Even voorstellen, hier Don uit Amsterdam. Ik ben net terug van een geweldige reis naar Benin en Togo. Ik heb het land vanuit het lokale perspectief mogen ervaren, zover dat kan als blanke uberhaupt kan. Ondergedompeld in de Franse-Afrikaanse cultuur en hierdoor in de lokale dorpen in Benin ook veel ellende gezien. Ik ben getuige geweest van een weeshuis met 30 kinderen dat door lokale goedzakken wordt bestierd. Twee kamers, een woonkamer! Geen matrassen, want dat gaat met de kleintjes niet… Waterput is aanwezig maar het water is toch niet echt goed drinkbaar. De kinderen zijn vaak ziek en krijgen een maaltijd als het deze initiatiefnemers gelukt is om weer genoeg rijst, mais, zeep, vis bij elkaar te vissen. Een visnet is een onderdeel van het weeshuis om zo in het nabijgelegen meer zelf de noodzakelijke dierlijke eiwitten te verwerven.
De man die dit alles organiseert heet Euloge Roland Djossou en is dit gaan opstarten en ik ben zo geraakt door het initiatief en de puurheid van dit alles dat ik besloten heb om hem te helpen. Het is zijn doel een weeshuis te stichten in zijn familiedorp Tokpa Dome. Zijn voorouders komen daar vandaan en in de twee oude familiehuizen van zijn voorouders hebben de kinderen intrek genomen in de half afgebouwde/vervallen familiehuizen. Iedere zaterdag wordt er geprobeerd een echte complete maaltijd te serveren voor de 200 weeskinderen die daar rondlopen. Jong, peuter, kleuter, puber, blind, ziek, verminkt lopen rond, schaars gekleed… Ze gaan naar school en op zondag naar de lokale katholieke kerk. Daar is het dan ook mee gezegd, het is een harde wereld voor deze kleine Beninse wezen. We moeten helpen.
We zijn op dit moment een ONG aan het stichten met de naam Enfants en Fleur Afrique, afgekort EFA om zo in Europa fondsen te vinden om dit initiatief te steunen. In eerste instantie gaat het om het bouwen van een eenvoudig onderkomen in Topka Dome voor 30 kinderen. In tweede instantie is er het plan in de buurt van de stad, Cotonou, een tweede weeshuis te stichten waar de kinderen makkelijk voortgezet onderwijs kunnen genieten. Op dit moment is het terrein gekocht en het fundament gelegd om in de toekomst plaatst te bieden aan 12 tot 16 kinderen. een klein begin met veel potentie,…Ook de westerling kan in het toekomstige plan gastvrijheid genieten, er worden 3 gasten kamers, later 3 appartementjes en daarna wellicht een klein lodgehotel in de mangrove gerealiseerd! Hierdoor zou uiteindelijk educatie in de vorm van hospitalityvaardigheden aangeleerd kunnen worden en de gast draagt bij aan een duurzaam toeristisch product en ervaart het echte West Afrika. Dur et doux!
Hoi Don,welkom op wereldwijzer!
Ik heb altijd veel respect voor mensen die zich inzetten om de medemens te helpen in elke vorm,hetzij in de ziekenzorg hetzij op andere vlakken zoals naasteliefde,kinderbescherming tegen uitbuiting van corrupte criminelen.
Zelf sponsor ik al een paar jaar een kindje uit Thailand,en ik voel me er goed bij.
Heb het kind dat nu al 17 jaar is kortelings nog ontmoet,en met trots kan ik zeggen het gaat goed met haar,prima uitslagen op school,alsook haar leefomstandigheden dit ten opzichte van vroeger zijn fel verbeterd.
Dit alles maak me heel blij.
In iedergeval wens ik jullie nog veel succ6 toe en hopelijk zijn er mensen met een goed hart die eventueel je project sponseren.
groet,georgessiam.
Wellicht zijn er reizigers die mee willen helpen aan het opbouwen van de ONG EFA, Je kunt mij een pb berichtje sturen om gegevens uit te wisselen! en wie weet kan je bijdragen. Altijd leuk mensen te treffen met dezelfde interesse. Wie weet tot horens
I wish to respond to this message. Unfortunately, the positive story in reality, after the expiration of 12 months revealed quite different. Mr. Euloge Djossou Roland, 31, March 19, 1984, residing in Cotonou and his cousin Mafous Lassissi residing in Brussels are very manipulative and smart to enrich themselves. The ONG enfants en fleur is not exciting any more. Furthermore, there is 60,000 euros invested in Mr. Euloge Djossou private and squandered the money and invested in an unfinished house what seems to to be the private property of Mr. Euloge Djossou is. I have been in good faith and have tried to help these men to invest in an import and export company. After exceeding initial costs, the two men put me out of the company and all personally put in their name so I’m cut off from information and can forget about my money. This also 36,000 euros disappeared. I can push everyone to the heart not to do business with these gentlemen. They are extremely sophisticated and don’t stop till they have squeezed the last penny out of you. Don’t do this under any circumstances, you’re sure to lose your money. Meanwhile Mr. Djossou has three houses, a shop and I have the feeling his direct environment plays along as thy benefit as well.
I am now 90 000 euros poorer, a depression richer, I lost my job and my home.
I am writing this to warn possible future victims. Please be careful and don’t invest in any of their apparently solid plans, they are just to draw you in. You are the big fish and they love to eat fish from head to tail. I am now in the process of pressing charges in the Netherlands and Belgium to stop these men and to hold them accountable. I will not get my money back but it’s out of respect to myself and society. These men need to be stopped to harm other people.
Je tiens à répondre à ce message. Malheureusement, l’histoire positive en réalité, après l’expiration de 12 mois a révélé tout à fait différente. M. Euloge Djossou Roland, 31 19 Mars 1984, résidant à Cotonou et son cousin Mafous Lassissi domicilié à Bruxelles très intelligent et manipulateur se mit à faire eux-mêmes une bonne. L’ONG enfants en fleur est rien et il est mort de sa belle mort. En outre, il est de 60.000 euros investis dans M. Euloge Djossou privé et dilapidé l’argent et investi dans une maison inachevée ce que la propriété privée de M. Euloge Djossou est. Je ai été de bonne foi et je ai essayé d’aider ces hommes à investir dans une société d’importation et d’exportation. Après avoir surmonté le coût, les deux hommes me ont mis sur la société et tous personnellement mis en leur nom, donc je suis coupé de l’information et peux oublier mon argent. Cette également € 36 000 ont disparu. Je peux pousser tout le monde à cœur de ne pas faire des affaires avec ces messieurs. Ils sont extrêmement sophistiqués et vous vêtir comme il peut jusqu’au dernier sou. Pour ce faire, en aucun cas, vous êtes sûr de perdre votre argent. Pendant ce temps M. Djossou a trois maisons, un magasin et à ma connaissance joue son jeu de toute la famille.
Je suis maintenant 90 € 000 plus pauvres, la dépression plus riche, mon travail et ma maison perdus.
Je écris ceci pour avertir les victimes potentielles. Les escaliers sont pas et ne doivent vistims autres que je connais. Je travaille maintenant sur une déclaration aux Pays-Bas et en Belgique pour arrêter ces hommes et de leur demander des comptes. Je ne vais pas récupérer mon argent, mais ce est par respect pour moi-même et la société ont besoin d’arrêter ces hommes avec ces pratiques.