Amerika reis - New York & Westen

Komende zomer is het dan zover, naar Amerika!

We hebben de reis ondertussen al geboekt, maar ik ben op zoek naar dingen die we niet mogen missen in bepaalde steden of dingen die onderweg het bezoek waard zijn.

Het reisschema loopt als volgt.

29-07-13 - Amsterdam - New York

29-07-13/03-08-13 - New York (5 nachten YMCA vanderbilt)

03-08-13 - New York - Los Angeles

03-08-13 - Los Angeles (2 nachten Hotel Mayfair)

05-08-13 - San Diego (1 nacht Best Western Seven Seas)

06-08-13 - Phoenix (1 nacht Crown Plaza)

07-08-13 - Flagstaff (1 nacht Courtyard at Marriot)

08-08-13 - Page (2 nachten Quality Inn)

10-08-13 - Bryce Canyon (2 nachten Best Western Ruby’s Inn)

12-08-13 - St.George (1 nacht Best Western Abbey)

13-08-13 - Las Vegas (2 nachten Luxor)

15-08-13 - Death Valley (1 nacht Furnace Creek)

16-08-13 - Bakersfield (1 nacht Hotel Clarion)

17-08-13 - Visalia (1 nacht Holiday Inn)

18-08-13 - Oakhurst (1 nacht Best Western Yosemite Gateway)

19-08-03 - San Francisco (3 nachten Whitcomb)

22-08-13 - San Francisco - Amsterdam

Voor deze reis hebben we een Buick Regal gehuurd bij Sunny Cars.
Het reisgezelschap bestaat uit 4 personen (4 mannen van 23 jaar).

Verder is deze route natuurlijk gebaseerd op een aantal nationale parken: Zion, Bryce, Sequoia, Death Valley en Yosemite. Ook de Grand Canyon is onderdeel van de reis.

Met name steden als Phoenix zijn voor mij een klein vraagteken. Wat is hier zoal te doen?

Ik vind je rondreis vrij strak… Je moet toch wel wat rijden. Ik zou persoonlijk Sequoia laten vallen. Dat zou betekenen dat je vanuit Death Valley richting Bishop, Tioga Pass zou rijden. Je gaat dan veel meer Yosemite kunnen zien dan nu. Vanuit Oakhurst is het praktisch niet te doen om iets van Yosemite te zien buiten Mariposa Groove. Zeker als je 's avonds in SF wilt zijn.

LA > SD > PHO > Flagstaff vind ik een minder interessante route. In Phoenix is eigenlijk weinig te doen. Je kan wel de Apache Trail ginder starten in je rit naar Flagstaff, maar om daar nu de omweg voor te maken… Tenzij je een bepaalde reden hebt om San Diego te bekijken, zou ik eerder opteren voor LA > Kingman (Mojave, Route 66 en Lake Havasu) > Grand Canyon. In die optie win je ook een dag. Die zou ik dan plaatsen tussen Bryce en St George. Voor Zion te bezoeken is St George niet super ideaal. Ik zou eerder Bryce > Springfield (2 nachten) > Las Vegas pakken. Daar zou ik dus die nacht dat je wint plaatsen.

Aangezien jullie vier mannen van 23 jaar zijn, zijn jullie misschien wel geïnteresseerd in een rafting. Je kan dit perfect doen in Page. Daar heb je organisatie die rafting aanbieden op de Colorado rivier. Is misschien wel interessant voor jullie? Langs de andere kant, kan je natuurlijk ook Monument Valley bezichtigen vanuit Page. Als je echter zou gaan raften, lang op voorhand reserveren.

In Zion heb je natuurlijk The Narrows en Angel’s Landing. Met The Narrows kan je wel een dag bezig zijn. Indien je dit interesseert, kan je ook inschrijven op een meerdaagse tocht, maar dit moet je dus ook lang op voorhand doen.

In Bryce moet je echt de tijd nemen om enkele hikes te doen tussen de hoodoo’s. Ik kan de combinatie Queens Garden + Navajo Trail wel aanraden.

Vanuit Yosemite Valley heb je enkele trails richting Glacier Point (de moeite!). Je kan dit echter ook met de wagen doen. Dus don’t be suprised als je deze wandeling start en bovenaan dikke Amerikanen ziet staan :slight_smile:

In San Francisco zou ik zeker de tocht naar Alcatraz doen. Ook wel 3 maand op voorhand reserveren, maar is echt de moeite. Audio tour is ook in het NL beschikbaar, maar het Engels is authentieker!!

Lijkt me een reisbureau route met overnachtingen in Phoenix, Flagstaff, St. George, Bakersfield, Visalia en Oakhurst. Al die plaatsen liggen ver van National Parks.
Is er nog iets aan die overnachtingen te veranderen? Roel bedoelt Springdale ipv Springfield voor Zion. De riverraft in Page is fantastisch maar smooth. Geen rapids. Voor Yosemite heb je maar erg weinig tijd.