Kinderen van Mtwapa

Hallo vakantiegangers,

willen jullie eens naar onze site gaan en kijken naar ons nieuwe doel?

Kijk maar eens bij lopende projecten en kijk of U ook iets kunt doen…
Alleen, met familie, vrienden, sportclub,klas,buurt etc.

Zij zijn de moeite waard om geholpen te worden.

Dank je wel

Hoi

We waren vandaag in Mtwapa in de bookschop … hebben daar welliswaar voor een ander project toch een 50 tal kinderen kunnen gelukkig maken met schriften,potloden,slijpers,gummen,en zelfs een bel !!! verder op de lokale markt nog een voetbal … met zeer natte ogen als gevolg .

zal proberen vanavond nog contact op te nemen en dan bezoeken we morgen jullie project, voor we donderdag terug naar belgie vertrekken.

Wim & Astrid

Hallo,
Wij zijn zelf weer in Nederland maar Kenya ( hier ook aktief op het forum) is wel in Mtwapa. Misschien kan hij jullie morgen mee naar deze kinderen nemen. Hoop dat het op deze korte termijn te regelen valt. Geef ze maar vast een knuffel van ons!!!
Groetjes Lae-titia

Heb net kontakt gehad met Kenya … en het het afspreken is gelukt :thumbsup:

Wim & Astrid

Oh geweldig!!! Ik zou willen dat ik mee kon. Het zijn zulke schatjes!!
Kijk even op onze site als je wilt, dan kun je zien welke kinderen daar zijn. We hebben nu 5 sponsors. Nog 11 te gaan. Kom op, we moeten dit toch met zijn allen aan kunnen pakken? Ik weet dat 25 euro per maand veel is maar we geven zoveel aan allerlei dingen uit. Misschien samen met andere mensen? Deze kinderen verdienen het echt!!!
wie helpt?

Fijn dat jullie ook kinderen blij hebben kunnen maken. Dat geeft echt een fijn gevoel he? Veel meer dan enorme luxe voor jezelf…

Met zijn allen kunnen we de wereld een beetje eerlijker maken…

geeft idd een onbeschrijfbaar goed gevoel

dit project draaiend op 3 vrijwilligers opvang voor een 40 tal weeskinderen en onderwijs voor een 110 kansarme kinderen … je kan er alleen maar respect voor hebben .

hier zijn wat foto’s

W&A

Mooie foto´s en ja, het geeft een supergevoel.
Zij zijn al een stuk verder zag ik. Gelukkig!! wij staan met de 4 vrijwilligers in Mtwapa aan het begin van enorme verbetering als we genoeg sponsoren kunnen krijgen. Ik zal later proberen om wat foto´s van hen bij mijn profiel te zetten. Jij ziet ze vandaag live!!! Heel veel plezier en doe alle kindjes de groetjes en natuurlijk die lieve vrijwilligers ook!!

Hoe was het? Ben erg benieuwd!! Net zo ontroerd door deze lieve kansloze (???) kinderen?

Vertel… :cheer:

Even een up-date…We hebben inmiddels 8 sponsoren en zoeken er dus nog 8.

Dan hebben deze kinderen weer een toekomst. Daarnaast zijn eenmalige donaties natuurlijk ook altijd welkom.

Fahari Foundation
121040313

www.faharifoundation.com

Bedankt namens deze kinderen.

Dit jaar steunt de Fahari Foundation weeskinderen uit de onderste lagen van de bevolking in en rondom de kustplaats Mtwapa,

Welke hulp?
Basisbehoeften van weeskinderen die tussen wal en schip vallen, ze hebben zorg en schamele ‘huisvesting’ in bestaande families. Ze worden door pleegouders of familieleden groot gebracht, de meesten nog samen met broertjes en zusjes.

Ze lopen grote risico’s.
Ze zijn nog geen straatkinderen, dat willen we allemaal juist voorkomen en de weeskinderen komen niet in aanmerking voor een weeshuis.

Welk referentiekader wordt gebruikt, onze westerse of de Keniaanse?
Universele basisbehoefte:

Schoon drinkwater dmv waterguard en hervulbare watertank,
Een voedzame maaltijd per dag,
Muskietennet tegen malaria,
Een matrasje om op te slapen,
Controle op hun gastgezin en welzijn daar, scholing en gezondheid.

Dit is al meer dan wat deze weeskinderen momenteel hebben!

Er is meer:
Ingrijpen waar nodig door herplaatsing in geval van kinderarbeid en/of misbruik.
Het monitoren van schoolresultaten, het geven van bijles.
Medische behandeling in een overheidshospitaal indien noodzakelijk.
Activiteiten op zaterdags zoals zang, dans, drama, sport om hen uit hun isolement en van de straat te houden.

Voor de pleegouders zijn er voorlichtingsdagen waarin essentiële onderwerpen worden behandeld zoals:
HIV-aids, malaria, hygiëne, kinderarbeid, scholing, alcoholisme, family planning, huiselijk geweld.

We kunnen nog meer verzinnen:
Kleding, schoenen, kwalitatieve scholing, schoolspullen en uniform, speelgoed en een echt dak boven hun hoofd. Helaas zullen hiervoor voorlopig nog geen fondsen beschikbaar zijn en moeten we hiervoor een beroep blijven doen op hun caretakers.

De vrijwilliger zijn Kenianen, die veel van het bovenstaande werk al deden, met grote passie en tot dusver zonder hulp van buitenaf.

Momenteel wordt deze werkgroep als organisatie geregistreerd bij de lokale overheid hier. Ze zijn druk met het verzamelen van informatie, documenten en inventariseren wat wel en niet aanwezig is en wat er nodig zal zijn.
Tot de registratie voor elkaar is aan deze kant kan Fahari nog weinig doen.

Het goede nieuws is dat er al 8 mensen zijn die voor bovenstaande hulp maandelijks een bijdrage van 25 euro willen doen vanaf volgende maand!

Naar schatting kost bovenstaande basishulp 25 euro per maand per kind.

Hoi

ondertussen terug in België ( lees raka raka )

@ gilling : We zullen in de loop van de week contact opnemen.
@ Kenya : Bedankt voor de rondleiding en het leuke gesprek

Groetjes

Wim & Astrid

Monkey: We wachten het rustig af, ben benieuwd.

Kenya: Nieuwe up-date… we hebben nu 11 sponsors.

Nog 5 te gaan en dan nog extra sponsors zoeken voor de overige noodzakelijke onkosten…

De 4 vrijwilligers zijn trouwens echte kanjers die deze kinderen echt heel heel heel erg graag goed terecht zien komen.

Wie doet er mee?

Heel mooi streven en project van de Faharifoundation. Ik heb er talloze gezien, van deze kindjes. Heel mooi dat jullie er iets mee doen.

Hai Sadaa, we zouden niet anders kunnen. Deze kinderen laten ons niet meer los. Ze waren zo lief, zo ontroerend, zo netjes. Ondanks dat zij weinig te eten krijgen etc. hebben ze niet gebedeld en waren ze niet opdringerig. Dat valt dan op he?
Hun verdriet wordt door zang en dans omgezet in kracht en dat is zo mooi om te zien.
Ze willen dolgraag kansen benutten en dat voel je ook. Op een of andere manier hebben deze kanjers door de vrijwilligers het inzicht gekregen dat er een andere toekomst mogelijk is. Dat er WEL mogelijkheden voor hen zijn. Dat er WEL mensen zijn die zich hun lot aantrekken. Dat alleen al is prachtig werk van de vrijwilligers ter plaatse.
En nu? Het laat me niet los…ben bijna aan het stalken bij vrienden en bekenden…aan het smeken op fora…scholen aan het mailen of ze aub aub aub hun sponsorloop of wat dan ook aan ons willen doneren etc.
Het bedelen en telkens weer om dingen/geld vragen zit totaal niet in mijn karakter (trots) maar voor de stichting doe ik het met liefde.

Ik hoop dat we volgend jaar foto’s kunnen laten zien in een fatsoenlijk gebouw, in leuke uniformpjes, maar vooral gezonde, vrolijke kinderen.
Die naar een dokter kunnen als dat nodig is, die buiten de basisbehoeften ook eens een keer iets leuks kunnen doen etc.
Duim je mee dat we dat voor elkaar krijgen?

:wereld:

Welzeker Giling, ik duim met jullie mee dat het allemaal gaat lukken. Iedere boterham die ze binnenhebben of doktersrekening die betaald wordt is weer een stap verder in hun leven.

Alle 16 kinderen hebben een sponsor!!
Dat betekent dat ze dus voorzien worden van minstens een voedzame maaltijd per dag, een muskietennet, een matrasje, schoon drinkwater dmv nieuwe afsluitbare jerrycans en flesjes waterguard, scholing etc.

Ik ben echt supertrots op onze sponsoren, dat ze het zo snel voor elkaar gemaakt hebben!! Chapeau!!

volgende doel: een fatsoenlijk onderkomen. Nu verblijven ze in een oud vervallen kerkje (wat super is als noodoplossing) waar het dak bijna van afwaait en de gaten in de muur zitten.

Doel: stukje grond kopen, gebouw op laten zetten, kippen houden voor eieren en eten, groenten erbij verbouwen etc. Zelfredzaamheid!!!
Het komt eraan!!

Willen jullie ons helpen om dat doel te halen?
Allemaal 1 euro?
Please?
Samen kunnen we het redden.

stichting Fahari Foundation
rek nr. 121040313

Dank je wel!!!

Als idee voor zelfredzaamheid is men met het idee gekomen om varkens te houden.
Aan de kust wonen veel moslims die geen varkens houden of eten, maar ook christenen voor wie varkensvlees te duur is omdat het aanbod klein is.

In de grote hotels is wel veel vraag naar varkensvlees voor toeristen, de prijs van alle vleesproducten is enorm gestegen de afgelopen jaren.

Door varkens te houden gaat de vleesprijs, ook voor koeien geiten en kippen, naar beneden, zonder dat er directe concurentie ontstaat met bestaande veehouders en slagerijen.

Goed idee?

Heel goed idee!!! Maar daar is waarschijnlijk wel veel ruimte voor nodig…

Hoe en waar … dat is nog de vraag, de knowhow is er in ieder geval.

Kippen en geiten lopen los rond hier, voor varkens moet inderdaad een geschikte plek worden gevonden.
Grond hoeft niet gekocht te worden, huren kan ook voor schappelijke prijs.

Het dak van dat klaslokaal cq kerk wordt momenteel bijgelapt met makutie en golfplaaten.