Ik ben al een tijdje op zoek naar een weeshuis met jonge kinderen om volgende zomer vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik studeer logopedie, dus het zou geweldig zijn moesten er zeer jonge kinderen (baby’s) zitten zodat ik dit kan combineren met m’n studie (bijvoorbeeld kinderen met drinkproblemen, …).
Nu had ik al een stichting gevonden, Watoto in Uganda die ook specifiek om een logopediste vragen. Alleen is het inschrijfgeld daar al $700, waar nog eens $700 per maand (ik ben van plan om drie maanden te gaan) bovenop komt.
Ik ben best bereid te betalen en met die $700 per maand heb ik totaal geen moeite, maar met dat inschrijfgeld (en dan nog de vlucht!) kan ik het als student gewoon niet opbrengen.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe stichting, alleen liefst niet in ZA of Kenia.
Doordat er zo ontzettend veel tehuizen e.d. zijn zie ik gewoon door de bomen het bos niet meer, dus wie helpt mij?
Laat ik hier maar niet vragen waarom je dit post. Ik heb eerder vrijwilligerswerk gedaan dus ik weet hoe het in elkaar steekt, alleen zo gek lijkt het me niet dat ik $700 inschrijfgeld overpriced vind?
Ik bedoel het niet bruut, Jaap van Zweden. Als je de term nuttige idioot even opzoekt (Hint: Lenin), en dan die informatie combineert met het gemiddelde maandloon in Oeganda en het idee van ($700) betalen om te mogen werken. Misschien begrijp je dan mijn punt.
Maar het is toch heel erg goed om vrijwilligerswerk te doen in zo’n land en er daar dan voor te betalen. Dat geld komt dan toch op een goede plaats terecht?
In ieder geval is deze er wel eerlijk over dat de motieven puur egoïstisch zijn. Het moet wel in een leuk land zijn, goed op het curriculum vitae staan en goedkoop.
Verder maakt het niet uit of kinderen zich hechten aan een vrijwilliger en telkens afscheid moeten nemen.
De meeste andere vrijwilligers zeggen dat ze het echt uit altruïsme doen.