Rondrit 28 dagen West-Amerika

Hey iedereen,

Ik wil jullie alvast al allemaal bedanken voor de vele interessante informatie die er op deze site & dit forum te vinden valt! Het heeft me in ieder geval al veel geholpen!

Mijn vriendin & ik zouden van vrijdag 5 juli tot vrijdag 2 augustus een rondrit willen maken in West-Amerika. We hebben al een voorlopige planning uitgewerkt waar we graag jullie ideeën/opmerkingen eens zouden over horen. Hoe meer commentaar, hoe liever :wink: !

Het plan zou zijn om zoveel mogelijk met de tent te overnachten. (behalve in Death Valley vanwege de hitte, Las Vegas, San Francisco & Los Angeles)

Vrijdag 5 juli
Brussel - Los Angeles ('s avonds komen we aan, overnachting in een hotel.

Zaterdag 6 juli
Huurwagen ophalen
Hollywood, Beverley Hills, Rodeo Drive, Universal Studios

Zondag 7 juli
Hollywood, Beverley Hills, Rodeo Drive, Universal Studios

Maandag 8 juli: (Los Angeles - Palm Springs (172km, 1u42)

Dinsdag 9 juli: Palm Springs - Flagstaff (625km, 6u)
Rijden door de Mojave Desert
Barringerkrater
'S avonds Flagstaff bezoeken & er ook overnachten

Woensdag 10 juli: Flagstaff - Lake Powell (216km, 2u15)
Grand Canyon bezoeken 's ochtends
's middags doorrijden naar Page (ligt naast Lake Powell)
Horseshoe Bend
Indien tijd over: Glenn Canyon / Grand Staircase Escalante National Monument

Donderdag 11 juli: Page - Monument Valley (202km, 2u10)
Monument Valley bezoeken & er ook overnachten

Vrijdag 12 juli: Monument Vally - Mesa Verde (218km, 2u46)
Monument Valley verlaten & onderweg Four Corner Monument bezoeken
Overnachten in Mesa Verde

Zaterdag 13 juli : Mesa Verde - Moab (202km, 2u10)
Uitvalsbasis voor Canyonlands & Arches National Park
Vandaag: Canyonlands

**Zondag 14 juli: Blijven in Moab **
Arches National Park bezoeken

Maandag 15 juli: Moab - Vernal (366km, 4u)
Vernal Falls

Dinsdag 16 juli: Vernal - Yellowstone (590km, 6u45)
Weg loopt langs Grand Teton National Park
Overnachten in Yellowstone

Woensdag 17 juli: Yellowstone
Yellowstone bezoeken

Donderdag 18 juli: Yellowstone - Salt Lake City (571km, 6u30)
Terugkeren via Grand Teton National Park
Salt Lake City bezoeken

Vrijdag 19 juli: Salt Lake City - Capitol Reef (361km, 3u45)
Rijden + Capitol Reef verkennen

Zaterdag 20 juli: Capitol Reef
Capitol Reef verkennen
Indien tijdsnood –> deze dag overslaan

Zondag 21 juli: Capitol Reef - Bryce Canyon (193km, 2u45)
Park verkennen
Indien mogelijk: een extra dag in dit park doorbrengen

Maandag 22 juli: Bryce Canyon - Zion (113km, 1u28)
'S morgens: Bryce Canyon verder verkennen
'S middags: doorrijden naar Zion

Dinsdag 23 juli: Zion
Zion verkennen

Woensdag 24 juli: Zion - Las Vegas (273km, 2u55)
'S morgens: Zion verkennen & in de late namiddag doorrijden naar Las Vegas
Overnachten in een hotel in Las Vegas

Donderdag 25 juli: Las Vegas - Death Valley (234km, 2u15)
Vertrek uit Las Vegas & doorrijden naar Death Valley
Overnachten in hotel

Vrijdag 26 juli: Death Valley - Yosemite (427km, 4u51)
Rijden + Yosemite verkennen

Zaterdag 27 juli: Yosemite
Park verkennen

Zondag 28 juli: Yosemite - San Francisco (339km, 3u57)
SF verkennen

Maandag 29 juli: San Francisco
Stad verkennen

Dinsdag 30 juli: San Francisco - San Simeon (387km, 3u47)
Pacific Coast Highway
17 Mile Drive
Hearst Castle

Woensdag 31 juli: San Simeon - LA (371km, 3u53)
Onderweg Santa Barbara bezoeken
Strand & uitrusten

Donderdag 1 augustus
LA bezoeken
Disneyland
Auto inleveren

Vrijdag 2 augustus
Vertrek richting Brussel

Wat vinden jullie van deze rondtrip? Zijn er zaken die jullie anders zouden aanpakken of andere locaties die de moeite zijn?
Welke routes zouden we moeten volgen. Voorlopig heb ik deze route gewoon berekend via Google Maps, maar ik veronderstel dat er nog betere & vooral mooiere routes bestaan.

Heeft er iemand van jullie ervaring met camperen in deze gebieden? Het plan zou zijn ter plaatse een tent & uitrusting te kopen, ik vermoed dat men dit kan kopen in Wall Mart?

Alvast bedankt voor jullie commentaar!

Ha die Syld

Met de tent door Amerika is een geweldige belevenis.
Vooral als je overnacht in de Nationale parken en wakker wordt met de natuur om je heen.
In de periode die jullie gaan is reservering in de parken gewenst
Zelf heb ik een geweldige reis ervaren, waarvan een verslag op mijn website staat.
Wat de reis betreft zal je best wel reactie ontvangen van de experts op deze forum.
Ik heb er in mijn voorbereiding veel aan gehad.

Nu jouw vraag over de tent:
Je kunt inderdaad bij de Wall-Mart een tent en de nodige attributen kopen.
Ik heb de keuze gemaakt om een goede lichtgewicht tent en neoair matje in Nederland te kopen.
De rest heb ik ter plekke gekocht en in Amerika achtergelaten.
Voor mijn 26 daagse reis had ik voor de vlucht een gewicht van totaal 18 kg. (had ik zelf ook niet gedacht)

*Big een ervaren kampeerder stuurde mij het volgende bericht:
Ik nam altijd een lichtgewicht 2-persoons tent mee, maar de volgende keer koop ik er een bij de Walmart voor een euro of 40, veel gemakkelijker.
Wij kopen altijd slaapzakken bij de Walmart voor 10 euro per stuk, dat zijn hele dikke slaapzakken en lekker ruim. Kun je aan elkaar vast ritsen. Warm genoeg. Een keer hadden we er 3 gekocht voor het koude Yellowstone park, waar het vroor in de nacht. Dat ging prima.
Vouwstoelen kopen we er ook voor 5 euro per stuk en een grote koelbox en een lekkere ruime koekenpan.
Die spullen laten we achter als we naar huis vliegen, meestal zetten we die bij een afvalbak ergens neer bij een motel. Vaak zijn ze binnen een half uur al meegenomen door andere gasten. Krijgen ze ook nog een 2e leven.
*

Het volgende is persoonlijk.
Wat ik jammer vindt is dat jullie geen tijd nemen voor de natuurschoon van de parken.
Een van de dingen die ik persoonlijk mooi vond waren de sunrise en sunsets.

Een gedeelte uit mijn route.
Ik zie dat jullie vanaf Flagstaff, richting Grand Canyon gaan en dan via de HW64(?), langs de Rim richting Page vertrekken waarvan de volgende dag weer door naar Monument Valley. Hierdoor missen jullie een van de wonderen van de natuur,Antelope Canyon in Page.
Vanaf Monument valley richting Mesa Verda missen jullie Goosenecks SP en Naturel Bridges.
De rit vanaf Las Vegas, naar Death Valley heb ik doorgereden naar Mammoth Lakes.
In Death Valley enkele stops gemaakt.
Dit is makkelijk te doen en omdat jullie met een tent zijn, overnachten in de buurt van Mammoth Lakes.
Het voordeel is, dat je volgende dag de Tioga pas in de ochtend passeert en ruim op tijd in Yosemite bent.
Let wel: voor de Upper en Lower pines campground op tijd reserveren.
Persoonlijk heb ik gelegen bij Crane Flat, 40 minuten rijden vanaf Yosemite Valley.
Voor SF is er maar 1,5 dag gepland? Wil je ook Alcatraz bezoeken.
Persoonlijk heeft SF meeer te bieden.
Kijk maar eens naar mijn foto`s op desite.

De route zelf is gepland via Google maps en ter plekke had ik een road map bij me. Vooral handig als je tijd over heb en/of de planning moet omgooien. Ook een adapter voor de auto, om de telefoon etc op te laden is aan te raden. Voor mij had kamperen vele voordelen.

De route in zijn totaliteit kan ik niks over zeggen, maar gegarandeerd volgt commentaar.

Veel plezier met de voorbereiding
Henk
Website

Dag Zitterend!

Alvast bedankt voor je reactie! Grappig, een tijdje geleden heb ik al eens je reisverslag gelezen. Een aanrader!

Het is zo dat de route nog niet echt volledig op papier staat. We kunnen nog altijd dingen schrappen/wijzigen. We hebben vorig jaar ook een roadtrip gedaan & toen is er ter plekke ook nog veel veranderd.

Zoiets stel ik voor:

1. Huis –>Los Angeles
  2. Los Angeles
  3. Los Angeles
  4. Los Angeles–> Palm Springs
  5. Palm Springs –>Sedona
  6. Sedona
  7. Sedona –> Grand Canyon South Rim
  8. Grand Canyon South Rim
  9. Grand Canyon –> Monument Valley
  10. Monument Valley –> Page
  11. Page
  12. Page –> Bryce
  13. Bryce –>Zion
  14. Zion
  15. Zion –> Las Vegas via valley of Fire
  16. Las Vegas
  17. Las Vegas
  18. Las Vegas –> Mammoth Lakes
  19. Mammoth Lakes –>Yosemite
  20. Yosemite
  21. Yosemite –> San Francisco
  22. San Francisco
  23. San Francisco
  24. San Francisco
  25. San Francisco –>Monterey
  26. Monterey–> Morro Bay
  27. Morro Bay–> Los Angeles
  28. Los angeles –> Huis

Hiermee heb je een hele mooie route, wellicht wil je San Diego er nog aan toevoegen en 1-2 dagen van Las Vegas/San Fransisco halen. Dan kan je Seaworld bezoeken bijvoorbeeld.

Ik ben het helemaal met Rabroekie eens. Je tijd voor Yellowstone is echt veel te kort. Enorm groot park en je kan wel een week voor Yellowstone en GTNP uittrekken. Ik zou Yellowstone voor een volgende reis plannen bv vanuit Denver of SLC en dan Glacier NP en Blackhills/Badlands SD en Rocky Mountains NP toevoegen. Je zou in de route wel nog Moab kunnen toevoegen (3 nachten) en ipv Flagstaff zou ik overnachten in GCNP www.grandcanyonlodges.com
Dus Sedona-GC-Page-MV-Mesa verde-Moab-Torrey-Bryce-Zion.

Bedankt voor jullie reacties!

Waarom kiezen jullie voor Sedona ipv Flagstaff? Flagstaff lijkt mij logischer aangezien dit dichter bij de Grand Canyon ligt?

Ondertussen heb ik Yellowstone laten vallen. Het zou inderdaad te hectisch worden + te weinig marge om comfortabel te reizen.

De Red Rocks van Sedona zijn wonderbaarlijk. www.visitsedona.com Flagstaff is een grote provincieplaats waar 's avonds wel meer te doen is dan in Sedona. In Sedona gaat om 9pm het licht uit. Tussen Sedona en Flagstaff is een prachtige route via Oak Creek Canyon az89A Van sedona naar GC is ongeveer 45 minuten langer rijden dan vanaf Flagstaff. Meteor Crater ligt ten oosten van Flagstaff. Toegansprijs $ 15,-- pp Zijn er zelfs 2x geweest maar nog steeds niet onder de indruk.

Nieuw schema, wat vinden jullie ervan?

Dag 1: Brussel - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Palm Springs
Dag 5: Palm Springs - Sedona (door Mojave Desert, onderweg Barringerkrater bezoeken)
Dag 6: Sedona - Grand Canyon South-Rim
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend, Lake Powell, Antelope Canyon)
(is Glenn Canyon of Grand Staircase de moeite?)
Dag 9: Page
Dag 10: Page - Monument Valley
Dag 11: Monument Valley - Mesa Verde
Dag 12: Mesa Verde - Moab (Canyonlands bezoeken)
Dag 13: Moab: Arches National Park
Dag 14: Moab - Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Death Valley
Dag 22: Death Valley - Yosemite
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Yosemite - SF
Dag 25: SF
Dag 26: SF - San Simeon (Pacific Coast Highway / 17-mile drive)
Dag 27: San Simeon - LA (via Santa Barbara)
Dag 28: LA / extra reservedag
Dag 29: Vertrek richting Brussel

Is dit schema haalbaar? Wat moeten we zeker zien onder de baan & wat zijn de mooiste wegen (bestaat hier ergens een overzicht/site van?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Meteor Crater (Barringer) ligt niet tussen Palm Springs and Sedona maar ten oosten van Flagstaff langs I40 (ca 6 miles vanaf de interstate).
Het is altijd keuzes maken op een dergelijke route en je tijd voor bv Moab is nogal kort. Ook is Death Valley naar Yosemite een grote rit met erg veel te zien onderweg. Dat zou je kunnen ondervangen door bv door DV te rijden en dan overnachten in Lone Pine of Bishop.
Tussen Moab en Capitol reef vind je nog Goblin Valley SP en Little Wild Horse slot canyon. Een hele dag voor Capitol Reef is mooi maar ook niet weer echt noodzakelijk. Dat geldt ook voor south rim. Hangt er allemaal vanaf of je veel wil gaan wandelen etc.

Hey,

De route ligt ondertussen al vast. Eind deze week weet ik of mijn verlof is goedgekeurd. Dan kan het boeken beginnen … :wink:

Nog een kort vraagje, weet er toevallig iemand waar ik een overzicht kan vinden van de vele scenic routes die er bestaan? Dit lijkt mij aangenamer rijden dan simpelweg de GPS volgen.

Je hebt niet veel keuzes op deze route en ze zijn vrijwel allemaal scenic. Op weg naar Page zal je een omweg moeten maken aangezien de weg us89 ten zuiden van Page gesloten is.

Ok, bedankt voor de tip Yeehaw!

Juist terug van Connections. 'K heb nog een vraagje wat betreft het huren van een GPS. Voor een maand rekenen ze iets meer dan 150€ aan. Volgens mij kan ik beter voor dat geld een GPS ter plekke kopen ('k heb eens vlug gekeken op Walmart, voor een 70$ heb je daar al een model met alle kaarten van de VS). Heeft er iemand dit ook zo aangepakt?

Wat ik me wel afvraag, is of ik die GPS daar in het Nederlands kan instellen. Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor alle reacties die ik ondertussen gekregen heb!

Wij hebben ooit een gps in de auto gehad die je ook in het Nederlands kon instellen. Die gps zat er standaard in maar dat is een uitzondering. Verder hebben we nooit gps nodig gehad. Zorg er voor dat je ook een kaart bij je hebt, een gps is niet altijd betrouwbaar, zeker niet in afgelegen gebieden. Ik zag bij Walmart een goede liggen voor $ 100,–

Ik heb op mijn tomtom start een kaart gekocht van USA. Koste me 45,- en had een up-to-date kaart en werkte perfect.

Heb hem zelfs nog uitgeleend aan mijn schoonzus en die heeft de helft weer betaald:) Win-Win.

volgend jaar wil ik ook weer naar de USA en dan neem ik de tomtom gewoon weer mee.

Ok, super.
Misschien nog een domme vraag, maar is de stekker dezelfde als hier in Europa? Ik kan ook extra kaarten aankopen met mijn huidige GPS.

Moet men trouwens een adapter meenemen naar Amerika of hebben ze daar dezelfde stopcontacten als hier?

De stekkers zijn ongelijk dus je moet een adapter meenemen. Ook geen 220 volt maar 110 volt in de USA. De autostekkers zijn dezelfde.

Ok, hoe reserveren jullie hotels/motels op voorhand? Doen jullie dit ook via Booking.com?

Enige aanraders voor volgende steden: Los Angeles, Las Vegas & San Francisco?

Aanraders heb ik helaas niet voor je… wellicht de hotelketens… Weet niet of je wensen hebt, moet er een zwembad bij zitten e.d. Zou gewoon via vergelijkingsites kijken. zoeken op google naar hotels los angeles, hotels las vegas e.d. kom je automatisch uit bij booking, expedia, trivago, lasvegas.com enz. Beetje onderling vergelijken.
Wil je goedkoop zitten of is de prijs niet zo’n issue… Heb zelf in Las Vegas gezeten voor 60 dollar per nacht voor een 4 persoonskamer (waren met z’n 3en)… Maar je kunt uiteraard ook lekker luxe zitten in een grote kamer voor 3/4/500 dollar per nacht the sky is the limit. Persoonlijk zou ik die luxe wel een keer willen ervaren maar toen waren we alleen op onze kamer om op te frissen en te slapen en dat zal een volgende keer niet veranderen.
Maar er is niets zo leuk om zelf te zoeken en je te laten verrassen.
Succes :slight_smile:

Als je in USA bent moet je een AAA-kantoor opzoeken…daar hebben ze tour guides…als je aangesloten bent bij bijv. ANWB krijg je die gratis mee.Ik zou ook een kaart van Randy McNally kopen…In die tour guides staat alle info tav hotels en restaurants in de buurt met prijzen vermeld en tel nrs…