We gaan in september van dit jaar voor het eerst naar Amerika. We hebben een rondreis gepland. Vlucht en auto zijn al geboekt en ook hebben we een planning van de rondreis gemaakt.
Nu ik hier zoveel goede en nuttige tips aantref, kan ik het niet laten om ook om hulp, tips en trucs te vragen.
Wij hebben gepland:
Dag 1: Vliegreis Amsterdam - Phoenix (ophalen auto en overnachting Scottsdale)
Dag 2: Scottsdale - Sedona
Dag 3: Sedona - Grand Canyon N.P.
Dag 4: Grand Canyon N.P. - Mexican Hat/Monument Valley
Dag 5: Mexican Hat/Monument Valley - Torrey/Capitol Reef N.P.
Dag 6: Torrey/Capitol Reef N.P - Bryce Canyon N.P
Dag 7: Bryce Canyon N.P. - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bishop/Visalia
Dag 10.Bishop/Visalia - Yosemite N.P./El Portal
Dag 11: Yosemite N.P. - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - San Simeon
Dag 14: San Simeon - Santa Barbara
Dag 15: Santa Barbara -Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Palm Desert
Dag 20: Palm Desert - Phoenix
Dag 21: Vliegreis Phoenix - Amsterdam
Willen jullie eens met een kennersblik kijken naar deze planning? We zijn van plan om een helicoptervlucht te maken op dag 3 (heeft iemand hier ervaring mee en hoe kunnen we dit het beste boeken?) en we willen een sportwedstrijd (bv LA Lakers) meemaken in LA
Hi Betty, welkom op het forum
Nou, je bent heel wat van plan…
Om met het laatste in je post te beginnen, geen basketball games in september. Ze beginnen pas eind october als het allemaal doorgaat. Er is weer heibel over geld. En natuurlijk zou ik dan zeggen, ga naar de Suns in Phoenix.
Voor de vluchten, het was handiger geweest om bv te starten in Phx en te eindigen in LA of SD maar dat is nu te laat.
In een andere post heb ik wat adviezen aan DeeDee gegeven maar zij heeft tenminste 27 dagen en jij maar 21 en wat je nu van plan bent is wel heel veel voor 3 weken. En je mist een aantal niet te missen plaatsen zoals Page Az en je hebt ook geen tijd uitgetrokken voor Zion en heel weinig tijd voor Yosemite en ook voor San Francisco.
Vertel me eerst eens of San Diego een must is. San Diego is prachtig hoor maar je hebt maar 3 weken.
Yeehaw
Jouw adviezen aan DeeDee waren voor mij inderdaad een trigger om ons reisplan te laten bekijken. Hierin lees ik ook dat je o.a. echt aanraadt om de tijd te nemen voor Zion en Yosemite (en San Francisco).
Ik heb ons oorspronkelijke reisplan vermeld - dit waren we van plan. Het is geen must om San Diego te bezoeken. Ik wil dit wel graag maar het moet er niet toe leiden dat we echt te weinig tijd aan de parken kunnen besteden.
Als we San Diego weglaten en misschien de tijd in Los Angeles verkorten (?), waar raad je ons dan aan die tijd te besteden?
Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken
groet,
Betty
Het zou ook nuttig zijn om te weten hoe je gezelschap eruit ziet. Zijn er kinderen bij, en willen die naar pretparken. Zijn jullie wandelaars? Aangezien jullie in september gaan neem ik aan dat er geen schoolgaande kinderen mee gaan maar misschien wel toddlers. En ik hoop dat je niet in het Labor Day weekend aankomt. Labor Day zelf is wel goed (dit jaar 9/5)
Ok:
Aankomst Phoenix met overnachting. Je kan north Phx proberen langs I17. Scottsdale kan ook, of Anthem. Daar vind je ook een WalMart om vast een cooler te kopen en wat boodschappen te doen.
Sedona. 2 uur rijden van Phoenix.
Naar GC. Neem az89A via Slide Rock en Oak Creek Canyon. Snelst naar GC is dan I40 en az64. Een heli flight kan je het beste 's morgens maken (minder turbulenties en minder stof in de canyon) maar met zo kort voor GC zou ik aan de rim blijven
GC-Page. Veel te zien onderweg bv via een omweg naar Lees ferry, Navajo Bridges en Marble Canyon. Stop bij Cameron Trading Post
Page
Page naar Monument Valley
Monument Valley-milemarker 13 off 163, Gooseneck SP-Moki Dugway-Natural Bridges-Hite Overlook-Hanksville Torrey. Een briljante route.
Dag voor Bryce en naar Zion in de middag maar voor het donker.
Zion. Veel te zien
Zion naar Las Vegas via Valley of Fire SP en Lake Mead.
Las Vegas
Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine of Bishop. Visalia ligt aan de andere kant van de Sierras en er is geen direkte verbinding. In Visalia kom je niet.
Lone Pine/Bishop naar Yosemite NP
Yosemite
Yosemite-San Francisco
San Francisco
San Francisco-Cambria langs hw1
Cambria-Los Angeles
Los Angeles
21: LA-Phoenix
Vertrek Phx.
Oops, 2 dagen te veel. Er zal dus niets anders opzitten dan ergens 2 dagen te laten vallen. Bv Page of Zion, of Yosemite. Moeilijk… Maar er is ook een andere oplossing door te doen:
GC-MV
MV-Page
7, Page Bryce
Bryce-Zion
Dan mis je de ritten tussen Monument Valley en Torrey en tussen Torrey en Bryce maar dat moet dan maar voor een andere reis zijn.
Yeehaw
We gaan met z’n tweeen; we zijn begin 50.
Onze reis begint op 5 september. De pretparken hoeven voor ons niet zo, we houden meer van de natuur en cultuur. Het is onze eerste reis naar Amerika en we willen ook graag wat snuffelen aan de Amerikaanse way of life
Wandelen is prima (maar niet hele dagen :-))
Ik ga dit weekend de voorgestelde route nalopen. (Vind ik ook al erg leuk)
Ha Yeehaw,
De afgelopen week flink het internet afgeschuimd, boeken gelezen en we gaan gewoon de door jouw aangepaste route doen. Het is me gelukt de reis twee dagen te verlengen, gelukkig, pff.
Inderdaad Zion, San Francisco, Yosemite en Page verdienen meer tijd en dan nog is het veel, heel veel.
Echt bedankt voor het meedenken!
Heel veel plezier Betty en laat even weten hoe het geweest is. Wij vertrekken zelf op 6 september naar de USA en zijn pas in november weer terug maar ik hoop dan je verslag te lezen.
Yeehaw
Voor een helicoptervlucht over de Grand Canyon hebben wij goede ervaring met Papillon, we hebben de vlucht van tevoren geboekt!
Ook kaartjes voor Alcatraz in SF hebben we van tevoren geboekt.