw

Ik heb een tussenlanding in Philadelphia, dat betekend dat ik de immigration al gepasseerd ben.
Landing is om 17:35, bagageafhandeling en ophalen huurauto.
Volgens mij moet dit voldoende ruimte geven om rustig naar de eerste overnachtingsadres te gaan.
Hampton Inn in Happy Valley had ik mede in optie staan.

Mvgr.
Henk

Dat bedoel ik. Dus immigration al in Philly. Reken op een uur tussen de landing en on the road vanaf het verhuurbedrijf afhankelijk van de drukte bij de desk in Phx.