Hallo allemaal … 
Mike hier vanuit (een nog steeds koud) canada… (het is lente maar het sneeuwde vandaag nog)
Ik wil graag van iemand weten hoe het zit met werkvergunningen op Curacau, Bonaire en Aruba… Voor zoveer ik heb gelezen is het in Aruba niet zomaar toegestaan, cq moet je door een papierwinkel om het geregeld te krijgen …?!
Is dit ook zo ? en is het op de andere ailanden ook zo ?
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand het antwoord voor mij heeft daar ik van plan ben om daar over 3 weken te zijn !
Vragen over canada zijn bij mij welkom … ik zit hier bijna 6 maanden nu !!
Greetz Mike
Op Curacao heb je als Nederlander geen werkvergunning nodig.
Op Aruba mogen nederlanders 6 maanden op het eiland verblijven (toeristisch verblijf) en hun vergunningen afwachten, maar je mag dan niet werken. Pas als je je vergunning hebt is dit toegestaan.
Daisy
daisy
als je je vergunning in aanvraag hebt, dat moet je overigens samen met je werkgever doen, dus je moet eerst een baan zoeken, voordat je uberhaupt een werkvergunning kunt aanvragen, kun je alvast wel aan de slag gaan. je aanvraag voor de vergunning is doorgaans voldoende om geen problemen te krijgen. het is inderdaad een papierwinkel, je hebt o.a. nodig uitschrijving uit je laatste gemeente, een verklaring van goed gedrag die niet ouder is dan 2 maanden, medische verklaring, thorax foto, ik weet niet of nu het HIV onderzoek weer verplicht is, dat is lang zo geweest, en als je van plan bent om maar enkele maanden op Aruba te blijven zou ik er niet aan beginnen. Bovendien heb ik gehoord dat de kosten weer afl. 2100 pp zijn voor deze vergunning, een poos geleden was dat 100 afl. maar een jaar of twee geleden was het 10.000 afl. niets is zo veranderlijk als de regelgeving op Aruba.